Jeg blev vækket af mobilen, der ringede kl.7.45 imorges. Det var svigermor, der er leder nede i børnehaven. En forælder havde set en dreng, der lignede Sebastian gå rundt i nærheden af børnehaven. Jeg kigger ud i gangen. Der ligger alle hans sko, jakken osv., så det fejer jeg væk med, at vi jo ingengang er stået op endnu. Jeg tjekker lige om døren er låst, inden jeg går i seng igen. Jeg går ikke op og tjekker på hans værelse, for han kan jo ikke låse døren efter sig, og hvis jeg går op, vågner pigerne bare, og det har været en virkelig dårlig nat, så jeg er træt.
5 min. efter ringer svigermor igen. Nu er der en af de større piger, der har fortalt, at hun har snakket med ham, og han går rundt i nattøj, så jeg drøner op af trappen, ser jo den tomme seng, og drøner ned igen, vækker faren, springer i bukser og sko og spæner ud af døren med hjertet helt oppe i halsen. Heldigvis kommer den før omtalte forælder kørende, i det samme jeg løber ud på vejen. Hun har fisket en meget sur Sebastian op på tilbagevejen.
For filan da... Jeg kan slet ikke forstå, han kan finde på at gå? Han fortæller, han er listet ned ad trappen og gået ud af en havedør. Han skulle ud og samle pinde og passede på bilerne, men han er altså gået over min. to veje og en å, så det synes jeg bestemt ikke er sjovt. Jeg kan ikke forstå, han er gået ud i nattøj - han vil jo aldrig i børnehave i nattøj.
Er bare glad for, vi bor i en lille by, hvor han ikke kan fare vild, og hvor alle andre kender ham og passer på ham. Tænk hvis vi stadig havde boet i Nr. Sundby.
Line - lettere rystet
Anmeld