langt hår, fødsel, baby osv..? ? ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2012

Fenja09

Jeg har også meget langt hår, det de ved frisøren kalder "ekstra langt" og det har jeg altså stadig selvom jeg har en datter på 9 mdr  

Forskellen på nu og før jeg fik min datter er, at før gik jeg ALTID med håret løst, det gør jeg ikke mere, nu er det ALTID oppe. Når min datter er ovre det med at skulle rive og hive i håret, så kan det være at det kommer ned igen, men jeg klipper det skam ikke af, fordi jeg er blevet mor.

Man løser tingene med tiden - intet problem med at amme, så sætter man det  i en knold, hestehale eller fletning og så genere det i hvert fald ikke bebs. Tror faktisk også mere, at det er en selv det begynder at irritere fremfor babyen.

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2012

LotusCPH

Ellers lav en fletning eller sæt det op i en knold - gør vi andre Det skader ingenvegne - der er mange der har langt hår - 

Anmeld

1. juni 2012

Princesspigen

dola skriver:

Jeg var glad for min lange fletning, om end den var lidt svær at rede ud efter 4 dage..

hihi okay.. jeg kan bare ikke rigtigt finde ud af at lave en fletning på mig selv..

Anmeld

1. juni 2012

Princesspigen

Amandas-mor skriver:

Jeg har langt hår (eller ok nu er det lige blevet klippet skulderlangt i sidste måned) men ellers har det været langt i mange år

Min erfaring er at under fødslen bemærker man det ikke så meget. Der kunne have sprunget en bombe på fødestuen og jeg tror ikke at jeg havde bemærket det alligevel. Til gengæld blev jeg så gal over mine briller at jeg flåede dem af og nærmest kylede dem efter manden så de var åbentbart generende   

Nå men ellers er min erfaring at langt hår er voldssomt generende når man får en lille hvis det hænger løst. Både når man ammer osv og de hiver i det når de bliver ældre mm. Men hvis man er indstillet på at have det sat op hele dagen når bebs er vågen så kan man jo altid tage det ned når bebs sover  

Det er jo dejligt at have langt hår og det lyder da virkelig smukt med sådan en fint langt hår

tak for dit svar..

jeg syndes selv det er smukt jo, mange piger især i teenage alderen plejer at spørge om ik de må få det..

det eneste jeg er ked af ved håret er at det med årene bliver lidt mere mørkt, var ellers helt blodt som yngre  (men nægter at farve det)

Anmeld

1. juni 2012

Princesspigen

Mor til Ella skriver:

Jeg har altså tid til at sætte lit lange hår HVER dag

det må jeg se om ik os jeg kan finde tiden til så

Anmeld

1. juni 2012

dola

Princesspigen skriver:

hihi okay.. jeg kan bare ikke rigtigt finde ud af at lave en fletning på mig selv..

he he øvelse gør mester.. kan ikke lave de der flotte franske men kan lave en almindelig..

Anmeld

1. juni 2012

Princesspigen

dola skriver:

he he øvelse gør mester.. kan ikke lave de der flotte franske men kan lave en almindelig..

ja jeg kan desværre ikke finde ud af nogle af delene

Anmeld

1. juni 2012

RiUL

Ta du hellere trimmeren, ellers blir det noget værre rod

Anmeld

1. juni 2012

Clisolka

Princesspigen skriver:

hej jeg er en pige på 22 år..

jeg har dårligt selvværd/selvtillid (kan ikke huske forskeld), men det kommer ikke sagen så meget ved, men ihværtifal har jeg rigtig langt (ægte) hår, næsten til lænden.. og jeg ELSKER mit hår!

men hvordan er det med det lange hår nu jeg skal være mor ?

kan det være i vejen ved fødslen og hvad gør man så ? (ved godt det sider på hoved og ikke mellem benene men altså )

og hvordan så når jeg skal amme ? vil det så komme i vejen ind i mellem ?

eller er der andre ting håret kan være i vejen for ?

mit hår er meget langt og levende og ind i mellem ALLE vegne

håber nogle med langt hår kan hjælpe

Jeg har også langt hår, og jeg satte det op under fødslen. Hvis ikke jeg havde gjort det, så tror jeg at jeg havde fundet en trimmer 

Da Isabella var mindre måtte jeg også sætte det op, ellers kunne der sagtens ryge nogle hår, hvis hun rev for hårdt. Nu er hun 19 mrd. og er ikke så interesseret i det mere 

Anmeld

1. juni 2012

mariamiss6

Bare rolig, hvis du føler dig generet af det mens du føder (det vil ikke som sådan være i vejen, men måske du bare synes det er irriterende) Så sørg for at have en elastik med i tasken til fødestuen, og så råber du bare MIT HÅÅÅÅÅÅÅR mens du presser, så er du sikker på jordemoderen eller faderen hører det, og så skal de nok få det fjernet

Med hensyn til at have langt hår med baby... Det har ikke været et problem for mig. Jeg har også enormt langt hår, og når det irriterer mig så sætter jeg det op. Og hvis jeg synes en hestehale er for kedeligt, så fletter jer det, eller nøjes med at flette øverste halvdel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.