DK skriver:
Der er sørme sket meget med jer alle sammen!
Nå, men grunden til at jeg har været fraværende på det sidste:
1. Jeg har afleveret specialet og herefter i ca. 10 dage kokset helt ud på sofaen. Skønt.
2. Så fik jeg jo et JOB! Hurra. Jobsamtale ca. 10 dage efter specialet var afleveret og en uge efter job, laaangt hjemmefra. HURRA TIL JOB!
3. Jeg fik på 14 dage ordnet: Overvejelser omkring salg contra udleje af huset. Istandsættelse/klargøring af hus til salg (=mange trailerfulde lort på lodseren. Mange kasser gem-bart lort på loftet, ca. 25 liter maling på døre, vægge, karme, ydervægge osv. Der er flere små pletter/slid end man lige tror!) Derudover møder med flere ejendomsmæglere, fotograf, tilstandsrapportmand, energimærkemand, bankmand. Så fik jeg fundet skole til Kirstine og hun var med oppe og vælge mellem to skoler vi var ude og besøge.
4. Jeg starter på job 14. maj. Jeg fik under PRES af institut, vejleder og censor, 2 uger forsinket, ENDELIG min forhåndsgodkendelse om fredagen hvor jeg startede på job om mandagen.
5. Den 12. holdt jeg en KÆMPE fest for at fjere at jeg er blevet kandidat. Vi var knap 75 og der var masser af søde, rosende taler (blandt andet meget søde ord fra Sofia) (og hvor er det skønt med så meget offentligt ros!), sange (bl.a. en fra Kirstine og Richard
) og helt vildt mange gaver! Det var næsten alt for meget. Pyhhhh det var PRAGTFULDT det hele og varede bogstavligt talt til den lyse morgen.
6. Så har jeg siden den 14. maj arbejdet i Aalborg, pendlet til den store guldmedalje, af og til overnattet ved mine forældre, savnet ungerne, fundet en pragtfuld lejlighed vi kan få midlertidigt i 6 mdr og møbleret til rimelige penge (pga vi stadig har huset til salg=dobbelt husførelse=dyrt). Jeg har været ude og se på MEGET lort.
7. Jeg prøver desperado at brilliere på jobbet, men må indrømme at det er utroligt svært det jeg laver, og det forklarer nok også den 6 mdr.s oplæringsperiode der er, og at mine kolleger stadig får deres afgørelser tjekket hos erfarne kolleger trods de har været her i mange år (jeg er blevet ansat i et ankenævn). Men konklusionen er at mit hoved er TRÆT når jeg har fri. Pyhh
8. Så prøver jeg desperart at finde en god pasningsmulighed til Richard. Er pt blevet tilbudt dagplejere af kommunen. Nr. 1 var ryger og røg i hjemmet om aftenen/weekenderne(Richard har astma). Nr. 2 var nomeret til 3 børn, men havde kun 2, idet det ene barn fyldte to pladser da det havde funktionsnedsættelse og derfor aldrig kan lære at gå...Så Richard skulle være der "alene" med barnet der ikke kunne gå. Plus dagplejeren (der iøvrigt virkede utrolig rar) går på pension d. 1.10, så Richard kunne kun nå at være der i knapt 2 mdr. når han skal starte 6.8. IKKE fedt oven i alle de flytninger han oplever i forvejen pt. Idag skal vi ud og besøge to private dagplejere og jeg håber der er bid der i stedet!

9. På tirsdag kommer Kirstine med til Nordjylland og starter onsdag på den nye skole. I weekenden herefter henter vi også Richard med herop. Jeg glæder mig som en SINDSYG til at få ungerne med herop og kunne hente dem hver dag i daginstitution, og bare VÆRE
. Mine forældre passer Richard indtil der er en plads til ham også.
10. Under dette har den gode husbonni herhjemme ligeledes (i noget større stilhed end undertegnede
) afleveret speciale, forsvaret det og fået 12 for det! (Han skrev det på 1,5 uge

. Man kan ikke andet uanset hvor meget kærlighed og stolthed man har under vesten blive andet end en kende skindsyg og bitter) Plus mange dage været fuldtidsfar. Han er knagme sej!
11. Da jeg er nyuddannet har jeg ikke optjent ferie og har derfor kun en enkelt uge i år. Planen er at lave absolut ingenting og bare være sammen med ungerne. Vi skal højst sandsynligt babysitte de gamles sommerhus.
12. Løbe? Jeg føler ikke jeg har lavet andet den sidste laaange tid. Det er muligt at jeg ikke har haft løbetøj på men: malertøj, køretøj, arbejdstøj, nattøj. Men løbe. Det har jeg. Har næsten stres, og kan mærke at det er utroligt dejligt at "forløsningen" er nær i form af begge unger installeret her i Aalborg i vores eget hjem og slut med pendling i så stor stil, og at jeg gradvist vænner mig mere til jobbet og alt ikke er nyt og ikke helt så utilgengæligt længere.
D.
Tillykke til dig med både speciale og job samt klargøring af hus - du er også pissesej!!
Jeg glæder mig til at se nye billeder fra Jer og høre hvordan det hele går, når I er faldet til i AA