Natflaske/vælling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Min datter var omkring et år, og min søn var 10 måneder.
Begge mistede selv interessen for flasken, og til sidst drak de stort set ikke noget af dem. Der var heller ikke nogen problemer med at tage flasken helt fra dem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2009

Sweet1978

Valle81 skriver:

Har et spg til nat flaske Er det en inden de skal sove, eller er det en om natten

Med i seng ved putning til at falde i søvn på

Anmeld

27. april 2009

Valle81

Ok:0) Det har jeg aldrig brugt.......................det er jeg nok ikke så stor fan af. Mener ikke at børn har brug for det at falde i søvn på, og slet ikke når de er over et år. ( Håber ikke jeg kommer til at træde nogle over tæerne)

Jeg mener at hvis man spiser normalt til aftensmad,(når man er over et år) så burde det være nok. Ellers ville jeg tilbyde, en most banan man lidt yoghurt, en lille smule havregrød eller andet inden sengetid, hvis det var fordi jeg synes de trængte til mad, men synes ike børn i alder af snart to skal have mad inden de skal i seng

Hvis jeg var dig, ville jeg tage en kold tyrker, men jeg ville snakke med mit barn om det. Kan j læse din datter er 20 mdr. Jeg vill forberede hende på det og snakke med hende om det og på dagen minde hende om det og sige, i aften når du skal sove osv osv, så hun er klar over det og det ikke kommer som et chok. Jeg ville erstatte flasken med et glas vand eller mælk og sige det er et glas vand eller ingenting Og skulle der være en nat eller 2 med brok og lidt gråd så går det nok:0) Der kommer størerer udfordringer i livet

Anmeld

27. april 2009

Mumto3

Vores den første fik aftenflaske, men jeg kan ikke huske hvornår vi stoppede. Nr 2. fik aldrig flaske, og nr 3 er lige blevet 1 år og har indtil nu heller aldrig fået flaske. Så i går aftes foreslår manden om vi ikke skal prøve at give hende en aftenflaske, så hun kan lære at falde i søvn selv...øhh....er det ikke lidt sent at introducere det? sprøger jeg, og så er det min mand siger: Altså, nu er jeg ikke længere bange for det med dårlige vaner. Al erfaring viser os jo, at det er OS der har svært ved at slippe de dårlige vaner, ikke børnene. Når vi tænkte; den sut slipper vi aldrig af med, så viste det sig begge gange, at det tog 2 dage, så var den sut glemt. Det samme med den første natflaske, eller det med at skulle ammes i søvn, eller blive vugget i søvn, eller hvad vi ellers har give vores børn af vanere. Vi har talt om om månedsvis, hvordan vi dog skulle komme af med den dumme vane, og når vi så ENDELIG har taget os sammen, til at gøre noget ved problemet, ja, så har det hver gang taget 2 dage og så var vi videre!

-og hvad er det så jeg vil sige med denne lange historie? Blot, at hvis DU er klar til at tage flasken fra hende (og du ikke synes det er synd, eller tænker at hvis hun græder for meget, så får hun den igen eller..., eller ....) jamen så følger dit barn dig, og så er barnet også klar. Som en anden foreslog, giv hende en tøjdyr eller noget andet som erstatning for natflasken, og oplev at hun falder lige så godt i søvn med den. Hvis du altså er helt afklaret med projeket. Hvis vi udsender modsatrettede signaler, så fanger børnene det med det samme, og så er den endeløs kamp startet.

Anmeld

27. april 2009

Valle81

Mumto3 skriver:

Hvis vi udsender modsatrettede signaler, så fanger børnene det med det samme, og så er den endeløs kamp startet.

Godt skrevet:0)

Anmeld

27. april 2009

Tina2

Min datter stoppede da hun var 14 mdr og min søn da han var 18 mdr.

Anmeld

27. april 2009

Honningblomst

Sweet1978 skriver:

Med i seng ved putning til at falde i søvn på

Men du børster hendes tænder efter flasken, ikke?

Anmeld

27. april 2009

Sweet1978

Eva skriver:

Nej det gør jeg ikke, for der sover hun...

Anmeld

27. april 2009

Pia.

Eva skriver:

skulle lige til at spørge... - men du var hurtigst...

Anmeld

27. april 2009

Honningblomst

Nej det gør jeg ikke, for der sover hun...

Så ville jeg stoppe NU, hvis ikke du bare kan vække hende og børste dem...du er godt igang med at ødelægge alle hendes tænder hvis du bader dem på den måde i sukkervand natten lang...mine fik flaske som hygge med mig og ikke bare alene for at falde i søvn...det var det hyggelige og trygge i det.
Knys..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.