heaven skriver:
Hej søde loggi
Tak for den besvarelse og tankerne - det varmer bare rigtig meget....
Det har nok været den mest forfærdelige oplevelse jeg har haft i mit liv - for s.... - kan du ikke se han havde fået meen af det?? Pga hans mor havde sådan noget til at stå i børnehøjde?? Jeg er sgu da pædagog og ved hvor hurtigt de er - DE MÅ BARE IKKE SKE - men det gjorde det, og det er jeg bare så inderligt ked af. Jeg er ked at jeg har budt ham den "mishandling", som han jo helt sikkert følte det var. Hans skrig og panikken i hans øjne og stemme og den hjerteskærende gråd er printet ind på min nethinde FOREVER.... og nu tuder jeg igen....
Han bad mig bare så meget om hjælp, da de holdte ham fast og kom den skide sonde langt ned i halsen på ham, og jeg stod bare der og kunne ikke gøre en skid - udover at være der, og ikke bryde sammen. Hvilket jeg jo heller ikke gjorde, min reaktion er først kommet bagefter.
forsvinder den dårlige samvittighed ikke?? Jeg sidder her og tænker - "jamen, der skete jo ikke noget - lær nu af det, og kom så videre - han er jo okay"..... Men en ting er sikkert - jeg glemmer det ALDRIG!!!
Men du kender det jo så desværre også - tænk at kasper kunne komme helt derop - så kan man jo børnesikre spå meget man vil..... uha, de giver os noget hjertebanken og bekymringer de små...
Jannie
ja de skal give os store problemer de unger, og niks, samvittigheden slipper nok aldrig, jeg kan stadig få den der synkende fornemmelse i maven når jeg tænker tilbage på det, det var så modbydeligt, mest fordi det langsomt kom snigende til mig, han sagde han "krikkede" og jeg sagde dygtig dreng...langsomt, ganske langsomt gik det op for mig at han ikke havde nogen kop på værelset, og langsomt gik det op for mig at hvis han havde en kop, måtte den være fra dagen i forvejen, og langsomt gik det op for mig at jeg jo havde fjernet alt hvad der kunne drikkes af...og BANG! så røg panikken ind, og jeg kan altså stadig huske den der følelse af at isne, aj jeg ved ikke helt om det er sådan den skal forklares, men det er en følelse af at forsvinde ind i noget som går hurtigt, nærmest som en rutchetur, man ringer til vagtlægen, han siger en ting, og man måler medicin, og vagtlægen ringer tilbage og siger, stå på børneambulatoriet nu! og man suser afsted, og ungen har lort i bleen, og man ænser det ikke fordi alt går så kvikt...det er som om ens liv pludselig bliver spolet hurtigt frem, og tiden bare forsvinder i et væk!
Jammen jeg tror du forstår hvad jeg mener, for jeg tror man skal havde stået i en situation hvor man er i kapløb med tiden for at forstå nøjagtigt hvad jeg mener...heldigvis er hjernen så snildt indrettet, at den kun tager imod hvad den skal og bør kunne rumme, for ellers var vi sgu døde og borte af stress...jeg ved bare jeg tænker tilbage på det som først noget langsomt, hvor brikkerne lige skulle falde på plads, og så pludselig noget hurtigt! Aj Heaven, sludder og vrøvl, mon ikke du forstår pointen i det jeg siger?
Uanset, så stopper det ikke, det kan altså stadig nage mig af og til!
Anmeld