Endnu en :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2012

Anonym trådstarter

ekebiv skriver:

du kan få dem i Matas, de har dem endda på bud i denne tid til 80 kr ) Mit nærmeste apotek har dem heller ikke

Nå for pokker

Min læge sagde til mig, at jeg IKKE skulle tage en test inden mandag(men hvad forskel vil det lige gøre?!).... Men jeg nok ikke dy mig, og smutter nok ned og køber en imorgen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2012

Anonym trådstarter

Chriistina skriver:

Måske der er håb for mig så, hvis du først har kunnet teste svagt positiv her for et par dage siden ;-)

Men meget tyder da på, at du er gravid! Prøv at teste om et par dage igen, ellers må du kræve, at lægen tager en blodprøve!

Ja, nogen kvinder kan vidst først teste meget sent - 15+ har jeg læst herinde i debatten! Men jeg krydser fingre for dig

Anmeld

13. juni 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Anonym skriver:

Undskyld, jeg ved at der allerede ligger en del debatter om det, men jeg har lige brug for at komme ud med min frustration

Jeg har testet to svagt positive graviditetsteste hjemme, men lægen siger negativ! Jeg kan simpelthen ikke forstå det. Jeg har ikke haft menstruation i TO måneder, og jeg kan blandt andet mærke små "niv" i mit underliv(som jo gerne skulle betyde noget positivt - og så tisser jeg ret ofte nu ).. Og de vil ikke tage en blodprøve på mig deroppe - som om de er meget naive og stoler blindt på deres udstyr, til trods for jeg fortæller jeg har to svagt positive tests i bagagen... Så nu skal jeg vente til mandag - men jeg tænker da bare, at mit hCG niveau heller ikke er højt nok der(jeg danner nok ikke så meget, ellers burde det jo kunne ses i lægens test nu)..

What to do? Jeg er 99% sikker på, at jeg er gravid, men jeg vil meget gerne have lægens bekræftelse også - og jeg vil også gerne snart scannes, hvis det er! Jeg burde jo være ti uger henne cirka...

- Og, en streg er en streg, ikke? En streg betyder vel at der er fundet hCG i mit urin, også selvom den kun er en lille smule! og hCG=graviditet...

Jeg vil give dig 100% ret i det med dén ekstra streg. Og så vil jeg klart banke i bordet ved lægen!
Jeg vil tage mine hjemeteste med til lægen og vise dem, og forlange blodprøve.
Du kan jo nemt være én af dem der ikk udvikler det ville hcg..

Jeg fik taget en blodprøve fordi jeg var meget bekymret (ønsker ikk baby nu) og så inden jeg fik lagt spiral. (Det var lægen der mente en blodprøve kunne gør mig klar i hovedet igen- så jeg slap for alle de baby tanker)

Anmeld

13. juni 2012

Anonym trådstarter

Tanjadamgaard skriver:

Håber inderligt for dig, at du er gravid  

Men jeg syntes det lyder underligt, hvis du skulle være 10 uger henne og du så ikke kan få en "meget" positiv test da dit HCG niveau stiger uge- for uge  

Men du må op og banke i bordet hos lægen, så de kan få taget den blodprøve! 

Mange tak

Ja, det lyder super underligt, og jeg også selv forvirret over det

Anmeld

13. juni 2012

Anonym trådstarter

LouiseVous skriver:

Jeg vil give dig 100% ret i det med dén ekstra streg. Og så vil jeg klart banke i bordet ved lægen!
Jeg vil tage mine hjemeteste med til lægen og vise dem, og forlange blodprøve.
Du kan jo nemt være én af dem der ikk udvikler det ville hcg..

Jeg fik taget en blodprøve fordi jeg var meget bekymret (ønsker ikk baby nu) og så inden jeg fik lagt spiral. (Det var lægen der mente en blodprøve kunne gør mig klar i hovedet igen- så jeg slap for alle de baby tanker)

Jeg er ikke så god til at være hård og kræve noget! Men ja, nu tager jeg derned mandag... Og hvis lægen igen siger den er negativ, tropper jeg op med en(forhåbenligt) svag positiv test få dage efter!

