Så så man lige...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.892 visninger
45 svar
0 synes godt om
5. juni 2012

AnneBJ

Strengt taget burde jeg nok vente en uges tid med updaten, men here goes på "så så man lige..."

- barnet næsten gå

- moderen have løbet for første gang

- sommerferien (i "casa del baghave") nærme sig med hastige skridt

Altså, jeg syntes bare det er tid til opdate - lav et par "så så man lige ..." punkter og lad os høre hvordan det går; krydret med et billede vil kun være ekstra godt!!

fra Anne, som vidst bare er lidt "høj" efter sin første "løbe" tur.. (gns.hastighed på 7km/timen er jo næppe løb... )

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2012

piadas

God ide, men hmm..hvad skal jeg lige finde på?!

Tiden går bare med hus og specielt have. Indenfor er vi ved at være på plads. Haven er snart ved at være klar til græssåning - det kan I forresten læse lidt mere om her:

http://bygge-blog.blogspot.dk/ 

Jeg har lige opdateret med billeder og et indlæg her til aften.

Min mor, ungerne og jeg var en tur til Hjallerup Marked i lørdags - fuck, der var mange mennesker!! Jeg var ved at blive idiot, og når man har barnevogn med, bliver det ikke specielt meget nemmere...!

Ida sover fortsat i sin egen seng - det kan dog godt tage lidt tid, før hun falder i søvn, så hun skal lige have sutten og en tår mælk et par gange, før det lykkes, men det er ok - så længe jeg VED, at hun nok skal overgive sig. De sidste par nætter har hun dog haft et par skrigeture, hvor vi ikke har kunne få hende til at falde til ro. Hun er endt inde hos os (som regel omkring midnat), hvor det har taget næsten en halv time at få hende til at falde til ro! Jeg håber snart, det går over igen.

Hehe, jeg kom lige til at læse det, du skrev, Anne - her er det vist mere Ida, der løber og ikke moderen. Hun er blevet så dygtig til det, og falder næsten ikke mere, når hun gør forsøget. Det er så bare moderen, der skal vænne sig til, at det går stærkt...og lære at få tankerne væk fra konsekvensen af fald på klinkerne.

Men hvor er du sej, at du har løbet!! Altså da jeg løb meget, inden jeg blev gravid med Ida, løb jeg mellem 7 og 8 km/timen, så det er ok i min verden - specielt når det er første gang, du har gjort det. Men nu har jeg heller aldrig været verdens hurtigste løber!

Ida er begyndt at snakke helt vildt! Hun siger bar (far), bitti (færdig på tyrkisk), hår (dagplejemoderen synger en sang om hår), ja, nej ble, nan (mælk/vand) osv.

Hun forstår det meste af det vi siger. Hvis jeg beder hende hente sine sko, gør hun det. Hvis hun har skidt, går hun selv hen og peger på puslebordet og siger ble (note til mig selv: Få så købt den potte!!) Det er så dejligt, at der begynder at komme lidt tovejskommunikation i stedet for kun envejs.

Min mave har det fint. Vægten svinger mellem +3 og +4 kg., så det er vist ok taget i betragning, at jeg er 23+0 idag. Hey, forresten er jeg ved at være så langt, at der er chance for, at han ville overleve, hvis jeg fødte nu - men det er der vist ingen fare for med min historik! Alligevel er det altså vildt at tænke på...denne graviditet flyver bare afsted, men det var vist også det, jeg havde forventet (eller frygtet fordi det er den sidste).

Forresten er det fødselsdagssæson hos os. Vi havde drengene fra Olivers klasse + dem fra fodboldholdet det meste af søndagen. Han havde rigtig fødselsdag d. 12. maj, men det var den dag, vi flyttede ind, så den udskød vi lige. Oliver sidder med armen i vejret nederst i venstre hjørne på billedet.

