Natflaske/vælling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2009

starsofheaven

da min datter var helt lille og blev ammede, fik hun sidste amming kl 19.30 og så sov hun lige til næste morgen, ja utroligt ik men hun har sovet igenem siden hun blev født. Nu hvor hun får flaske får hun kun sin nat flaske nu og den får hun også 19.30 og så får hun børstet sine bisser og så kommer hun i seng og så høre vi ikke mere fra hende! men det med at stå op om natten for at made har jeg aldrig været udsat for..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2009

Sweet1978

Mumto3 skriver:

Vores den første fik aftenflaske, men jeg kan ikke huske hvornår vi stoppede. Nr 2. fik aldrig flaske, og nr 3 er lige blevet 1 år og har indtil nu heller aldrig fået flaske. Så i går aftes foreslår manden om vi ikke skal prøve at give hende en aftenflaske, så hun kan lære at falde i søvn selv...øhh....er det ikke lidt sent at introducere det? sprøger jeg, og så er det min mand siger: Altså, nu er jeg ikke længere bange for det med dårlige vaner. Al erfaring viser os jo, at det er OS der har svært ved at slippe de dårlige vaner, ikke børnene. Når vi tænkte; den sut slipper vi aldrig af med, så viste det sig begge gange, at det tog 2 dage, så var den sut glemt. Det samme med den første natflaske, eller det med at skulle ammes i søvn, eller blive vugget i søvn, eller hvad vi ellers har give vores børn af vanere. Vi har talt om om månedsvis, hvordan vi dog skulle komme af med den dumme vane, og når vi så ENDELIG har taget os sammen, til at gøre noget ved problemet, ja, så har det hver gang taget 2 dage og så var vi videre!

-og hvad er det så jeg vil sige med denne lange historie? Blot, at hvis DU er klar til at tage flasken fra hende (og du ikke synes det er synd, eller tænker at hvis hun græder for meget, så får hun den igen eller..., eller ....) jamen så følger dit barn dig, og så er barnet også klar. Som en anden foreslog, giv hende en tøjdyr eller noget andet som erstatning for natflasken, og oplev at hun falder lige så godt i søvn med den. Hvis du altså er helt afklaret med projeket. Hvis vi udsender modsatrettede signaler, så fanger børnene det med det samme, og så er den endeløs kamp startet.

Tak til alle for de mange gode tilbagemeldinger. Det har hjulpet mig igennem en tænkeprocess og jeg er nået til en beslutning.

Jeg ved godt det ikke er godt for hendes tænder (men det er trods alt kun mælketænder, som hun taber alligevel), så har besluttet at forsætte lidt endnu. I henhold til rådet om at forklare hende det i løbet af dagen, vil jeg vente til hendes sprog er så udviklet, at hun kan bekræfte at hun har forstået hvad jeg siger. Håber det når at blive, så hun evt. kan stoppe, med flasken samtidig med at hun på hendes 2 års fødselsdag skifter til en junior seng. Så kan det blive lidt ala nu er du en stor pige, som sover i en stor seng, nu skal du af med flasken.

Hun sover allerede med bamser, så det kan ikke være en erstatning.

Jeg er også nået frem til at jeg nok ikke er helt klar til at være konsekvent endnu, så derfor venter jeg til vi begge er klar til at tage springet.

Anmeld

28. april 2009

Mumto3

Det synes jeg lyder som en rigtig god ide!!!

Da jeg ville holde op med at natamme min nr. 2, var jeg nemlig ikke helt afklaret. En aften var min mor på besøg (hun skulle overnatte) og midt om natten stod min mor pludselig i soveværelset. Min mor blander sig ALDRIG i min børneopdragelse, men denne nat sagde hun: Nu tager du en beslutning: Enten så ammer du ham, og så skal du give ham brystet med det samme, når han giver udtryk for at han gerne vil ammes, eller også så ammer du ham ikke!

Jeg var nemlig sådan halvt stoppet, forstået på den måde, at jeg synes jeg gerne ville stoppe natamning, men når han havde grædt tilstrækkelig længe kunne jeg ikke holde det ud mere, og så fik han brystet alligvel. Deraf lærte han, at han bare skulle græde meget højt og meget længe, så skulle han nok blive ammet. Det siger sig selv at det var ret opslidende for os begge to, at han hver nat skulle igennem meget lange skrigeture.

