mit livs dumhed fik konsekvenser igår!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.111 visninger
33 svar
0 synes godt om
24. april 2009

heaven

for dælan piger: HÅBER IKKE NOGEN AF JER ER SÅ "TÅBELIGE" AT HAVE ALM PANODILER STÅENDE I BØRNEHØJDE......

Ja, det er så sket her.

Igår ved 6-tiden, finder manden Lasse på badeværelset med panodiler ud over hele gulvet!!! jeg ringede fluks til vagtlægen, idet vi jo ikke vidste om han havde spist nogen. vi blev beordret direkte på børneafdelingen til afgiftning. Dog sagde hun at han bare skulle op og have noget specielt at drikke så han kom til at kaste op, og så kunne vi komme hjem igen - MEN NÆÆÆ NEJ...

det var så slemt, og det var så hårde ved ham. Først skulle han have tømt mavesækken vha en sonde, dernæst skulle han have noget "kul" igennem sonden, som ville indkapsle evt panodiler. Men den arme dreng ville jo ikke samarbejde og skreg og skreg og kastede op gang på gang. Og de var jo nødt til at holde ham, og det panikkede han jo endnu mere over.... Nå, sonden blev så så fyldt af maveindhold, at de ikke kunne give kullet igennem den. Så skulle han spise det skjult i is. Men han var så ked op oprørt at det kunne vi ikke få ham til. Så prøvede vi med cacaomælk. det ville han heller ikke....

Men han skulle jo have det, så det endte med at 3 måtte holde ham fast og så lagde de en ny sonde efter møje og besvær. Imens de kæmpede med ham, stod de og diskuterede hvem der skulle gøre hvad, og der blev jeg sgu frustreret - de skal de da have styr på inden de starter!!! Nå, han fik da lidt ned af det kul, med resten kastede ham op, ud over det hele... så skulle han have lagt et drop, til at give medicin igennem, og der måtte lægen rode godt og grundigt i den lille hånd, før nålen endelig kom hen på plads....

så var der 5 min pause - så var det blodprøver i armen, dernæst i fingeren... Bagefter fik vi endelig en seng på en stue, og Lasse fik mad og drikke og blev heldigvis i godt humør....

Jeg siger jer piger, det var SÅÅÅ hårdet at se ens dreng gå igennem alt det her pga min dumhed - piller står bare ikke i børnehøjde. de fortalte at 3 panodiler kunne give varige leverskader... jeg var så ked!!!!

Manden kan ikke klare når Lasse resgerer så voldsomt, og han har samtidigt nålefobi, så jeg stod bare med det hele selv. Jeg var heldigvis stærk mens det stod på.

Jeg har såååå dårlig samvittighed!!!! Heldigvis viste diverse prøver at han ikke havde spist nogen overhovedet, og vi fik lov at komme hjem kl 1 i nat. Og jeg var så lettet at jeg tudede helt vild da lægen km og sagde der ikke var sket noget - og jeg kan mærke mens jeg skriver at jeg igen bliver ked - tænk at han er gået igennem alt det her uden grund - og så pga min dumhed!!!

Idag har jeg taget en omsorgsdag, og når han vågner fra lur skal vi ud og købe et eller andet til ham og så en tur i parken og have en is...

Jannie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2009

Lise

Gud for skrækkeligt Jannie - det må have været FRYGTELIGT for dig!!!

Pyha - stof til eftertanke.

Godt at han ikke havde spist nogen af dem. Men få så lige de piller op på en højere hylde (som om det ikke allerede var gjort).

Du får en kæmpe krammer Det har du fortjent!

Anmeld

24. april 2009

Tut

Åh Jannie dog.

Det er jo enhver forældres mareridt - men hvor er jeg dog glad for at høre at han ikke havde nået at spise nogen.

Du lyder til at have taklet situationen meget flot og stærkt - hvilket jeg er meget imponeret over det ville jeg ikke selv kunne. Så jeg forstår godt din lettelse da lægen kom med besked.

De bedste tanker til jer.

Anmeld

24. april 2009

heaven

Lise skriver:

Gud for skrækkeligt Jannie - det må have været FRYGTELIGT for dig!!!

Pyha - stof til eftertanke.

Godt at han ikke havde spist nogen af dem. Men få så lige de piller op på en højere hylde (som om det ikke allerede var gjort).