På lørdag er det Serdars og min (og JonTris kommende datters) fødselsdag, så familien kommer søndag, hvor vi har slået både vores, Olivers og Zilans sammen. Hun har dog først fødselsdag d. 13. juli, men det er jo midt i sommerferien, og da vi skal holde kobberbryllup/indflytterfest d. 28. juli slår vi hendes sammen med vores - ellers skal vi sgu holde fødselsdag/fest hver weekend!

Om to uger kommer pigerne fra Zilans klasse så, for dem skal vi jo også nå at have hjem, inden sommerferien - heldigvis ville hun kun have pigerne, så det er til at overskue. De er nemlig kun 10...og knap så vilde som drengene!

Nå, det var "lidt" fra mig!

Anmeld

5. juni 2012

JonTri

Hello...

Ahhh gid det var mig, der havde været ude at løbe - SAVNER det!!! Meeen det ville vist se spøjst ud, hvis jeg løb nogle steder nu...

Update... Tristan vokser bare derudaf og jeg nyder hver dag, hvor der kun er to børn... synes han lærer noget hele tiden - og han er ligesom Ida, temmelig ferm til det der kommunikation (synes forældrene).

Men men men, som den to'er han er, er han også ferm til at bide, nive, slå og rykke i hår... han finder sig sgu ikke i noget. Nøj, hvor kan de skændes de unger - og han er dælme en bisse...

Mavsen: Jeg er lige blevet skannet for sidste gang og hun er 2800 gr ca... er jo sat til på lørdag, meeeen mon ikke jeg går over... har på fornemmelsen at Serdar og dig (Pia) får jeres fødselsdag for jer selv
Det gør mig nu heller ikke noget, at jeg går over - er stadig ikke klar til at modtage et spædbarn - VÅGN NU OP RIKKE!!!... det kommer nok helt af sig selv. Det er vandvittigt så stærkt det hele er gået, og om lidt er det slut - finito... aldrig mere gravid... Så jeg NYDER den sidste tid - og ro...

Anmeld

6. juni 2012

Line Højdal

Så så man lige...
Startende med den kedelige del;

• Aske har MØB - IGEN!!
  • Mor har reddet sig en slem forkølelse
  • Aske kan nu spise med ske uden at spilde (ret meget)
  • Aske hjælper med at dække bord
  • Mor er nu NÆSTEN nede på 65 kg
  • Ferie til Spanien lige om lidt

Ja, man tror det er løgn... I juni måned - det skulle være sommer!!! Men stakkels lille Aske har nu MØB for gud ved hvilken gang og er på penicilinkur efter et besøg ved lægen hvor det blev konstateret at drænet var faldet ud og trommehinden var sprunget 3 steder  I samme omgang har Aske smittet mig og jeg hoster, hoster og hoster, så det er lige før lungerne kommer med ud og stemmebåndet er fuldstændig slidt som om det var trukket over med en gang groft sandpapir

Midt i elendigheden har vi det dog ikke så slemt... Aske er jo bare en glad og overraskende energifyldt lille herre, når man tænker på alt det sygdom han har været igennem. Han hjælper nu mor og far med at dække bord hver aften og tager selv sin tallerken og sin kop fra skabet og sætter det over på bordet  Skeen har han også fået ret godt kontrol over og spiser nu selv de fleste ting (stadig med hjælp selvfølgelig)...

Jeg har nu ENDELIG (og tænk sig at der skulle gå over et år efter fødslen) pakket ALT mit vetetøj væk... Jeg her ellers måtte beholde ventebukserne i garderoben ind til for kort tid siden, da min røv simpelthen bare ikke har kunnet presses ned i en par almindelige bukser!!!  Det er helt forfærdeligt, men nu er det altså slut med det... Jeg har godt nok kun 2 par buser jeg kan passe, men det er simpelhen for deprimerende at gå i ventetøj!! Vægten siger nu 65,5 kg (2,5 kg fra min normalvægt) og puha, det har holdt hårdt!! Træning 2 gange om ugen og løb 1-2 gange ugentligt - så jo, her bliver der arbejdet for det!! Og Anne... det er hårdest de første par gange - så det er bare om at hænge i

Sidst men ikke mindst... Nu er det MEGET snart tid til at vi rejser en uge til Spanien - det bliver sååå godt!!

