Synes I virkelig at dette er fair?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2012

Metteris

Nu er der selvfølgelig endnu ikke forfærdeligt mange stemmer - Men det er da ret interessant at 0% er enige i loven som den er nu! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2012

tinasmor

Jeg her ikke stemt, for blev lidt overvældet af alle mulighederne.

Men min holdning er, at det burde være præcist som hvis et hetroseksuelt par bliver insemineret nemlig at den som ikke er gravid (faren og i kvinde til kvinde forhold- den som ikke bliver insemineret) skriver under på at de er forældre til det barn der komme ud af en insimination.

Når hetroseksuelle bliver insimineret gør det ingen forskel overhoved om man er gift eller ej, det burde det heller ikke gøre for lesbiske.

Da der blev åbnet op for at lesbiske kunne insemineres så skulle det være med samme rettigheder, nemlig at dem som vælger at få et barn sammen begge bliver forældre. For mig har det ingen betydening om det er med åben eller lukket doner.

Jeg vidste ikke, at der var så mange regler og jeg håber det bliver lavet om. Jeg tænker også på hvor det må være forfærdeligt hvis de to mødre går fra hinanden og det kun er fødselmoderen der reelt har lovlig ret til barnet (hvis paret ikke har sikret sig med de midler du nævner)

Anmeld

13. juni 2012

Metteris

tinasmor skriver:

Jeg her ikke stemt, for blev lidt overvældet af alle mulighederne.

Men min holdning er, at det burde være præcist som hvis et hetroseksuelt par bliver insemineret nemlig at den som ikke er gravid (faren og i kvinde til kvinde forhold- den som ikke bliver insemineret) skriver under på at de er forældre til det barn der komme ud af en insimination.

Når hetroseksuelle bliver insimineret gør det ingen forskel overhoved om man er gift eller ej, det burde det heller ikke gøre for lesbiske.

Da der blev åbnet op for at lesbiske kunne insemineres så skulle det være med samme rettigheder, nemlig at dem som vælger at få et barn sammen begge bliver forældre. For mig har det ingen betydening om det er med åben eller lukket doner.

Jeg vidste ikke, at der var så mange regler og jeg håber det bliver lavet om. Jeg tænker også på hvor det må være forfærdeligt hvis de to mødre går fra hinanden og det kun er fødselmoderen der reelt har lovlig ret til barnet (hvis paret ikke har sikret sig med de midler du nævner)

Jeg synes også selv det var ret overvældende at skulle få det ned på skrift, og især få dækket alle muligheder ind.

Men det lyder som om du stemmer den første
Altså at man er forældre til barnet uanset ens køn og om man er gift eller ej - Hvis man begge har underskrevet ved inseminationen at man er forældre til et evt. barn.  

I overmorgen bliver foreslaget om at lesbiske må bruge åben donor (i hvert fald i det offentlige, tror de har måtte i det private i noget tid, men det ved jeg ikke så meget om). 
Indtil nu har muligheden kun være lukket donor - Det er selvfølgelig rigtig godt at lesbiske for mulighed for at bruge åben donor. 
Men jeg har hele tiden stillet mig tilfreds med at bruge en anonym donor, nu skal jeg pludselig tage stilling til det. Haha. Luksusproblem.  

Anmeld

13. juni 2012

LISBETH:-)

Alle burde efter min mening have lige ret og lige muligheder. Så jeg har stemt 1.

Kan slet ikke se hvordan ens seksualitet kan have noget som helst og gøre med hvordan man er som forældre! Og bliver ked af og se at der rent faktisk er nogen der har stemt på at lesbiske slet ikke skal kunne få børn.

Anmeld

13. juni 2012

tinasmor

Metteris skriver:

Jeg synes også selv det var ret overvældende at skulle få det ned på skrift, og især få dækket alle muligheder ind.

Men det lyder som om du stemmer den første
Altså at man er forældre til barnet uanset ens køn og om man er gift eller ej - Hvis man begge har underskrevet ved inseminationen at man er forældre til et evt. barn.  

