Synes I virkelig at dette er fair?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2012

morethanperfect

Min mening er , at ALLE skal behandles på samme måde !

Lesbisk eller ej , gift eller ej ! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2012

Muffin_girl

4xGreve skriver:

Enig

Dejligt at der er nogle der er enige med mig  

Anmeld

13. juni 2012

Muffin_girl

Månsson skriver:

Anmeld

13. juni 2012

Wimmie

Har stemt "1" - latterlige regler 

Gad godt at høre argumenterne for de pt. 4% der mener at lesbiske hverken burde blive gift eller få børn... 

Anmeld

13. juni 2012

L&V

AalborgPigen skriver:

D

Det er jeg som regl

Anmeld

13. juni 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

jeg kunne ikke overskue at stemme med så mange muligheder, men nu har jeg læst dit indlæg.

Og det er da utroligt og helt igennem idiotisk at vi i et moderne samfund ikke har lige rettigheder uanset seksualitet og køn. Øv altså.

Anmeld

13. juni 2012

Muffin_girl

Månsson skriver:

Det er jeg som regl

Ja vi er som regel enige ..  

Anmeld

13. juni 2012

Nemesis

Jeg har ikke svaret..for mangler nogle muligheder.

Jeg kan se en problematik i, at gøre alle samlevende uanset køn til forældre hvis den ene bliver gravid. For der KAN jo reelt være nogle som bare bor sammen og hvor den ene bliver gravid. Det skal den anden jo ikke underlægges bare fordi de deler adresse.

Jeg synes man skal gøre det lige så simpelt som for os andre. Personer der lever i et forhold (uanset køn) og som venter barn udfylder ansvars/omsorgserklæringen ligesom vi andre og bliver dermed mor og "far" uanset om der er brugt doner eller ej.

Samtidig kan jeg også godt se, at der lovgivningsmæssigt er et hul. For det er jo sådan at dem som ikke er bioforældre skal adoptere, hvad endten man er i et hetero forhold eller ej. Når et par adopterer et barn så skal de begge igennem processen fordi ingen af dem er bio...når et lesbisk par får barn er det jo reelt kun den ene som ikke er bio..og uanset at man har været fælles om beslutningen om et barn så er det stadig kun den ene som er bioforælder og den anden bliver derfor betragtet på lige fod med alm. adoptivforældre.

så som jeg ser det. skal hele systemet laves om, for jeg synes faktisk heller ikke det er fair at et alm. par som adopterer skal igennem processen for at blive forældre til et ikke biobarn, hvis en lesbisk kvinde ikke skal..de lever jo begge i parforhold.

Gad vide hvordan loven ville se ud hvis et lesbisk par delte det sådan at den ene donerede ægget og den anden gennemførte graviditeten?? så er begge vel reelt biomor!!

Men som sagt så er området mere komplekst end der lige var svamuligheder. Men vi kan uden problemer blive enige om, at jeg ikke kan se hvad ægteskabelig status har med børn at gøre!

:-) Sisse

Anmeld

13. juni 2012

L&V

AalborgPigen skriver:

Ja vi er som regel enige ..  

Anmeld

13. juni 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Metteris skriver:

Jeg bliver godt nok ked af det, og finder det rigtig ubehageligt at vide at der er brugere på dette forum som mener jeg ikke må være sammen med den jeg elsker og at jeg ikke bør have lov at få børn. Jeg forstår ikke hvad jeg (eller andre) har gjort siden nogen skal have sådan en hadsk indstilling til andre mennesker. Jeg håber ikke det er noget de bringer videre til deres egne børn. Ingen børn er født med had i hjertet - det er noget deres forældre lærer dem. Uhyggeligt og sørgeligt

For det første, så "holder jeg med dig" og har stemt for ligestilling på området. Det er jeg helt afklaret omkring. 

Når det er sagt, så synes jeg ikke, du er fair, når du tolker uenighed som had og tager det som et angreb mod dig personligt. Der er mennesker, som mener, at det er bedst for et barn at have en mor og en far, og det kan du - og jeg - opfatte som forkert og forstokket, men det handler næppe om had - snarere om det, DE opfatter som et hensyn til et barn. 

Når du laver en afstemning om et emne - helt overordnet og generelt og netop ikke omhandlende dig og din kæreste som personer - så må du også være indstillet på, at nogle mennesker har en anden holdning. Det skulle nødigt blive sådan, at de, der har en anden mening, ikke må stemme uden at skulle udsættes for anklager om had. Jeg forstår godt, det påvirker dig, men der ER altså tale om et emne, som der ikke findes rigtige eller forkerte svar på. 

Du har også gjort det umuligt for de, der er uenige med dig, at begrunde deres holdning ved at reagere så angribende - og personligt ville jeg da godt have læst deres argumenter. Kun igennem dialog kan vi lære at forstå hinanden bedre. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.