Line

Ups... jeg må ikke glemme billederne

Anmeld

7. juni 2012

MorEllen

AnneBJ skriver:

Strengt taget burde jeg nok vente en uges tid med updaten, men here goes på "så så man lige..."

- barnet næsten gå

- moderen have løbet for første gang

- sommerferien (i "casa del baghave") nærme sig med hastige skridt

Altså, jeg syntes bare det er tid til opdate - lav et par "så så man lige ..." punkter og lad os høre hvordan det går; krydret med et billede vil kun være ekstra godt!!

fra Anne, som vidst bare er lidt "høj" efter sin første "løbe" tur.. (gns.hastighed på 7km/timen er jo næppe løb... )

God idé!  Det er bare en fed følelse når man har været ude at løbe, også selv om det kun var 7 km/t..

I Hobro så så man lige:

- Moderen ude at løbe for første gang i 249302 år Det gik nok i ca 7 km/t

- Pigen spise en indtørret regnorm hun fant hos dagplejemoren

- En sommer uden ferie.. ferien kommer først til august hvor vi flytter til det kolde nord.

- En sommerglad pige der elsker at være ude i solen men som nægter at bruge sin flotte solhat "Den er da sej Marie!"

Også lidt billeder

Anmeld

7. juni 2012

AnneBJ

piadas skriver:

God ide, men hmm..hvad skal jeg lige finde på?!

Tiden går bare med hus og specielt have. Indenfor er vi ved at være på plads. Haven er snart ved at være klar til græssåning - det kan I forresten læse lidt mere om her:

http://bygge-blog.blogspot.dk/ 

Jeg har lige opdateret med billeder og et indlæg her til aften.

Min mor, ungerne og jeg var en tur til Hjallerup Marked i lørdags - fuck, der var mange mennesker!! Jeg var ved at blive idiot, og når man har barnevogn med, bliver det ikke specielt meget nemmere...!

Ida sover fortsat i sin egen seng - det kan dog godt tage lidt tid, før hun falder i søvn, så hun skal lige have sutten og en tår mælk et par gange, før det lykkes, men det er ok - så længe jeg VED, at hun nok skal overgive sig. De sidste par nætter har hun dog haft et par skrigeture, hvor vi ikke har kunne få hende til at falde til ro. Hun er endt inde hos os (som regel omkring midnat), hvor det har taget næsten en halv time at få hende til at falde til ro! Jeg håber snart, det går over igen.

Hehe, jeg kom lige til at læse det, du skrev, Anne - her er det vist mere Ida, der løber og ikke moderen. Hun er blevet så dygtig til det, og falder næsten ikke mere, når hun gør forsøget. Det er så bare moderen, der skal vænne sig til, at det går stærkt...og lære at få tankerne væk fra konsekvensen af fald på klinkerne.

Men hvor er du sej, at du har løbet!! Altså da jeg løb meget, inden jeg blev gravid med Ida, løb jeg mellem 7 og 8 km/timen, så det er ok i min verden - specielt når det er første gang, du har gjort det. Men nu har jeg heller aldrig været verdens hurtigste løber!

Ida er begyndt at snakke helt vildt! Hun siger bar (far), bitti (færdig på tyrkisk), hår (dagplejemoderen synger en sang om hår), ja, nej ble, nan (mælk/vand) osv.

Hun forstår det meste af det vi siger. Hvis jeg beder hende hente sine sko, gør hun det. Hvis hun har skidt, går hun selv hen og peger på puslebordet og siger ble (note til mig selv: Få så købt den potte!!) Det er så dejligt, at der begynder at komme lidt tovejskommunikation i stedet for kun envejs.

