Mormilla skriver:
Det er os okay hvis han sover længere! Han sover en time om morgen hvor han godt kunne sove en mere. Men hun tager ham op furdi de skal ud og lege, legestue eller børnehaven. Og så sover han de 2:30 time til middag der kan han godt sove 15min mere. Men når han bliver lagt ud sener så sover han jo næsten når vi kommer. Og så vil han ikke sove når han kommer i seng kl.19... Han skal jo helst sove der han skal jo op kl.6.
Det jeg gerne har ville frem til, er at vi gerne vil ha at han får sovet ud hos hende så vi har en glad dreng når vi har hentet ham! Men hun virker som om at hun er ligeglad. Hvis han får lov til at sove det han vil og kommer ud i go tid. Så burde der os være tid til frugt.
Jeg vil bare lige komme med en lille ting .)
Tror du ikke han sover alt for meget i løbet af dagen og kommer for tidligt i seng om aftenen?? - det er bare lige en tanke, men nu er der jo selvfølgelig nogle børn der skal sove meget og andre lidt.
Da min søn var 8 mdr. lavede jeg hans søvnrytme om, så han kun sov 3 timer til middag, for hvis han fik 2 lure kunne han ikke sove før sent om aftenen.
Han er nu 20 mdr. og sover 1½-2 timer til middag og kommer i seng kl. 20-21. Han vågner selv kl 6 om morgnen, frisk og udhvilet.
Det jeg vil frem til er, at mine børn aldrig har været specielt udhvilet efter middagsluren, selvom de har fået lov at sove alt det de kunne. Tværtimod har jeg ikke kunnet få dem i seng om aftenen. Så begge mine bliver nu vækket efter max. 2 timers middagslur, også kommer de i seng kl ca 20 på hverdagene. De vågner stadig kl 6 næste morgen, men de er meget mere udhvilet, end før.
Jeg tror du skal prøve dig lidt frem og finde ud af, om han måske egentlig sover for meget!!
Anmeld