Jeg valgte så at amme ham ved første grynt igen, og så blev nætterne meget nemmere at komme igennem. -og da jeg så var rigtig klar til at stoppe natamningen, ja, så tog det kun 2 dage, så havde han fanget pointe: der er ikke mere mælk at komme efter.

Det var det jeg mente med at gøre tingene helhjertet. -og du skriver jo selv så fint, at du ikke er klar til at tage flasken fra hende endnu, og derfor er det heller ikke det rigtige tidspunkt at gøre det!

Anmeld

28. april 2009

LotteGabriella

Valle81 skriver:

Min datter var 8 mdr da hun helt stoppede med at få sutteflaske. hun gad den ikke rigtigt, og kunne sagtens drikke af kop. Hun faldt også i søvn uden flaske eller noget, brugte kun hendes sut.

Jeg ville stoppe nu, og især inden hun kommer i børnehavde. Jeg vill skifte den ud med fx en bamse hun selv fik lov at vælge,så hendes tryghedsflaske blev skiftet ud med noget andet sødt og hyggeligt

det er det samme med Daniella, hun stoppede også helt med flasken omkring 7,5 måned.....hun gad heller ikke rigtigt!!! så hvorfor tvinge hende, når hun ikke selv ville

Anmeld

28. april 2009

Honningblomst

Sweet1978 skriver:

Tak til alle for de mange gode tilbagemeldinger. Det har hjulpet mig igennem en tænkeprocess og jeg er nået til en beslutning.

Jeg ved godt det ikke er godt for hendes tænder (men det er trods alt kun mælketænder, som hun taber alligevel), så har besluttet at forsætte lidt endnu. I henhold til rådet om at forklare hende det i løbet af dagen, vil jeg vente til hendes sprog er så udviklet, at hun kan bekræfte at hun har forstået hvad jeg siger. Håber det når at blive, så hun evt. kan stoppe, med flasken samtidig med at hun på hendes 2 års fødselsdag skifter til en junior seng. Så kan det blive lidt ala nu er du en stor pige, som sover i en stor seng, nu skal du af med flasken.

Hun sover allerede med bamser, så det kan ikke være en erstatning.

Jeg er også nået frem til at jeg nok ikke er helt klar til at være konsekvent endnu, så derfor venter jeg til vi begge er klar til at tage springet.

KUN mælketænder....kan ikke følge dine tanker...du kan risikrere at hun skal have hevet tænder ud, få dårlige oplevelser omkring tandlægen, ikke ville kunne spise mad som andre, få smerter...det er vigtigt at passe ¨på mælketænder, for dit barns skyld...
Knus Eva..

Anmeld

28. april 2009

Stumpen

Eva skriver:

KUN mælketænder....kan ikke følge dine tanker...du kan risikrere at hun skal have hevet tænder ud, få dårlige oplevelser omkring tandlægen, ikke ville kunne spise mad som andre, få smerter...det er vigtigt at passe ¨på mælketænder, for dit barns skyld...
Knus Eva..

Enig.. Jeg ville tænke mig om en gang til.. Jeg havde en rådden fortand som lille (må erkende at jeg ikke helt forstår, hvorfor mine forældre ikke passede bedre på/hjalp mig mere med at børste tænder, hvilket de så også hævder at de gjorde, når jeg spørger, men noget må jo være gået galt) og lille er ikke ordet, for man kan se tanden på et skolebillede der blev taget i børnehaveklassen eller 1. klasse...

Anmeld

28. april 2009

Valle81

Stumpen skriver:

Enig.. Jeg ville tænke mig om en gang til.. Jeg havde en rådden fortand som lille (må erkende at jeg ikke helt forstår, hvorfor mine forældre ikke passede bedre på/hjalp mig mere med at børste tænder, hvilket de så også hævder at de gjorde, når jeg spørger, men noget må jo være gået galt) og lille er ikke ordet, for man kan se tanden på et skolebillede der blev taget i børnehaveklassen eller 1. klasse...

Jeg må også melde mig under fanerne har, for alt hvad vi byder de små børns mælketænder har også stor betydning for og på de tænder der kommer efter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.