Min mave har det fint. Vægten svinger mellem +3 og +4 kg., så det er vist ok taget i betragning, at jeg er 23+0 idag. Hey, forresten er jeg ved at være så langt, at der er chance for, at han ville overleve, hvis jeg fødte nu - men det er der vist ingen fare for med min historik! Alligevel er det altså vildt at tænke på...denne graviditet flyver bare afsted, men det var vist også det, jeg havde forventet (eller frygtet fordi det er den sidste).

Forresten er det fødselsdagssæson hos os. Vi havde drengene fra Olivers klasse + dem fra fodboldholdet det meste af søndagen. Han havde rigtig fødselsdag d. 12. maj, men det var den dag, vi flyttede ind, så den udskød vi lige. Oliver sidder med armen i vejret nederst i venstre hjørne på billedet.

På lørdag er det Serdars og min (og JonTris kommende datters) fødselsdag, så familien kommer søndag, hvor vi har slået både vores, Olivers og Zilans sammen. Hun har dog først fødselsdag d. 13. juli, men det er jo midt i sommerferien, og da vi skal holde kobberbryllup/indflytterfest d. 28. juli slår vi hendes sammen med vores - ellers skal vi sgu holde fødselsdag/fest hver weekend!

Om to uger kommer pigerne fra Zilans klasse så, for dem skal vi jo også nå at have hjem, inden sommerferien - heldigvis ville hun kun have pigerne, så det er til at overskue. De er nemlig kun 10...og knap så vilde som drengene!

Nå, det var "lidt" fra mig!

Arghmen Pia!! Det hus er simpelthen alt for lækkert (jeg ELSKER det store ur..) - det er vel klar som min sommerresidens sådan ca. hele juli.. eller? 

Dejligt Ida falder i søvn i sin egen seng - skrigeturerne kan jo godt være en reaktion på flytningerne mm. Altså selvom det ikke er "traumatisk" eller noget, så er hun jo stadig flyttet fra sit kendte og vandte sted, og der er nye lyde, lugte osv. 

Viiildt at du allerede er så langt - jeg synes næsten lige at du har fortalt mig du er gravid  Jeg kan godt følge de milepæle der kommer nu - jeg kan huske med Felix, at jeg var vildt lykkelig da jeg ramte 34+0, for så var lungerne færdige, og det ville ikke være nogen katastrofe at føde. Når du går så meget over med nr. 3, føder du squ næppe nummer 4 før tid heller. Min mor fødte mig 4 dage før termin pga. igangsættelse og SSF. Mads blev født 11 dage, Mikkel 7 dage over og Emil 6 dage over - altså forventer jeg end kortere gå-over-tid næste gang..

Hvor er hun sej, hende Ida! Jeg er benovet over hvor meget de forstår allerede, og der har lige været et par måneder nu her, hvor Felix virkelig har føltes lille, i forhold til I andre i gruppens børn. Men han henter også sko når vi beder ham, forstår tandbørste og tandpasta, og forsøger selv at putte tandpastaen på. Han kan hamre "stykkerne" igennem et hamrebrædt, samle op, putte i og starte forfra selv - det ER faktisk imponerende, rent motorisk (mor ER stolt.. 
Han drikker og spiser selv, og spilder faktisk virkelig lidt! Han bruger rigtig mange ord, bus, tak, hej, nej (fulgt op af kraftig krops-rysten - altså ligesom at ryste på hovedet), pop (pip..), bob (bib..), bååå (båt - siger det når far pudser næse ), dø-dø (dyp-dyp - pommes i remo... ), og mange andre småting

Wow - ja du sagde godt nok det var fødselsdagstid -men okay! Det er jo vildt! Må jeg komme med til Olivers fødselsdag næste år? Damn det ser lækkert og hyggeligt ud! Jeg håber I får nogle rigtig gode "fester" og bliver fejret med maner alle sammen!

Anmeld

7. juni 2012

AnneBJ

JonTri skriver:

Hello...

