Mit ferie dilemma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2012

Alexander&Lærke

Jeg kan godt forstå at du syntes der virker lidt overskuligt at skulle være alene med børnene i 3 uger også selvom det bare er hverdagen, jeg skal selv være alene med mine i uge 30 da bh og dagpleje har lukket. Og min Kæreste har ikke ferie før uge 31. Mine er så næsten 5 år og 10 md. Og man kunne en masse med den store, men den lille hindre det lidt.... Men hun skal jo også være her.... Så følger lidt med og se om du får nogle gode forslag. Har selv overvejet at tager lidt afted med mine, ved bare ikke hvor og hvordan. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2012

Eliza

ungerne er jo ikke så gamle, så mon ikke det mere er dit behov for at komme ud end det er deres? (ikke ondt ment)

måske kan han skippe jobbet 1 af ugerne så i kan rejse og så tror jeg faktisk de 2 krudtugler har fået rigeligt ferie.. 

Du skal huske at børn lige som os voksne har meget brug for at koble af og lade op når de har ferie.. så basen hjemme og så ture ud af huset ville altså ikke gøre dig til et dårligt menneske. på den måde laver du heller ikke hele hverdagen om  og skal ikke knokle dem tilbage i rytmen når ferien er slut...

Ellers ligger sveriges land jo heller ikke langt væk. der kunne du jo tage en tur over bare med børnene, hvis der så går for meget "alene mor til 2" i den, kan man jo tage hjem.. og der kunne mr. M måske også kigge op i weekenderne 

og vi har jo stranden og skoven tæt på  så der er også mugligheder i nærområdet.. 

Og skulle du endelig kede dig, kan du go gi en kop kaffe i tudekop mens jeg hopper på den før omtalte trampolin 

ps. du får lige en håndfuld .... lidt ,,,,, og et par extra bogstaver til at drysse i trksten og rette i stavefejl ( er et træt menneske lige nu )

Anmeld

3. juni 2012

Maise86

Eliza skriver:

ungerne er jo ikke så gamle, så mon ikke det mere er dit behov for at komme ud end det er deres? (ikke ondt ment)

måske kan han skippe jobbet 1 af ugerne så i kan rejse og så tror jeg faktisk de 2 krudtugler har fået rigeligt ferie.. 

Du skal huske at børn lige som os voksne har meget brug for at koble af og lade op når de har ferie.. så basen hjemme og så ture ud af huset ville altså ikke gøre dig til et dårligt menneske. på den måde laver du heller ikke hele hverdagen om  og skal ikke knokle dem tilbage i rytmen når ferien er slut...

Ellers ligger sveriges land jo heller ikke langt væk. der kunne du jo tage en tur over bare med børnene, hvis der så går for meget "alene mor til 2" i den, kan man jo tage hjem.. og der kunne mr. M måske også kigge op i weekenderne 

og vi har jo stranden og skoven tæt på  så der er også mugligheder i nærområdet.. 

Og skulle du endelig kede dig, kan du go gi en kop kaffe i tudekop mens jeg hopper på den før omtalte trampolin 

ps. du får lige en håndfuld .... lidt ,,,,, og et par extra bogstaver til at drysse i trksten og rette i stavefejl ( er et træt menneske lige nu )

Tusind tak for dit svar!

Jo du har nok egentlig ret i at det er mit behov fremfor deres. Men tænker bare lidt at to unger, der keder sig kan blive hårdt. Men deres hverdag er jo oftest lidt hektisk med institution og så videre, så mon ikke også at hvis de får koblet af og kommer lidt ned i gear at de heller ikke har behov for at der sker så meget

Og du har jo helt ret - vi bor jo et helt fantastisk sted med rig mulighed for at lave noget uden at tage ret langt! Vi er jo egentlig heldige!

Vi tager afsted alle 4 i uge 34, så der skal vi væk og min mor tager dem også med på 4 dages camping. Så når jeg tænker over det sker der jo rigeligt. Men lidt af min dårlige samvittighed består også i at jeg har sommerferie i 8 uger og så er det lidt unfair at ungerne bare skal afsted fordi jeg nærmest ikke magter at have dem hjemme i alle ugerne :/

Men du skal være mere end velkommen til en vippetur og en kop kaffe i tudekop Så kunne jeg også lige få en dosis baby

Anmeld

3. juni 2012

bøllen

Kan godt forstå dit ferie dilemma - her er det lidt det samme . Manden er også selvstændig og har ikke rigtigt holdt ferie det sidste år . Håber det bliver til lidt denne sommer . Sidste år havde han kun 1 uges ferie , hvor han var med de store på håndbold tur i Sverige.Ellers prøvede han at holde fri mandag eller fredag , så weekenden blev lidt længere. Det hjalp lidt på det .

Kan se dine børn ikke er så gammel endnu , så den store ferie tur til udlandet er ikke strengt nødvendigt. Jeg tænker at de ville nyde hygger derhjemme ( pause fra en måske travl hverdag ) tur på bibloteket , picknik i haven eller på legeplads , svømmehal ,hvis du har mulighed for at tage en med . Ture på legeplads . 

Tænker de er så små endnu , at det ikke skal så meget til for dagen bliver hyggelig. Og der alligevel sker lidt .

Måske i kan planlægge en overnatning eller 2 hos bedsterne i nr 2 uge, eller far kan tage en fridag eller 2. Så ugerne får et lille afbræk for dig .

Vil ønske rigtig god ferie

Anmeld

3. juni 2012

Eliza

Maise86 skriver:

Tusind tak for dit svar!

Jo du har nok egentlig ret i at det er mit behov fremfor deres. Men tænker bare lidt at to unger, der keder sig kan blive hårdt. Men deres hverdag er jo oftest lidt hektisk med institution og så videre, så mon ikke også at hvis de får koblet af og kommer lidt ned i gear at de heller ikke har behov for at der sker så meget

Og du har jo helt ret - vi bor jo et helt fantastisk sted med rig mulighed for at lave noget uden at tage ret langt! Vi er jo egentlig heldige!

Vi tager afsted alle 4 i uge 34, så der skal vi væk og min mor tager dem også med på 4 dages camping. Så når jeg tænker over det sker der jo rigeligt. Men lidt af min dårlige samvittighed består også i at jeg har sommerferie i 8 uger og så er det lidt unfair at ungerne bare skal afsted fordi jeg nærmest ikke magter at have dem hjemme i alle ugerne :/

Men du skal være mere end velkommen til en vippetur og en kop kaffe i tudekop Så kunne jeg også lige få en dosis baby

jeg kan godt forstå dit dilemma.. Men allerede en uges ferie og tur med mormor, så tænker jeg bestemt ikke at dine børn lider nogen last.. Du skal altså ikke have dårlig samvittighed hvis du sender dem afsted 1-2 dage om ugen, eller giver dem korte dage..

De har jo en rytme, som bliver brudt, den rytme skal de tilbage i når ferien er slut. Det kan godt være svært hvis der sker for mange ting og især hvis hverdagen kommer til at ligge for langt fra den hverdag de kender.. Det kender du sikkert også fra dig selv, efter længere ferie, med anden døgn rytme og dagene i et andet tempo, kan den første uge efter ferien altså godt trække tænder ud.. Det med at fise og fare rundt tror jeg altså vi voksne har misforstået..Det er slet ikke et behov bærn har (sselvfølgelig skal der ske lidt)  taler af erfarring, jeg har modtaget MANGE "ferie kullerede" børn efter sommerferien nede i min børnehave 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.