Du får en kæmpe krammer Det har du fortjent!

ja, det var SÅ frygteligt!!! om piller er fjernet?? hehe, det blev de kl halv 2 i nat inden jeg gik i seng!!! - tak for krammet, du kan tro jeg kan bruge det!!

Jannie

Anmeld

24. april 2009

Tynen

Årh Jannie!!!

Stakkels, stakkels jer!
Sikke en omgang at skulle igennem
Sad og blev helt frustreret mens jeg læste det - Tænk, at du var så stærk at kunne stå med det hele selv!!
Det tror jeg virkelig ikke jeg kunne!

Håber at han er okay frisk igen? Og at han ikke er mærket for meget af det han var igennem.
Shit, det må have været hårdt.

Jeg håber også at du en dag kan glæde dig over at det heldigvis ikke gik værre en det gjorde, istedet for at banke dig selv oveni hovedet.
Det tror jeg virkelig ikke du har brug for lige nu.

God omsorgsdag til jer begge!!

Anmeld

24. april 2009

Mie A

Kæreste Jannie....
Hold da op for en oplevelse....
Du får lige en af dem her

Vi prøvede det selv samme herhjemme med Ea, da hun var knap 2 år gammel - jeg var i Belgien, så det var manden der klarede det det hele....

Men vi er kun mennesker og vi kan alle begå fejl...

Håber at I har en super hyggelig dag i dag!

Endnu en

Mie

Anmeld

24. april 2009

heaven

Tut skriver:

Åh Jannie dog.

Det er jo enhver forældres mareridt - men hvor er jeg dog glad for at høre at han ikke havde nået at spise nogen.

Du lyder til at have taklet situationen meget flot og stærkt - hvilket jeg er meget imponeret over det ville jeg ikke selv kunne. Så jeg forstår godt din lettelse da lægen kom med besked.

De bedste tanker til jer.

tak for tanken, tut..... det var så frygteligt, og jeg har det bare sådan "jamen for s.... - HVORDAN kunne det ske!!! det MÅ bare ikke ske!!! men det gjorde det, og vi har lært vores lektie, men desværre var det Lasse der måtte bøde for det !! Fuck, hvor kan det bare ikke anbefales....

Jannie

Anmeld

24. april 2009

heaven

Tynen skriver:

Årh Jannie!!!

Stakkels, stakkels jer!
Sikke en omgang at skulle igennem
Sad og blev helt frustreret mens jeg læste det - Tænk, at du var så stærk at kunne stå med det hele selv!!
Det tror jeg virkelig ikke jeg kunne!

Håber at han er okay frisk igen? Og at han ikke er mærket for meget af det han var igennem.
Shit, det må have været hårdt.

Jeg håber også at du en dag kan glæde dig over at det heldigvis ikke gik værre en det gjorde, istedet for at banke dig selv oveni hovedet.
Det tror jeg virkelig ikke du har brug for lige nu.

God omsorgsdag til jer begge!!

Ja, jeg synes også vi er lidt stakkels det er virkelig hårdt for min samvittighed - men nu er lektien lært og det sker ikke igen...

Han er okay - det var han faktisk allerede da vi kom ind på stuen i aftes, godt han er så lille - han glemmer hurtigt... tak for tanken - er så glad for at i ikke er belærende!!! Jeg ved jo godt det ikke er smart.... og jeg er virkelig så ked af det....

Jannie

Anmeld

24. april 2009

heaven

Mie A skriver:

Kæreste Jannie....
Hold da op for en oplevelse....
Du får lige en af dem her

Vi prøvede det selv samme herhjemme med Ea, da hun var knap 2 år gammel - jeg var i Belgien, så det var manden der klarede det det hele....

Men vi er kun mennesker og vi kan alle begå fejl...

Håber at I har en super hyggelig dag i dag!

Endnu en

Mie

ej, har i også prøvet det?? Så kender i jo følelsen, uha uha.... det er ikke sjovt og min samvittighed er sort som - ja - kul!!! Men det kan jo ikke nytte, Lasse er glad igen og det er ikke sket noget. Og lektien er lært....

Jannie

Anmeld

24. april 2009

Ny mor

Åh gud en forskrækkelse, jeg bliver helt svedt ved tanken..............

Det var lige stof til eftertanke for jeg er nok ikke den mest strikse med hele tiden at få flyttet alting

Birgitte, der føler med dig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.