Ahhh gid det var mig, der havde været ude at løbe - SAVNER det!!! Meeen det ville vist se spøjst ud, hvis jeg løb nogle steder nu...

Update... Tristan vokser bare derudaf og jeg nyder hver dag, hvor der kun er to børn... synes han lærer noget hele tiden - og han er ligesom Ida, temmelig ferm til det der kommunikation (synes forældrene).

Men men men, som den to'er han er, er han også ferm til at bide, nive, slå og rykke i hår... han finder sig sgu ikke i noget. Nøj, hvor kan de skændes de unger - og han er dælme en bisse...

Mavsen: Jeg er lige blevet skannet for sidste gang og hun er 2800 gr ca... er jo sat til på lørdag, meeeen mon ikke jeg går over... har på fornemmelsen at Serdar og dig (Pia) får jeres fødselsdag for jer selv
Det gør mig nu heller ikke noget, at jeg går over - er stadig ikke klar til at modtage et spædbarn - VÅGN NU OP RIKKE!!!... det kommer nok helt af sig selv. Det er vandvittigt så stærkt det hele er gået, og om lidt er det slut - finito... aldrig mere gravid... Så jeg NYDER den sidste tid - og ro...

Pt fornemmer jeg ikke, at jeg nogensinde kommer til at savne at løbe - men kommer tid kommer råd.. eller noget, måske!

Ih han lyder også dejlig og dygtig, Tristan, og som en almindelig 2'er! Det er jo svært at forsvare sig, når man ikke har noget sprog, og så må andre midler i brug

Det er da en fin størrelse lillepigen har, det er spændende hvornår hun melder sin ankomst! Heldigvis falder alt jo i hak når først hun er her, men jeg kan godt forstå du er lidt overrumplet ved tanken stadigvæk.. 

Anmeld

7. juni 2012

AnneBJ

Pipkukkeren skriver:

Så så man lige...
Startende med den kedelige del;

• Aske har MØB - IGEN!!
  • Mor har reddet sig en slem forkølelse
  • Aske kan nu spise med ske uden at spilde (ret meget)
  • Aske hjælper med at dække bord
  • Mor er nu NÆSTEN nede på 65 kg
  • Ferie til Spanien lige om lidt

Ja, man tror det er løgn... I juni måned - det skulle være sommer!!! Men stakkels lille Aske har nu MØB for gud ved hvilken gang og er på penicilinkur efter et besøg ved lægen hvor det blev konstateret at drænet var faldet ud og trommehinden var sprunget 3 steder  I samme omgang har Aske smittet mig og jeg hoster, hoster og hoster, så det er lige før lungerne kommer med ud og stemmebåndet er fuldstændig slidt som om det var trukket over med en gang groft sandpapir

Midt i elendigheden har vi det dog ikke så slemt... Aske er jo bare en glad og overraskende energifyldt lille herre, når man tænker på alt det sygdom han har været igennem. Han hjælper nu mor og far med at dække bord hver aften og tager selv sin tallerken og sin kop fra skabet og sætter det over på bordet  Skeen har han også fået ret godt kontrol over og spiser nu selv de fleste ting (stadig med hjælp selvfølgelig)...

Jeg har nu ENDELIG (og tænk sig at der skulle gå over et år efter fødslen) pakket ALT mit vetetøj væk... Jeg her ellers måtte beholde ventebukserne i garderoben ind til for kort tid siden, da min røv simpelthen bare ikke har kunnet presses ned i en par almindelige bukser!!!  Det er helt forfærdeligt, men nu er det altså slut med det... Jeg har godt nok kun 2 par buser jeg kan passe, men det er simpelhen for deprimerende at gå i ventetøj!! Vægten siger nu 65,5 kg (2,5 kg fra min normalvægt) og puha, det har holdt hårdt!! Træning 2 gange om ugen og løb 1-2 gange ugentligt - så jo, her bliver der arbejdet for det!! Og Anne... det er hårdest de første par gange - så det er bare om at hænge i

Sidst men ikke mindst... Nu er det MEGET snart tid til at vi rejser en uge til Spanien - det bliver sååå godt!!

