Metteris skriver:
Jeg bliver godt nok ked af det, og finder det rigtig ubehageligt at vide at der er brugere på dette forum som mener jeg ikke må være sammen med den jeg elsker og at jeg ikke bør have lov at få børn. Jeg forstår ikke hvad jeg (eller andre) har gjort siden nogen skal have sådan en hadsk indstilling til andre mennesker. Jeg håber ikke det er noget de bringer videre til deres egne børn. Ingen børn er født med had i hjertet - det er noget deres forældre lærer dem. Uhyggeligt og sørgeligt 
For det første, så "holder jeg med dig" og har stemt for ligestilling på området. Det er jeg helt afklaret omkring.
Når det er sagt, så synes jeg ikke, du er fair, når du tolker uenighed som had og tager det som et angreb mod dig personligt. Der er mennesker, som mener, at det er bedst for et barn at have en mor og en far, og det kan du - og jeg - opfatte som forkert og forstokket, men det handler næppe om had - snarere om det, DE opfatter som et hensyn til et barn.
Når du laver en afstemning om et emne - helt overordnet og generelt og netop ikke omhandlende dig og din kæreste som personer - så må du også være indstillet på, at nogle mennesker har en anden holdning. Det skulle nødigt blive sådan, at de, der har en anden mening, ikke må stemme uden at skulle udsættes for anklager om had. Jeg forstår godt, det påvirker dig, men der ER altså tale om et emne, som der ikke findes rigtige eller forkerte svar på.
Du har også gjort det umuligt for de, der er uenige med dig, at begrunde deres holdning ved at reagere så angribende - og personligt ville jeg da godt have læst deres argumenter. Kun igennem dialog kan vi lære at forstå hinanden bedre.
Anmeld