I overmorgen bliver foreslaget om at lesbiske må bruge åben donor (i hvert fald i det offentlige, tror de har måtte i det private i noget tid, men det ved jeg ikke så meget om). 
Indtil nu har muligheden kun være lukket donor - Det er selvfølgelig rigtig godt at lesbiske for mulighed for at bruge åben donor. 
Men jeg har hele tiden stillet mig tilfreds med at bruge en anonym donor, nu skal jeg pludselig tage stilling til det. Haha. Luksusproblem.  

ja nye muligheder, nye beslutninger Jeg har altid tænkt at jeg ville bruge anonym hvis det var mig (altså hvis min mand ikke kunne få børn) fordi jeg tænker at mit barn ikke skulle gå og tænke på at der var en anden far, men at min mand jo ville være barnets far. Heldigvis var det ikke en problemstilling som var nødvendigt at tage for os. Men synes de senere år at der er kommet rigtig meget fokus på det med anonym doner og programmet med de danske unge som ledte efter en "far" som ikke kunne pga manglende doner nr osv. har sat tingene lidt i perspektiv for mig. Hvis jeg var singel og valgte IUI så tror jeg, at jeg ville vælge en åben doner. Som par ville det selvfølgelig være en beslutning min mand og jeg skulle tage sammen og jeg ville respektere hans argumenter meget og så ville vi tage den derfra.

Jeg så i Morgen TV at der var en enlig mor og en bøsse der havde fået et barn sammen. Barnet var to år gl og deres familie fungerede bare så fint. Det tænker jeg også var en rigtig god løsning (selvfølgelig ikke for alle)

Anmeld

13. juni 2012

Metteris

LISBETH:-) skriver:

Alle burde efter min mening have lige ret og lige muligheder. Så jeg har stemt 1.

Kan slet ikke se hvordan ens seksualitet kan have noget som helst og gøre med hvordan man er som forældre! Og bliver ked af og se at der rent faktisk er nogen der har stemt på at lesbiske slet ikke skal kunne få børn.

Ja. Skulle lige til selv at nævne det med dem som har stemt at lesbiske ikke bør få børn, eller blive gift.

Jeg synes bare det er "suspekt" at de ikke tør stå frem med den holdning - De må jo vide at den holdning de har er "forkert" og fremstiller dem som "dårlige mennesker"? (I manges øjne)
Ellers ville de vel stå frem og komme med en begrundelse for deres holdning. 

Anmeld

13. juni 2012

Metteris

Jeg bliver godt nok ked af det, og finder det rigtig ubehageligt at vide at der er brugere på dette forum som mener jeg ikke må være sammen med den jeg elsker og at jeg ikke bør have lov at få børn. Jeg forstår ikke hvad jeg (eller andre) har gjort siden nogen skal have sådan en hadsk indstilling til andre mennesker. Jeg håber ikke det er noget de bringer videre til deres egne børn. Ingen børn er født med had i hjertet - det er noget deres forældre lærer dem. Uhyggeligt og sørgeligt

Anmeld

13. juni 2012

4xGreve

AalborgPigen skriver:

Jeg syntes det er komplet latterligt !! Om man er gift eller ej, hetroseksuel eller ej .. Det har ingen betydning  
Det skal være ens for alle !  

Enig

Anmeld

13. juni 2012

L&V

AalborgPigen skriver:

Jeg syntes det er komplet latterligt !! Om man er gift eller ej, hetroseksuel eller ej .. Det har ingen betydning  
Det skal være ens for alle !  

Anmeld

13. juni 2012

Tvillingemor80

Jeg har stemt 1 ! synes alt andet er vanvittigt .. at jeg så tænker at anonym doner kan blive problematisk - i forhold til barnets identitetsudvikling - er en anden debat..

Men selvfølgelig skal lesbiske bøsser hetro biseksuelle havde samme rettigheder..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.