Hej de damer, og i denne omgang specielt til jer med morsyge børn- som ikke er vant til at ha det!!!
Når vi kører nu på 2 uge med en datter, der KUN vil mig!
Hun er 2 år og 8 måneder, og hendes far og jeg har altid været meget fælles om tingene, vi har skiftes til at putte ca hveranden dag, men det har ALDRIG været et problem. Vi har haft fast soveritual, og vores datter har altid lagt sig til at sove uden problemer, og har højst kaldt på en tår vand et par gange i løbet af natten, og derefter lagt sig igen.
Pludseligt forandrede alting sig for ca 14 dage siden. Far måtte pludselig INGENTING, og hver gang vi skulle noget kom sætningen "mor skal med" eller hvis hun skulle bede om noget, var det kun mor der måtte give hende det, eller gøre tingene for hende. Når far puttede om aftenen, helt som han plejer, knækkede filmen fuldstændig for hende, (og gør det stadig) og det kunne tage mig timer at få hende lagt igen, hvis far havde haft puttet!
Når men nu kører vi så på 14 dagen, vi har aftalt at far ikke putter for en periode, for når jeg putter er det de fleste dage gået smertefrit! Men vi er også enige om at alt hvad hun forlanger jeg skal gøre i løbet af dagen (række hende et glas vand, skære aftensmaden ud, hjælpe med at tage en bog ned osv) det er noget far ligeså godt kan gøre, selvom hun siger nej det er mor der skal, nu har vi gjort det sådan i ca 10 dage, hvor hun får at vide, at far godt kan gøre det,og hun acceptere det nu efterhånden også.
Nogen dage når jeg putter, går det også helt i ged for hende, så skal Lampen være tændt og døren må ikke lukkes osv, ting der aldrig har spillet ind før. Jeg er gravid i 6 månede, og har ikke meget energi til det her show, men jeg prøver ikke at vise hende det, men må til tider også være bestemt når hun lige trækker grænsen.
Hertil aften har jeg været nødt til at lægge hende ind i min seng efter 2 timers forsøg på at få hende til at stoppe med at græde og lægge sig til at sove! Hun har aldrig sovet i vores seng, men hun lægger sig til at sove derinde, også selvom jeg er gået ind i stuen igen. Nogle vil sikkert mene det er forkert, og hun får det som hun vil, men jeg er sikker på hunkunne holde sig vågeN i sin seng med gråd og skrig hele natten hvis det skulle være. Og jeg kan bare ikke mere! Hvis far går derind, går det endnu mere i hårdknude for hende, så det vælger jeg at gå udenom!
Er der andre der oplever eller har oplevet noget lignende er det en normal fase, og hvor længe mon den varer? Er der mon nogle gode råd til hvordan jeg/vi skal tackle det??
Tak fordi du læste med, pyha det blev lidt langt - forhåbentlig ikke for indviklet at forstå?