Så sad hjertet lige i halsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

985 visninger
23 svar
0 synes godt om
28. april 2009

linemus

Jeg blev vækket af mobilen, der ringede kl.7.45 imorges. Det var svigermor, der er leder nede i børnehaven. En forælder havde set en dreng, der lignede Sebastian gå rundt i nærheden af børnehaven. Jeg kigger ud i gangen. Der ligger alle hans sko, jakken osv., så det fejer jeg væk med, at vi jo ingengang er stået op endnu. Jeg tjekker lige om døren er låst, inden jeg går i seng igen. Jeg går ikke op og tjekker på hans værelse, for han kan jo ikke låse døren efter sig, og hvis jeg går op, vågner pigerne bare, og det har været en virkelig dårlig nat, så jeg er træt.

5 min. efter ringer svigermor igen. Nu er der en af de større piger, der har fortalt, at hun har snakket med ham, og han går rundt i nattøj, så jeg drøner op af trappen, ser jo den tomme seng, og drøner ned igen, vækker faren, springer i bukser og sko og spæner ud af døren med hjertet helt oppe i halsen. Heldigvis kommer den før omtalte forælder kørende, i det samme jeg løber ud på vejen. Hun har fisket en meget sur Sebastian op på tilbagevejen.

For filan da... Jeg kan slet ikke forstå, han kan finde på at gå? Han fortæller, han er listet ned ad trappen og gået ud af en havedør. Han skulle ud og samle pinde og passede på bilerne, men han er altså gået over min. to veje og en å, så det synes jeg bestemt ikke er sjovt. Jeg kan ikke forstå, han er gået ud i nattøj - han vil jo aldrig i børnehave i nattøj.

Er bare glad for, vi bor i en lille by, hvor han ikke kan fare vild, og hvor alle andre kender ham og passer på ham. Tænk hvis vi stadig havde boet i Nr. Sundby.

Line - lettere rystet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2009

Rasmine

HVAD?????????
Ubehageligt!!!
Fy for pokker Line, det var da vildt!
Ved slet ikke hvad jeg skal sige...

Kan godt forstå du er rystet, især den med vejen og åen er ikke sjov at tænkt på.
Har du skældt ham ud, eller hvad har du sagt til ham?

Mette - som da vist skal have hegnet grunden ind med pigtråd nu

Anmeld

28. april 2009

linemus

Mebach skriver:

HVAD?????????
Ubehageligt!!!
Fy for pokker Line, det var da vildt!
Ved slet ikke hvad jeg skal sige...

Kan godt forstå du er rystet, især den med vejen og åen er ikke sjov at tænkt på.
Har du skældt ham ud, eller hvad har du sagt til ham?

Mette - som da vist skal have hegnet grunden ind med pigtråd nu

Vi har ikke skældt ham ud. Det preller bare af. Men vi har snakket med ham begge to, og aftalt at han ikke går ud uden at spørge om lov eller sige det til os først. Jeg måtte også lige have ham i bad, for han havde skidt i sin natble, så var rimeligt lortet til, men så fik vi lige en ekstra snak.

Det jeg næsten er mest bange for, er at han nærmest er gået i søvne, for det har han vist gjort inde i huset en gang. Men det lyder nu til, han vidste hvad han gjorde. Jeg kan bare stadig ikke forstå, han kan finde på det med ble og nattøj.

Anmeld

28. april 2009

Tynen

OMG!!!!!

Jeg sad hele tiden og ventede på at jeg ville nå ned til det punkt hvor der stod at Sebastian stadig lå i sin seng!

Ej, jeg er fuldstændig rystet! Hvor er det vildt at han bare er gået!
Men okay - Det er jo ikke første gang man hører det.

Jeg håber at I alle er okay?!

Gad vide om det kan afhjælpes med at sætte en "krog" af en art på døren som han ikke kan nå?

Ej, shit! Sikke en forskrækkelse!!
Godt at det ikke gik værre!!

