Så så man lige...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2012

Sofia

JonTri skriver:

Jep er 40+5 og har fået hindeløsning... Og det murrer i maven...

Uh spændende - held og lykke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2012

AnneBJ

Sofia skriver:

Pyh, træls, er det fordi du plejer at arbejde ved siden af studiet??

Stadig laaaang sommerferie i forhold til mig

Nej, det er fordi jeg normalt har Su + lån = meget lav bruttoindkomst.

Min praktikløn er 10300 brutto men netto falder med 600 kroner. Desuden falder vores boligstøtte betragteligt, og vores egenbetaling til pasning stiger.. 

Er det så fordi du holder ferie senere? - eller fordi du ikke har nået at indtjene noget ferie endnu?

Anmeld

14. juni 2012

AnneBJ

_-Kathrine-_ skriver:

Dejligt at høre lidt om jeres dejlige unger

Så så man lige....

-Villads begynde at gå lige inden hans 1 års fødselsdag og nu løber drengen bare afsted, til stor frustration for hans mor, der måske synes det går liiiige stærkt nok...

-Hans hjerte blive scannet igår (pga den der mislyd) og alt er i fineste orden, og lyden skal han vokse fra... Hvilken lettelse

-Drengen drikke selv, sige "hej" og råcharmere alt og alle uanset hvor henne vi er og kan mange mange andre ting også

Og sidst men Ikke mindst skal han så være storebror til december - det var mig der stod bag tråden OMG... Se hvad jeg har lavet jeg skal til NF på næste mandag, men har snydt lidt og allerede været til en tidlig scanning, hvor alt så fint ud
Jeg skriver fra Ipad, så kan desværre ikke lægge billeder ind... Det må I ha til gode

Hvor er han dygtig ham Villads - han bliver en vildt sej storebror; endnu engang tillykke! 

Fedt at scanningen viste at alt er ok!! Er han så bare "sluppet fri" nu? Altså ingen kontroller eller noget?

Anmeld

14. juni 2012

AnneBJ

DK skriver:

Der er sørme sket meget med jer alle sammen!

Nå, men grunden til at jeg har været fraværende på det sidste:

1. Jeg har afleveret specialet og herefter i ca. 10 dage kokset helt ud på sofaen. Skønt.

2. Så fik jeg jo et JOB! Hurra. Jobsamtale ca. 10 dage efter specialet var afleveret og en uge efter job, laaangt hjemmefra. HURRA TIL JOB!

3. Jeg fik på 14 dage ordnet: Overvejelser omkring salg contra udleje af huset. Istandsættelse/klargøring af hus til salg (=mange trailerfulde lort på lodseren. Mange kasser gem-bart lort på loftet, ca. 25 liter maling på døre, vægge, karme, ydervægge osv. Der er flere små pletter/slid end man lige tror!) Derudover møder med flere ejendomsmæglere, fotograf, tilstandsrapportmand, energimærkemand, bankmand. Så fik jeg fundet skole til Kirstine og hun var med oppe og vælge mellem to skoler vi var ude og besøge.

4. Jeg starter på job 14. maj. Jeg fik under PRES af institut, vejleder og censor, 2 uger forsinket, ENDELIG min forhåndsgodkendelse om fredagen hvor jeg startede på job om mandagen.

5. Den 12. holdt jeg en KÆMPE fest for at fjere at jeg er blevet kandidat. Vi var knap 75 og der var masser af søde, rosende taler (blandt andet meget søde ord fra Sofia) (og hvor er det skønt med så meget offentligt ros!), sange (bl.a. en fra Kirstine og Richard) og helt vildt mange gaver! Det var næsten alt for meget. Pyhhhh det var PRAGTFULDT det hele og varede bogstavligt talt til den lyse morgen.

6. Så har jeg siden den 14. maj arbejdet i Aalborg, pendlet til den store guldmedalje, af og til overnattet ved mine forældre, savnet ungerne, fundet en pragtfuld lejlighed vi kan få midlertidigt i 6 mdr og møbleret til rimelige penge (pga vi stadig har huset til salg=dobbelt husførelse=dyrt). Jeg har været ude og se på MEGET lort.

