Mit ferie dilemma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.450 visninger
34 svar
0 synes godt om
30. maj 2012

Maise86

Jeg håber at her er nogle, der vil komme med deres tanker omkring min/vores ferie situation.

Sagen er den at jeg har ferie hele juli og hele august da jeg studerer. Jeg har ikke noget studiejob.

Nå men sagen er den at min mand er selvstændig og ikke lige umiddelbart har mulighed for at tage 3 ugers sammenhængende ferie, som jeg gerne vil ha at mine børn skal ha.

Så må jeg jo selv tage dem ud i 3 uger, men jeg må ærligt indrømme at jeg har svært ved at tro jeg kan holde hovedet koldt med 2 børn alene i 3 uger. Har det virkelig dårligt over at tænke sådan, men jeg sybes virkelig det er HÅRDT at være alene med 2 børn bare i hverdagen, så 3 uger?

Hvad pokker skal vi lave så vi ikke ender med at blive sindssyge af hinanden? Jeg ved godt at det er mit problem og ikke børnenes og det er mit ansvar og min opgave at sikre at vi får 3 gode uger.

Jeg ville rigtig gerne ud og rejse, men bliver helt forpustet af at tænke på transporten med 2 børn alene.

Jeg håber at nogen kan fortælle mig at de her tanker måske er normale eller at det nok skal gå og at der er nogen, der har nogle gode forslag.

Mine børn er 3,5 og 1,5 år gamle.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2012

serinasmor

Maise86 skriver:

Jeg håber at her er nogle, der vil komme med deres tanker omkring min/vores ferie situation.

Sagen er den at jeg har ferie hele juli og hele august da jeg studerer. Jeg har ikke noget studiejob.

Nå men sagen er den at min mand er selvstændig og ikke lige umiddelbart har mulighed for at tage 3 ugers sammenhængende ferie, som jeg gerne vil ha at mine børn skal ha.

Så må jeg jo selv tage dem ud i 3 uger, men jeg må ærligt indrømme at jeg har svært ved at tro jeg kan holde hovedet koldt med 2 børn alene i 3 uger. Har det virkelig dårligt over at tænke sådan, men jeg sybes virkelig det er HÅRDT at være alene med 2 børn bare i hverdagen, så 3 uger?

Hvad pokker skal vi lave så vi ikke ender med at blive sindssyge af hinanden? Jeg ved godt at det er mit problem og ikke børnenes og det er mit ansvar og min opgave at sikre at vi får 3 gode uger.

Jeg ville rigtig gerne ud og rejse, men bliver helt forpustet af at tænke på transporten med 2 børn alene.

Jeg håber at nogen kan fortælle mig at de her tanker måske er normale eller at det nok skal gå og at der er nogen, der har nogle gode forslag.

hmmm ...

Jeg tror jeg ville holde ferie sammen med noget familie eller en god veninde .. 

så er der en ½ mere til at hjælpe hvis det hele brænder på

Anmeld

30. maj 2012

Maise86

serinasmor skriver:

hmmm ...

Jeg tror jeg ville holde ferie sammen med noget familie eller en god veninde .. 

så er der en ½ mere til at hjælpe hvis det hele brænder på

Ja, det var selvfølgelig en mulighed. Har spurgt min mor om hun ville med ud og rejse, men hun er ikke til så meget varme og lød også kun som om hun ville afsted et par dage.

Alle mine veninder har også børn og ja, de skal holde ferie samtidig med deres mænd... Suk...

Føler mig virkelig som en ringe mor, når jeg ikke jubler over 3 uger med børnene hjemme

Anmeld

30. maj 2012

serinasmor

Maise86 skriver:

Ja, det var selvfølgelig en mulighed. Har spurgt min mor om hun ville med ud og rejse, men hun er ikke til så meget varme og lød også kun som om hun ville afsted et par dage.

Alle mine veninder har også børn og ja, de skal holde ferie samtidig med deres mænd... Suk...

Føler mig virkelig som en ringe mor, når jeg ikke jubler over 3 uger med børnene hjemme

måske bare et par dage hos din mor så ? .. eller evt camping i dk med mor ... 

der findes også specielle rejser for singler med børn, hvor man hjælper hinanden og ungerne har nogle at lege med ... ved ikke om det er akavet når du ikke er singel ... 

måske skulle i bare søge i nærområdet ... og campere med telt på en campingplads ... der er børn og legeplads ... dvs ungerne er underholdt selvom du jo nok er nødt til at være der hele tiden når de er så små ... 

Anmeld

30. maj 2012

Maise86

serinasmor skriver:

måske bare et par dage hos din mor så ? .. eller evt camping i dk med mor ... 

der findes også specielle rejser for singler med børn, hvor man hjælper hinanden og ungerne har nogle at lege med ... ved ikke om det er akavet når du ikke er singel ... 

måske skulle i bare søge i nærområdet ... og campere med telt på en campingplads ... der er børn og legeplads ... dvs ungerne er underholdt selvom du jo nok er nødt til at være der hele tiden når de er så små ... 

Min mor bor kun 5 minutter fra os, så der er ikke meget rejse over det

Men ja, tænkte også på sådan noget single halløj.. Meeen som du siger bliver det måske lidt akavet når man ikke er single Men det er da en mulighed.

Tusind tak for dine svar

Anmeld

30. maj 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Maise86 skriver:

Jeg er alene med mine børn, og vi skal ud og rejse her i starten af juni, så jeg er overbevist om, at det kan lade sig gøre

Er der ikke nogle parker, legeland mm, I kan besøge?

Anmeld

30. maj 2012

Maise86

PT skriver:

Jeg er alene med mine børn, og vi skal ud og rejse her i starten af juni, så jeg er overbevist om, at det kan lade sig gøre

Er der ikke nogle parker, legeland mm, I kan besøge?

Jo der er masser af muligheder. Vi har bil og økonomien er ikke rigtig nogen hindring.

Jeg er bare ikke særlig god til at tage alene ud med børnene, da jeg hurtigt synes jeg mister overblikket. Men mon ikke jeg kommer til at vende mig til det?

Hvor skal du hen med dine børn? Og hvor gamle er de hvis jeg må spørge

Anmeld

30. maj 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Maise86 skriver:

Jo der er masser af muligheder. Vi har bil og økonomien er ikke rigtig nogen hindring.

Jeg er bare ikke særlig god til at tage alene ud med børnene, da jeg hurtigt synes jeg mister overblikket. Men mon ikke jeg kommer til at vende mig til det?

Hvor skal du hen med dine børn? Og hvor gamle er de hvis jeg må spørge

Jamen hvis du både har bil og økonomi, er det jo ingen hindring

Vi skal tilbringe hele sommeren i England, men I er da meget velkomne til at komme over til os et par dage - så kan vi være enlige mødre sammen

Min datter bliver 3 i september, og min søn er 3 mdr. Vi tager til Tyrkiet den 9. juni regner jeg med (den er ikke bestilt endnu, men jeg har is i maven og håber, prisen kommer lidt længere ned )

Anmeld

30. maj 2012

trunte89

Hvorfor deler du ikke ugerne lidt op? Så det ikke er sammenhængene.
Tænker bare, at hvis du ikke kan overskue det ( hvilket jeg godt kan forstå ), så er det måske bedre, at dele ugerne lidt op. Enten 3*en uge eller 2 uger + en. Eller noget i den stil.

Anmeld

30. maj 2012

Lunae

Maise86 skriver:

du skal da på Ø-lejr! Der er en masse andre mennesker og så står du ikke alene med det hele

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.