Line

Ups... jeg må ikke glemme billederne

Ej stakkels Aske! Hvor er det altså synd han skal bøvle sådan - dejligt at han trods alt er glad og tilnærmelsesvis frisk alligevel. Og smittet mor? Det er bare no-go.. shit det er hårdt og træls at være syg når man er mor..!

Selvom du synes det har taget lang tid, er det alligevel megasejt at du er på næsten før-graviditetsvægt! Hvis du havde haft overskud til at tænke på vægttab oveni den omgang I har været igennem, ville det næsten have været bekymrende! Åh det løb der - jeg ved squ ikke om jeg ender med at holde af det eller hvad, men jeg har været ude igen i dag. Dog efter for tung aftensmad (og for kort tid efter den) og med voldømme skinneben fra i tirsdags.. så det foregik lidt mere roligt denne gang, men stadig en halv time. Det føles jo godt at gøre noget!

Det er da ikke til at mærke udviklingsmæssigt, at Aske har været så meget syg. Han lyder til at være ret godt med - Felix spiser også selv med ske, uden at svine ret meget faktisk, jeg er vældig overrasket! Vi glææææder os, til han for alvor slipper ting, og bare går, han er ved at være tung og stor at bære på, og han er frustreret over, ikke at kunne rejse sig og "være med"... men frustration er vejen til udvikling, har jeg engang læst... 

Tak for deling af dejlige billeder - han er vel nok en sød lille charmer!  Ha' en rigtig dejlig ferie - den er Jer velundt!

Anmeld

7. juni 2012

AnneBJ

MyLille skriver:

God idé!  Det er bare en fed følelse når man har været ude at løbe, også selv om det kun var 7 km/t..

I Hobro så så man lige:

- Moderen ude at løbe for første gang i 249302 år Det gik nok i ca 7 km/t

- Pigen spise en indtørret regnorm hun fant hos dagplejemoren

- En sommer uden ferie.. ferien kommer først til august hvor vi flytter til det kolde nord.

- En sommerglad pige der elsker at være ude i solen men som nægter at bruge sin flotte solhat "Den er da sej Marie!"

Også lidt billeder

ØJ nogle skønne billeder - hun er simpelthen så sød 

Hvor er du sej du også har løbet! Det skal altså ikke undervurderes, det er jo vildt hårdt!! 

Vi skal heller ikke på ferie i år, men egentlig passer det mig meget godt.. Hvordan kan være I flytter (tilbage?) til Norge?

Håber at regnormen smagte den unge dame! 

(jeg er forresten også nødt til at BINDe Felix' sommerhat fast, ellers flår han den af, 7000 gange indtil jeg giver op... med det resultat at han har verdens grimmeste bøllehat (endda med en broderet rose på .. Schyy...) fordi han nægter sin seje mega-drengede kasket)

Anmeld

7. juni 2012

PeruBaby

Så så man lige at:

- Sofia spiser og drikker helt selv (når det er pasta og andre let klæbende ting )

- Sofia har udvidet sit ordforråd til: (På spansk) mamá, papá, caca (bæ), agua, (vand) más (mere); (På dansk) mere, kat, katten, vov, brød, op, tak, nej, mor. Så vi kan kommunikere SÅ meget bedre

- Sofia LØBER og sparker til bolde, sender luftkys og er bare mega-bedårende - synes moderen. Hun mangler lidt nogle legekammerater, så når den yngste storebror kommer hjem fra skole kræver hun at ham spiller fodbold eller basket "med hende". Hvis kan går fra legen for tidligt, bliver hun stiktosset og stiller sig foran ham og skælder ud på russisk. (Note til selv: Lav flere playdates)

- Sofia og jeg tager til DK/Tyskland om bare 3 uger for at holde sommerferie med mormor, morfar og moster - behøver jeg at sige at vi glæder os helt vildt?  for dejligt solskin

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.