Forberedelse til den første tid med baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.447 visninger
35 svar
0 synes godt om
6. juni 2012

Team Putte

Så er jeg færdig med at lave mad til fryseren så der er nem aftensmad det første stykke tid lillefisen er her

6x frikadeller

4x høns i asparges

6x boller i karry

2x pizzasnegle (Til sommerens udflugter)

2x pølsehorn (Igen til sommerens udflugter)

4x lasagne

I dag bager jeg så en stor pærekage med marcipan der oz ryger i fryseren så der er lidt til gæster de første dage Det er faktisk rart at vide man ik behøver leve af rugbrød eller fastfood det første stykke tid

Gør i andre noget lignende eller tager i det bare som det kommer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2012

pemiro

Ej hvor fedt lavet..
Vi havde godt snakket om at lave noget til fryseren, men den er fyldt med kød, så der er desværre ikke rigtig plads.
Men vi laver nok bare noget ala spaghetti og kødsovs, millionbøf med ris osv som tager ingen tid at lave og hvor der er til to dage pr omgang.
Ellers må den sku stå på færdigretter fra rema eller mad fra det lokale pizzeria hvis det går heeeelt galt
Vi er jo lidt booket op herhjemme

Anmeld

6. juni 2012

lio

Sikken god ide, vores fryser er bare fyldt så der er intet plads til frysemad....

Anmeld

6. juni 2012

LotusCPH

Team Putte skriver:

Så er jeg færdig med at lave mad til fryseren så der er nem aftensmad det første stykke tid lillefisen er her

6x frikadeller

4x høns i asparges

6x boller i karry

4x lasagne

I dag bager jeg så en stor pærekage med marcipan der oz ryger i fryseren så der er lidt til gæster de første dage Det er faktisk rart at vide man ik behøver leve af rugbrød eller fastfood det første stykke tid

Det der overvejede jeg også - men orker ikk at lave så meget mad - og ja er nået frem til. De gæster der kommer ved godt se selv tager lidt med og ja faktis også fryseretter som gaver istedet for blomster når de skal på barselsbesøg  

Er jo dejligt folk selv tager det initiativ I forvejen med to unger og en mand der skal ha mad og alt det så er der rigeligt - med madpakker og aftensmad + div. Så vi tager der som det kommer - manden må mere i kølkkenet - og ja så bliver det den hurtige sommerløsning. Jordbærgrød, koldskål og sådan nogle retter

Anmeld

6. juni 2012

M&R

Team Putte skriver:

6x frikadeller

4x høns i asparges

6x boller i karry

4x lasagne

Åhhh har tænkt det mange gange.. men har ik fået det gjort har en enkelt ret eller to i fryseren... Min veninde gik helt amok men de har aldrig fået det spist... så tænker at vi tager det hen ad vejen..
men mega meget hatten af for at du har fået det gjort gid det var mig:-):-)

Anmeld

7. juni 2012

Team Putte

pemiro skriver:

Ej hvor fedt lavet..
Vi havde godt snakket om at lave noget til fryseren, men den er fyldt med kød, så der er desværre ikke rigtig plads.
Men vi laver nok bare noget ala spaghetti og kødsovs, millionbøf med ris osv som tager ingen tid at lave og hvor der er til to dage pr omgang.
Ellers må den sku stå på færdigretter fra rema eller mad fra det lokale pizzeria hvis det går heeeelt galt
Vi er jo lidt booket op herhjemme

Jah du har jo travlt med at læse til eksamen

Vi har levet af fryseren de sidste halvanden måned for at få plads til det Og så har jeg bare gjort sådan at da jeg lavede lasagne spiste vi det til aftensmad og sådan.. Så jeg ik skulle stå og lave flere omgange mad samme dag

Anmeld

7. juni 2012

Team Putte

LotusCPH skriver:

Det der overvejede jeg også - men orker ikk at lave så meget mad - og ja er nået frem til. De gæster der kommer ved godt se selv tager lidt med og ja faktis også fryseretter som gaver istedet for blomster når de skal på barselsbesøg  

Er jo dejligt folk selv tager det initiativ I forvejen med to unger og en mand der skal ha mad og alt det så er der rigeligt - med madpakker og aftensmad + div. Så vi tager der som det kommer - manden må mere i kølkkenet - og ja så bliver det den hurtige sommerløsning. Jordbærgrød, koldskål og sådan nogle retter

Jah i står jo i en lidt anden situation end vi gør når der oz er større børn der skal have mad.. Det havde været nogle store portioner der skulle laves til fryseren

Anmeld

7. juni 2012

Team Putte

M&R skriver:

Åhhh har tænkt det mange gange.. men har ik fået det gjort har en enkelt ret eller to i fryseren... Min veninde gik helt amok men de har aldrig fået det spist... så tænker at vi tager det hen ad vejen..
men mega meget hatten af for at du har fået det gjort gid det var mig:-):-)

Vi har levet af fryseren de sidste halvanden måned for at lave plads til det Jeg har så lavet en tavle på køleskabet hvor der står hvor mange portioner vi har af hver og hvilken fryser det ligger i.. Så er det oz overskueligt for manden hvad han har lyst til at spise, hvor han skal finde det og hvor meget vi har tilbage når man så bare husker at sætte en streg på tavlen når man har taget en portion Det er normalt  mig der står for madlavningen og at holde styr på hvad vi har i fryseren, men forventer ik lige mit fokus er helt som det plejer at være lige den første tid

Anmeld

7. juni 2012

Team Putte

Laijona Äiti skriver:

Sikken god ide, vores fryser er bare fyldt så der er intet plads til frysemad....

Vores fryser er oz normalt fuld, men vidste jo jeg ville lave mad til den første tid, så de sidste halvanden måned har vi stort set ik handlet kød men levet af fryseren istedet

Anmeld

7. juni 2012

Team Putte skriver:

6x frikadeller

4x høns i asparges

6x boller i karry

4x lasagne

Hvor er du SEJ! Jeg har tænkt meget på det, og synes det er rigtig rigtig smart, men .. Det er desværre blevet ved tanken 

Mange  til dig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.