langt hår, fødsel, baby osv..? ? ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2012

Princesspigen

Muhmi skriver:

Mit hår har nærmest siddet i en knold siden jeg blev mor... Det er ikke mere irriterende end man gør det til....

Men jeg kan nu godt blive lidt ked af at Silas er SÅ glad for at rive i det nogle gange og har også overvejet at klippe det, men han river også i hans fars hår så ligemeget hvad vil det altid være en legeplads for børn... Man skal "bare" lære dem at det gør ondt på mor og at de skal lade være... Jeg håber det lykkes mig

u får det mig til at tænke på min kærestes skæg.. det er halvlangt, langt nok til at baby ville ku hive i det.. gad vide om det så ryger med tiden  hihi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2012

kvinde84

Jeg har også langt hår (når det er længst, til ca der hvor ryggen buer), og har altid været rigtig stolt af min hårpragt Jeg må sige at jeg slet ikke har tænkt over at det skulle være så besværligt med langt hår og baby. Jeg tænker altid at når man har langt hår, så er det jo det nemmeste i verden. Hvis det kommer i vejen, så er det jo lynhurtigt at sætte det op i en hestehale eller knold. Jeg har også dyrket meget sport m.a. håndbold, der kan det også blive lidt besværligt med harpiks og hår, men altså det er bare noget man lærer at håndtere, det gør man garanteret også med en baby. Så jeg ser slet ingen grund til at klippe det af pga det.

Noget helt andet er, at jeg hører rigtigt mange beklage sig over at man taber rigtigt meget hår efter en fødsel, og i forb. med amning, så man skal nok forvente at manken bliver lidt mere slunken. Hvis det sker for mig (jeg har normalt rigtigt tykt hår) så ryger der nok nogle cm af, og jeg klipper det i en frisure som giver lidt mere fylde. Men kort hår bliver det ikke her, nej tak

Anmeld

1. juni 2012

Princesspigen

kvinde84 skriver:

Jeg har også langt hår (når det er længst, til ca der hvor ryggen buer), og har altid været rigtig stolt af min hårpragt Jeg må sige at jeg slet ikke har tænkt over at det skulle være så besværligt med langt hår og baby. Jeg tænker altid at når man har langt hår, så er det jo det nemmeste i verden. Hvis det kommer i vejen, så er det jo lynhurtigt at sætte det op i en hestehale eller knold. Jeg har også dyrket meget sport m.a. håndbold, der kan det også blive lidt besværligt med harpiks og hår, men altså det er bare noget man lærer at håndtere, det gør man garanteret også med en baby. Så jeg ser slet ingen grund til at klippe det af pga det.

Noget helt andet er, at jeg hører rigtigt mange beklage sig over at man taber rigtigt meget hår efter en fødsel, og i forb. med amning, så man skal nok forvente at manken bliver lidt mere slunken. Hvis det sker for mig (jeg har normalt rigtigt tykt hår) så ryger der nok nogle cm af, og jeg klipper det i en frisure som giver lidt mere fylde. Men kort hår bliver det ikke her, nej tak

er rigtig glad for dit svar, tak  

mit hår er ret tyndt fint prinsesse hår, så håber ikke jeg taber alt for meget hvis det skulle være tilfældet her

det bliver aldrig KORT men tænker bare om der sku lidt af inden fødslen eller ej..

Anmeld

1. juni 2012

Ciss

kvinde84 skriver:

Anden gang mistede jeg ekstreme hårmængder i flere måneder. Da blev håret klippet, ikke bare fordi det så mærkeligt ud med langt ujævnt tyndt hår, men også fordi det var grusomt at finde lange hår overalt - i sengetøjet, sofaen, vindueskarmen, på jakken, på køkkenbordet..... Første gang var det ikke helt så galt, så det er nok noget, man bare lige må se an. for at du slipper at klippe dit flotte hår.

Anmeld

1. juni 2012

Wimmie

Princesspigen skriver:

hej jeg er en pige på 22 år..

jeg har dårligt selvværd/selvtillid (kan ikke huske forskeld), men det kommer ikke sagen så meget ved, men ihværtifal har jeg rigtig langt (ægte) hår, næsten til lænden.. og jeg ELSKER mit hår!

men hvordan er det med det lange hår nu jeg skal være mor ?

kan det være i vejen ved fødslen og hvad gør man så ? (ved godt det sider på hoved og ikke mellem benene men altså )

og hvordan så når jeg skal amme ? vil det så komme i vejen ind i mellem ?

eller er der andre ting håret kan være i vejen for ?

mit hår er meget langt og levende og ind i mellem ALLE vegne

håber nogle med langt hår kan hjælpe

Tro mig, du bliver afhængig af hestehale når baby er kommet til verden - især når han/hun er 3-4 måneder 

Jeg har halvlangt hår og har tænkt mig at få langt hår igen - så må jeg bare sætte det op når jeg bærer rundt på baby 

Anmeld

1. juni 2012

Princesspigen

Wimmie skriver:

Tro mig, du bliver afhængig af hestehale når baby er kommet til verden - især når han/hun er 3-4 måneder 

Jeg har halvlangt hår og har tænkt mig at få langt hår igen - så må jeg bare sætte det op når jeg bærer rundt på baby 

hihi okay

Anmeld

1. juni 2012

dola

Princesspigen skriver:

jeg har dårligt selvværd/selvtillid (kan ikke huske forskeld), men det kommer ikke sagen så meget ved, men ihværtifal har jeg rigtig langt (ægte) hår, næsten til lænden.. og jeg ELSKER mit hår!

kan det være i vejen ved fødslen og hvad gør man så ? (ved godt det sider på hoved og ikke mellem benene men altså )

Jeg var glad for min lange fletning, om end den var lidt svær at rede ud efter 4 dage..

Anmeld

1. juni 2012

Savannah

Knold

Anmeld

1. juni 2012

Tona

Princesspigen skriver:

Jeg har langt hår (eller ok nu er det lige blevet klippet skulderlangt i sidste måned) men ellers har det været langt i mange år

Min erfaring er at under fødslen bemærker man det ikke så meget. Der kunne have sprunget en bombe på fødestuen og jeg tror ikke at jeg havde bemærket det alligevel. Til gengæld blev jeg så gal over mine briller at jeg flåede dem af og nærmest kylede dem efter manden så de var åbentbart generende   

Nå men ellers er min erfaring at langt hår er voldssomt generende når man får en lille hvis det hænger løst. Både når man ammer osv og de hiver i det når de bliver ældre mm. Men hvis man er indstillet på at have det sat op hele dagen når bebs er vågen så kan man jo altid tage det ned når bebs sover  

Det er jo dejligt at have langt hår og det lyder da virkelig smukt med sådan en fint langt hår

Anmeld

1. juni 2012

Mor til Ella

Princesspigen skriver:

ja kan jeg godt..  

men tænker sådan at et er jo ikke oppe ALTID og baby er jo et fuldtids job

Jeg har altså tid til at sætte lit lange hår HVER dag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.