Natflaske/vælling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.555 visninger
26 svar
0 synes godt om
27. april 2009

Sweet1978

Hvor længe fik jeres barn en flaske til natten?

Min datter på 20 mdr. får stadig en stor portin vælling med i seng, til at falde i søvn på, og hun er meget glad for den. Men er da begyndt at overveje hvornår den skal trappes væk. I løbet af dagen drikker hun selvfølgelig kun af kop, og det går fint. Min umiddelbare holdning er at hun bare skal helt af med flasken inden hun starter i børnehave, men er det for sent? Bliver det sværere jo længere man venter?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2009

Valle81

Min datter var 8 mdr da hun helt stoppede med at få sutteflaske. hun gad den ikke rigtigt, og kunne sagtens drikke af kop. Hun faldt også i søvn uden flaske eller noget, brugte kun hendes sut.

Jeg ville stoppe nu, og især inden hun kommer i børnehavde. Jeg vill skifte den ud med fx en bamse hun selv fik lov at vælge,så hendes tryghedsflaske blev skiftet ud med noget andet sødt og hyggeligt

Anmeld

27. april 2009

Cris

De siger, at man kan lave flasken tynere og tynere indtil det er kun vand hun får, og så kan hun få en kop vand inden hun sover. Eller man kan lave 180ml og så 150 og så 120ml osv osv. Jeg kan godt forstå, at du måske tænker på hendes tænder og så nogle ting. Så du kan sagtens starte nu, hun er stor nok til det.

Anmeld

27. april 2009

Honningblomst

De store var 1 år da de stoppede og den lille to år....
Eva.

Anmeld

27. april 2009

fam.4xc

den store var 16 mdr og den lille var 12 mdr men begge gange har vi bare givet dem en kold tyrker.... den første aften var der en smule utilfredshed, ik vildt meget og næste aften var det faktisk allerede okay...

Husk på de er små vane mennesker, og du skal så bare lære den lille en ny vane og en bedre en for tænderne ;-)

Kh Camilla

Anmeld

27. april 2009

Stumpen

Mathilde fik vælling til hun var 1 år, derefter gik vi over til en lille portion grød, yougurt, ½ bolle eller lign...

Anmeld

27. april 2009

A.

mathinus er 10 mdr og i sidste uge har han selv afvist (staves) sin aftenflaske..så nu får han yogurth med lidt frugt..

Anmeld

27. april 2009

1977

Profilbillede for 1977
Jesse var 19 mdr da han fik sin sidste flaske. Det var en kold tyrker og der var kun småproblemer een nat. Så det er ikke for sent til noget som helst

Anmeld

27. april 2009

charlottekri

min datter på 15 mdr får stadig natflaske, men overvejer da at skifte til "normalt føde" engang snart, da jeg synes hun er ved at blive for gammel til flasken. hvad anbefaler i??

Anmeld

27. april 2009

Valle81

Har et spg til nat flaske Er det en inden de skal sove, eller er det en om natten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.