langt hår, fødsel, baby osv..? ? ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.945 visninger
40 svar
0 synes godt om
1. juni 2012

Princesspigen

hej jeg er en pige på 22 år..

jeg har dårligt selvværd/selvtillid (kan ikke huske forskeld), men det kommer ikke sagen så meget ved, men ihværtifal har jeg rigtig langt (ægte) hår, næsten til lænden.. og jeg ELSKER mit hår!

men hvordan er det med det lange hår nu jeg skal være mor ?

kan det være i vejen ved fødslen og hvad gør man så ? (ved godt det sider på hoved og ikke mellem benene men altså )

og hvordan så når jeg skal amme ? vil det så komme i vejen ind i mellem ?

eller er der andre ting håret kan være i vejen for ?

mit hår er meget langt og levende og ind i mellem ALLE vegne

håber nogle med langt hår kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Nu har jeg ikke selv SÅ langt hår - men jeg tænker... Du kan vel sætte det op?

Anmeld

1. juni 2012

Princesspigen

rikkeregnbue skriver:

Nu har jeg ikke selv SÅ langt hår - men jeg tænker... Du kan vel sætte det op?

ja kan jeg godt..  

men tænker sådan at et er jo ikke oppe ALTID og baby er jo et fuldtids job

Anmeld

1. juni 2012

L&V

Princesspigen skriver:

jeg har dårligt selvværd/selvtillid (kan ikke huske forskeld), men det kommer ikke sagen så meget ved, men ihværtifal har jeg rigtig langt (ægte) hår, næsten til lænden.. og jeg ELSKER mit hår!

kan det være i vejen ved fødslen og hvad gør man så ? (ved godt det sider på hoved og ikke mellem benene men altså )

Det er pisse varmt under fødslen he he men ellers tror jeg det går Nu er Laura 8 måneder og nu syntes jeg bare langt hår er såååå træls, da hun rykker i det hele tiden og piller osv så nu ryger det en af dagene

Anmeld

1. juni 2012

Ciss

Princesspigen skriver:

Jeg har haft langt hår og baby. Ikke noget problem ved fødslen. Hvis du er nervøs for det, så stik en hårelastik i tasken, så du kan samle det, hvis du føler behov for det. Du får pauser mellem veerne, så det kommer du til at klare.

Jeg synes, det er mest praktisk med kort hår, når man ammer mm - for langt hår er så dejligt for den lille at holde i. Og små fingre med god griberefleks kan altså godt gøre rigtig ondt og være meget vanskelige at få lirket ud igen. Det kan afhjælpes ved at flytte håret over på modsat skulder i forhold til brystet, før du begynder at amme. Du skal nok finde nogen rutiner, så ting kommer til at fungere for dig.

Anmeld

1. juni 2012

2babygirls

Princesspigen skriver:

op i en hestehale, det meste af tiden. men ja, det kan godt være lidt i vejen, men så må man bruge lidt harspænder og elastikker for at tæmme det.

Man behøver jo ikke få morhår, men det kommer nok til at være i hestehale i laaaang tid hehe

Anmeld

1. juni 2012

SandieRa

jeg kan overhovedet ikke huske hvordan mit hår var under fødslen, det gik jeg nok ik særlig meget op i

Men ja det er nok slut med håret nede, mit er hvert fald oppe altid. somme tider sover jeg også med elastik i :-)

Anmeld

1. juni 2012

DenLykkelige

Princesspigen skriver:

ja kan jeg godt..  

men tænker sådan at et er jo ikke oppe ALTID og baby er jo et fuldtids job

Når man bliver mor må man "desværre" ofre sig

Og hvis det betyder man ikke lige kan have håret hængende løst, så sætter man det altså op, helt automatisk

Det kommer helt af sig selv, at du vil blive irriteret over at totterne hænger ind foran brystet når du ammer, enten sætter man det op, eller også vender man sig til at børste det væk fra ansigt og krop, så det kun hænger på ryggen

Ang. fødsel, vil jeg nok for din egen skyld sige at, at sætte det op i en høj knold er praktisk, da der bare ikke er noget værre end at blive irriteret af sit hår når man skal koncentrere sig om noget heeelt andet

Og knolden skal jo sidde lidt langt oppe på hovedet, hvis du fx skal føde i liggestilling, ellers kan du jo ikke ligge hovedet tilbage

Anmeld

1. juni 2012

Princesspigen

Månsson skriver:

Det er pisse varmt under fødslen he he men ellers tror jeg det går Nu er Laura 8 måneder og nu syntes jeg bare langt hår er såååå træls, da hun rykker i det hele tiden og piller osv så nu ryger det en af dagene

puha, håber ikke det går sådan.. vil så nødigt af med mit lange hår

Anmeld

1. juni 2012

Princesspigen

Ciss skriver:

Jeg har haft langt hår og baby. Ikke noget problem ved fødslen. Hvis du er nervøs for det, så stik en hårelastik i tasken, så du kan samle det, hvis du føler behov for det. Du får pauser mellem veerne, så det kommer du til at klare.

Jeg synes, det er mest praktisk med kort hår, når man ammer mm - for langt hår er så dejligt for den lille at holde i. Og små fingre med god griberefleks kan altså godt gøre rigtig ondt og være meget vanskelige at få lirket ud igen. Det kan afhjælpes ved at flytte håret over på modsat skulder i forhold til brystet, før du begynder at amme. Du skal nok finde nogen rutiner, så ting kommer til at fungere for dig.

ja håber jeg kan finde en løsning der virker for mig..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.