7. Jeg prøver desperado at brilliere på jobbet, men må indrømme at det er utroligt svært det jeg laver, og det forklarer nok også den 6 mdr.s oplæringsperiode der er, og at mine kolleger stadig får deres afgørelser tjekket hos erfarne kolleger trods de har været her i mange år (jeg er blevet ansat i et ankenævn). Men konklusionen er at mit hoved er TRÆT når jeg har fri. Pyhh

8. Så prøver jeg desperart at finde en god pasningsmulighed til Richard. Er pt blevet tilbudt dagplejere af kommunen. Nr. 1 var ryger og røg i hjemmet om aftenen/weekenderne(Richard har astma). Nr. 2 var nomeret til 3 børn, men havde kun 2, idet det ene barn fyldte to pladser da det havde funktionsnedsættelse og derfor aldrig kan lære at gå...Så Richard skulle være der "alene" med barnet der ikke kunne gå. Plus dagplejeren (der iøvrigt virkede utrolig rar) går på pension d. 1.10, så Richard kunne kun nå at være der i knapt 2 mdr. når han skal starte 6.8. IKKE fedt oven i alle de flytninger han oplever i forvejen pt. Idag skal vi ud og besøge to private dagplejere og jeg håber der er bid der i stedet!

9. På tirsdag kommer Kirstine med til Nordjylland og starter onsdag på den nye skole. I weekenden herefter henter vi også Richard med herop. Jeg glæder mig som en SINDSYG til at få ungerne med herop og kunne hente dem hver dag i daginstitution, og bare VÆRE. Mine forældre passer Richard indtil der er en plads til ham også.

10. Under dette har den gode husbonni herhjemme ligeledes (i noget større stilhed end undertegnede) afleveret speciale, forsvaret det og fået 12 for det! (Han skrev det på 1,5 uge. Man kan ikke andet uanset hvor meget kærlighed og stolthed man har under vesten blive andet end en kende skindsyg og bitter) Plus mange dage været fuldtidsfar. Han er knagme sej!

11. Da jeg er nyuddannet har jeg ikke optjent ferie og har derfor kun en enkelt uge i år. Planen er at lave absolut ingenting og bare være sammen med ungerne. Vi skal højst sandsynligt babysitte de gamles sommerhus.

12. Løbe? Jeg føler ikke jeg har lavet andet den sidste laaange tid. Det er muligt at jeg ikke har haft løbetøj på men: malertøj, køretøj, arbejdstøj, nattøj. Men løbe. Det har jeg. Har næsten stres, og kan mærke at det er utroligt dejligt at "forløsningen" er nær i form af begge unger installeret her i Aalborg i vores eget hjem og slut med pendling i så stor stil, og at jeg gradvist vænner mig mere til jobbet og alt ikke er nyt og ikke helt så utilgengæligt længere.

D.

Åh puha Ditte - jeg bliver helt forpustet af at læse alt det du har udrettet!

Tillykke med Mikkels speciale; det er en sej én du har fundet dig der Fedt at dine forældre kan og vil passe Richard, det ville være synd at skulle flytte ham efter ganske få måneder.. 

Tillykke til dig med både speciale og job samt klargøring af hus - du er også pissesej!!

Jeg glæder mig til at se nye billeder fra Jer og høre hvordan det hele går, når I er faldet til i AA

Anmeld

14. juni 2012

AnneBJ

Mettemus skriver:

Så så man lige os....

- Jeg overlever med nød og næppe at dø af stress og arrigskab over KÆMPE administrativt kaos på AU. Har nu endelig fået forhåndsgodkendt at kunne meritoverføre gymnasiepratik til efteråret, så det kommer til at gælde for en eksamen.

- Har gennemført 50% af mine eksaminer dette semester og glæder mig til resten er ude af verden sidst i denne måned.

- Ærgrer mig over ikke at have noge arbejde og derfor heller ikke nogen penge

- Jens trives stadig ikke på job, men der er desværre ikke rigtig noget andet at søge, så han holder ud

- Laurits trives og er i vild udvikling. Der kommer hele tiden nye ord og mere og mere personlighed og egen vilje. Han har netop poppet fire hjørnetænder, så appetitten er ved at være tilbage efter en lang periode hvor han har været småtspisende sikkert pga tænderne. For tiden sover han mellem os, da han bliver dybt, dybt ulykkelig af at blive puttet i sin egen seng, og jeg ikke har overskud til at tage kampen her midt i eksaminerne. 

Åh Mette! Dejligt at Laurits er i rivende udvikling, men synd at hans forældre er så hårdt spændt for!!

Jeg sender mange store kram, håber du får et job, klarer resten af eksaminerne med bravour og at I får en skøn sommer!! 

Anmeld

14. juni 2012

AnneBJ

Sofia skriver:

Så så man lige mig:

-fortsat pende til Aalborg fra Århus dagligt, og derfor stå op kl. 5.00 og bruge 4.5 time dagligt i tog...