Jeg syntes at det er MEGET naivt af min læge - tænk hvis jeg ønskede en abort, og det først blev opdaget efter uge 12(hvilket det jo nok gør, hvis det fortsætter sådan her)

Anmeld

13. juni 2012

Chriistina

Anonym skriver:

Ja, nogen kvinder kan vidst først teste meget sent - 15+ har jeg læst herinde i debatten! Men jeg krydser fingre for dig

Jamen så er håbet da ikke helt forsvundet endnu Tror, at jeg vil prøve at teste igen her om en uges tid, ellers må jeg altså en tur forbi lægen!

Anmeld

13. juni 2012

Anonym trådstarter

Chriistina skriver:

Jamen så er håbet da ikke helt forsvundet endnu Tror, at jeg vil prøve at teste igen her om en uges tid, ellers må jeg altså en tur forbi lægen!

Held og lykke til dig

Anmeld

13. juni 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Anonym skriver:

Jeg er ikke så god til at være hård og kræve noget! Men ja, nu tager jeg derned mandag... Og hvis lægen igen siger den er negativ, tropper jeg op med en(forhåbenligt) svag positiv test få dage efter!

Jeg syntes at det er MEGET naivt af min læge - tænk hvis jeg ønskede en abort, og det først blev opdaget efter uge 12(hvilket det jo nok gør, hvis det fortsætter sådan her)

Hvis du altid har haft regel-mæssig mens- og det pludselig udebliver 2 måneder i træk, ville jeg straks som læge undersøge nærmere..

Ikke nok med at det er 'heldigt' du faktisk vil beholde det, men jeg tænker da også at barnet jo ligesom vokser, og hvis det nu fx er udenfor livmorderen er det da overhovedet ikk godt- jo større det bliver..

Jeg havde en læge der også afviste mig, og fik blot at vide (havde brystspændinger og ønskede bestemt ikk baby) at en mor og far har 9 mdr at forberede sig på ny rolle. Han afviste alt hvad der havde med undersøgelse inden for graviditet og abort at gøre...

Anmeld

13. juni 2012

Anonym trådstarter

LouiseVous skriver:

Hvis du altid har haft regel-mæssig mens- og det pludselig udebliver 2 måneder i træk, ville jeg straks som læge undersøge nærmere..

Ikke nok med at det er 'heldigt' du faktisk vil beholde det, men jeg tænker da også at barnet jo ligesom vokser, og hvis det nu fx er udenfor livmorderen er det da overhovedet ikk godt- jo større det bliver..

Jeg havde en læge der også afviste mig, og fik blot at vide (havde brystspændinger og ønskede bestemt ikk baby) at en mor og far har 9 mdr at forberede sig på ny rolle. Han afviste alt hvad der havde med undersøgelse inden for graviditet og abort at gøre...

Jo, jeg har de sidste år haft regelmæssig menstration.. Jeg har også tænkt dén tanke, at jeg måske har et barn uden for livmoderen - og det ville godt nok være skidt...

Det var da en tarvelig læge! Puha, SKAL de ikke undersøge, hvis en patient kommer og beder om det? Især hvis patienten ikke ønsker barnet - så er det da bare om at få af/bekræftet en graviditet med det samme

Anmeld

13. juni 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Anonym skriver:

Jo, jeg har de sidste år haft regelmæssig menstration.. Jeg har også tænkt dén tanke, at jeg måske har et barn uden for livmoderen - og det ville godt nok være skidt...

Det var da en tarvelig læge! Puha, SKAL de ikke undersøge, hvis en patient kommer og beder om det? Især hvis patienten ikke ønsker barnet - så er det da bare om at få af/bekræftet en graviditet med det samme

Kender godt det med ikk at kan være særlig hård, men det er da alligevel et ret alvorligt emne !

Læste tidligere i tråden at du er blevet bedt om ikk at teste- gør det alligevel. Og så krydser jeg for den igen er positiv så du kan tage den med som bevis. !

-Jeg ved ikk hvordan reglerne er. Jeg skiftede læge og nægter at skifte til ham igen. Hans tro må vel på ingen måde præge hans arbejde..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.