Anmeld

28. april 2009

Rasmine

linemus skriver:

Vi har ikke skældt ham ud. Det preller bare af. Men vi har snakket med ham begge to, og aftalt at han ikke går ud uden at spørge om lov eller sige det til os først. Jeg måtte også lige have ham i bad, for han havde skidt i sin natble, så var rimeligt lortet til, men så fik vi lige en ekstra snak.

Det jeg næsten er mest bange for, er at han nærmest er gået i søvne, for det har han vist gjort inde i huset en gang. Men det lyder nu til, han vidste hvad han gjorde. Jeg kan bare stadig ikke forstå, han kan finde på det med ble og nattøj.

Jamen....
Han har nok ikke lige tænkt over det med bleen og nattøjet.
Altså, hvad dælan vil I gøre fremover, sætte en ekstra lås på døren eller?

Hvad ville han egentlig ud efter, fandt du ud efter det, eller går han bare i baglås?

Fanme dejligt I bor i sådan et lille samfund som du siger...

Anmeld

28. april 2009

linemus

Han har lige fortalt, at han har været inde i børnehaven for at hente nogle pinde i sin garderobe!!

Jeg ved ikke, hvad vi gør med dørene. Vi har to havedøre (faktisk tre - den sidste er på vores kontor), og så kan han også godt låse døren op i bryggerset. Det er jo ikke nemt at sikre hele huset, synes jeg, men stoler så heller ikke helt på ham mere.

Anmeld

28. april 2009

Nadi

Puha, nej nej nej!
Ej for en forskrækkelse at få, hvor godt at han ikke er kommet noget til!

Håber I har fået jer en god snak med ham, så han forstår alvoren af det. Og forhåbentlig ikke gør det igen.

Håber I alle er okay, og er ved at komme jer over Sebastians lille udflugt her til morgen!

Anmeld

28. april 2009

Anja

Sikke en skrækkelig oplevelse !!

Kan godt forstå, hvis I ikke helt stoler på ham længere, det ville jeg heller ikke gøre. Vi har også mange terrassedører i huset og hvis jeg oplevede sådan noget, så tror jeg at jeg satte en krog øverst på alle sammen så han ikke kan komme ud af døren selv om han kan åbne den med håndtaget.

Godt, at der trods alt ikke skete noget

Anmeld

28. april 2009

Louise mortil4

puha da sikke en grim opvågning at få, men hvor er det godt han ikke kom noget til.

Vi har her hjemme sikret havedørene med en af de der indbruds sikrings anordnings ting, den sidder så på så snart vi ikke selv har åbnet døren. Freja kan nemlig selv uden problemer åbne have døren, fakisk gjorde hun det en dag hvor far var uden for og ordne noget med fyret og hun ville bare ud og da jeg havde sagt hun skulle blive inde og fordøren var låst + at børne gitteret var lukket (den kan hun ikke selv få op) så var der kun havedøren tilbage. Heldigvis gik hun kun om til Niels, men derefter kom der rigtig hurtig en sikring på havedøren også.

Anmeld

28. april 2009

Kaufie

Fy da føj for den - Puha, godt der ikke skete noget udover at mor har fået en slem overraskelse....

William kan også sagtens åbne ud til vores forhave - som ligger ud til vejen. Han har flere gange lukket kattene ud eller ind når han ser de sidder ved døren. Og hver gang flyver jeg op, for han må IKKE gå ud - hvilket han godt ved. Men ligger der en bold eller han ser en sommerfugl, så tror jeg han glemmer mors formaninger.

Så vi har lige købt ind til hegn, som skal lukke indkørslen, så han ikke løber ud på vejen, hvis han skulle finde på at gå ud.

Men det er jo en stakket frist, for de er sgu snu de små bavianer - hvis de vil ud, så kan de en masse tricks, som man som forældre forbavses over gang på gang.

Aaaarj, jeg får dårlige nerver at at være mor og tænke på hvad der kan ske de små pus.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.