-være i fuld gang med flytningen som kræver meget energi men det lysner

-have købt bil, en skoda fabia ambiente combi - JUBII. Alle med børn siger livet bliver så meget nemmere med en bil, så det ser jeg frem til.

- nyyyyyyyyde at jeg ikke har eksamen, som jeg plejer på dette tidspunkt

-være misundelig på min kæreste der som studerende har 2.5 måneders sommerferie. Selvom jeg er lykkelig for at have mit drømemjob, savner jeg ferien og friheden som studerende. Men jeg VED at gik jeg arbejdsløs ville jeg drømme om et job!

- være suuuuuper glad for at DK og hendes skønne familie også flytter til Aalborg så vi ikke bliver alene deroppe

- glæde mig til at flytte HELT til Aalborg. Så jeg kan stå op kl. 7.30 hver dag og være hjemme 15.05 og 17.05 om torsdagen

-have årskort til Aalborg zoo som skal bruges flittigt

- allerede nu glæde mig til uge 39 i Portugal

- glæde mig til at læse den nye Læckberg bog jeg fik i fødselsdagsgave

- have en lille dreng der hoster igen igen, men som ellers trives og er glad

- have fundet en perfekt dagplejemor til Alfred, kun 800 meter fra hvor vi skal bo, og hun virkede så sød og perfekt og havde en dejlig stor villa, hvor børnene måtte lege på en hel etage, og skøn have med legehus, sandkasse og en vognpark med ca. 15 forskellige scootere. Glæder mig til han skal starte der.

- hmmmm. ja så kan jeg ikke hitte på mere. Men så så man også lige mig lægge lidt billeder ind af Alfredinho!

Skønne billeder af dejlige Alfred! 

Tillykke med bilen! Og den forestående/igangværende flytning, kan godt forstå du glæder dig til at være kommet helt på plads!

Hvor arbejder du henne?

Det lyder som en dejlig dagplejemor, hende håber jeg I bliver rigtig glade for! 

- hov, og hvilken läckberg bog er det? "De glemte piger?" - i så fald er den god!!

Anmeld

14. juni 2012

AnneBJ

JonTri skriver:

Jep er 40+5 og har fået hindeløsning... Og det murrer i maven...

Uh uh uh!!  

Anmeld

14. juni 2012

AnneBJ

PeruBaby skriver:

Så så man lige at:

- Sofia spiser og drikker helt selv (når det er pasta og andre let klæbende ting )

- Sofia har udvidet sit ordforråd til: (På spansk) mamá, papá, caca (bæ), agua, (vand) más (mere); (På dansk) mere, kat, katten, vov, brød, op, tak, nej, mor. Så vi kan kommunikere SÅ meget bedre

- Sofia LØBER og sparker til bolde, sender luftkys og er bare mega-bedårende - synes moderen. Hun mangler lidt nogle legekammerater, så når den yngste storebror kommer hjem fra skole kræver hun at ham spiller fodbold eller basket "med hende". Hvis kan går fra legen for tidligt, bliver hun stiktosset og stiller sig foran ham og skælder ud på russisk. (Note til selv: Lav flere playdates)

- Sofia og jeg tager til DK/Tyskland om bare 3 uger for at holde sommerferie med mormor, morfar og moster - behøver jeg at sige at vi glæder os helt vildt?  for dejligt solskin

Hvor bliver det dejligt for Jer at komme hjem på ferie!  

Er der ingen muligheder for "pasning" af så små børn? Eller måske nærmere legestue eller noget i den dur? 

Hun lyder til at være rigtig dygtig, og du har ret: det er vildt hvad de ord de kan nu kan gøre for kommunikationen!! 

Anmeld

14. juni 2012

_-Kathrine-_

AnneBJ skriver:

Hvor er han dygtig ham Villads - han bliver en vildt sej storebror; endnu engang tillykke! 

Fedt at scanningen viste at alt er ok!! Er han så bare "sluppet fri" nu? Altså ingen kontroller eller noget?

Tror også han blir en rigtig skøn storebror

Ifølge lægen, der scannede ham, skal han vokse fra det... Og kommer vi til vagtlæge en dag, der gør os opmærksomme på det, skal vi bare fortælle at vi er klar over det... Den bliver kraftigere når han får feber!
Vi går lige i øjeblikket hos vores egen læge 1 gang om måneden pga væske på ørene, og hun lytter lige på ham når vi er der, så det er fint!

Anmeld

14. juni 2012

piadas

Sofia skriver:

Dejlig update, du har altid en masse at fortælle Pia, det er bare super skønt!

Ida er så dygtig og smuk!

Haha, jeg kan jo skrive/snakke/fortælle for evigt! Så pas på med at sætte mig i gang!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.