Spørgsmål til kunstig befrugtning som enlig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juli 2012

Nikkie

Vial skriver:

Det er ikke usikkert at blive insemineret. Donor er testet for de oplagte arvelige sygdomme plus seksuelt oversætte sygdomme. Sæd er i karantæne et halvt år, hvor donor så testet igen. Så er man sikker på, at der ikke er HIV osv.

I ganske få tilfælde vil donor være bære af et sygt gen, det kan man ikke gardere sig i mod. Det er så godt som umuligt at kortlægge og tjekke alle hans gener. En gang i mellem vil det så være en ulykkelig situation. Dog meget sjældent i forhold til alm baby-making. Skaden kan dog være stor, da donor laver flere børn end fædre.

Ang total ensporet indlæg om, at mgl en far. De har aldrig haft en, og har derved ikke mistet en far. De fleste mennesker mgl noget i deres liv. Jeg synes fx at nogle af de forældre man læser om her må være noget mere traumatiserende at vokse op med. Forskning viser at donorbørn klarer sig fysisk og psykisk over gennemsnittet. Dvs de har nok fundet fred med deres eksistens. Måske fordi de har ressourcestærke mødre, der VIL dem 100 pct. Så ingen grund til bekymring. Der er større risiko for at ødelægge børn, der både har en mor og en far ;-))

Kan du linke til den forskning?
For det har jeg meget svært ved at tro på. Jeg har ikke svært ved at tro på at det du skriver er sandt, men mere undersøgelsens grundighed.

Jeg har selv, efter mange års grublen, besluttet at få et donorbarn og gøre min datter til storesøster, så det er på ingen måde fordi jeg er imod det, at få et barn som aleneforælder.
Men ligefrem at sige at de børn får det bedre end dem med begge forældre er jeg meget uenig i.

Der vil være perioder hvor det bliver svært for barnet, især i identitetsdannelsen, men hvis man som forælder er åben omkring det og lytter til barnets følelser, frustrationer og spørgsmål, er jeg overbevist om, at disse bærn har lige så gode forudsætninger for et godt liv som børn med begge forældre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2012

Vial

Nikkie skriver:

Kan du linke til den forskning?
For det har jeg meget svært ved at tro på. Jeg har ikke svært ved at tro på at det du skriver er sandt, men mere undersøgelsens grundighed.

Jeg har selv, efter mange års grublen, besluttet at få et donorbarn og gøre min datter til storesøster, så det er på ingen måde fordi jeg er imod det, at få et barn som aleneforælder.
Men ligefrem at sige at de børn får det bedre end dem med begge forældre er jeg meget uenig i.

Der vil være perioder hvor det bliver svært for barnet, især i identitetsdannelsen, men hvis man som forælder er åben omkring det og lytter til barnets følelser, frustrationer og spørgsmål, er jeg overbevist om, at disse bærn har lige så gode forudsætninger for et godt liv som børn med begge forældre.

http://www.danfert.dk/Nyheder_Brøn_af_single_ kvinder_velfungerende.aspx

Og vil lige pointere, at jeg ikke mener, at det er bedre ikke at have en far. Hvis han ellers lever op til rollen ;-)

Det viser sig bare, at børn af selvvalgte enlige mødre klarer sig smadder godt socialt og psykisk. Derfor synes jeg, at man skal pakke sine lommefilosofier og fordomme sammen. :-P

Held og lykke med babyprojektet :-)

Anmeld

18. juli 2012

Vial

Og hvem siger, at det bliver svært, når de skal finde deres identitet. For nogle mennesker er det let - for andre svært. Sådan er det også med andre børn.

Self skal man være klar på, at der kan komme noget, men måske går det bare helt glat. En del af id er at spejle sig, og der er heldigvis rigtig mange andre børn af supersinglemødre derude :-D

Anmeld

22. juli 2012

normansteen

Hej jeg overvejer selv at blive gravid ved iui-d, men syntes at det er en jungle at finde rundt i og finde ud af helt nøjagtige pris og hvilken klinik man skal vælge, jeg er bosiddende på fyn.. Nogen der har nogle gode råd osv...

Anmeld

23. februar 2014

hendedervilværemor

mor2100kbh skriver:

Er mor til en datter på 2,5år og vil utrolig gerne have et barn til inden hun bliver alt for gammel.

Da jeg ikke har nogen i mit liv og ikke bare gider tilfældig sex overvejer jeg kraftigt kunstig befrugtning.

Men hvad gør man?

Skal man kntakte sin læge og få en henvisning? Og hvad kan man forvente han spørger om?

Har desuden fundet følgende på nettet:   
"Der kan i henhold til lovgivningen på offentlige sygehuse kun ydes hjælp med kunstig befrugtning til enlige kvinder, som ikke har børn eller til par, som ikke har fælles børn - med mindre der er tale om oplægning af nedfrosne æg."

Betyder det man selv skal betale? For ville da hellere gemme de penge til at bruge på selve barnet når det er født.

Vil meget gerne i gang med processen snarest muligt da jeg jo ved det kan tage tid.

Så håber der er nogen der kan hjælpe

Hej håber der nogle som kan hjælpe mig, jeg er en tøs som godt kunne tænke mig og blive mor til mit første barn, jeg overvejer at få en kunstig befrugtning men har læst noget om det, men ikke rigtig forstår det,

- hvor skal man henvende sig

-vis man skal snakke med nogle om det, skal jeg kontakte min egen læge eller det nærmeste sygehus

hilsen hende som har brug for hjælp :-) 

håber i kan hjælpe 

Anmeld

23. februar 2014

hendedervilværemor

mor2100kbh skriver:

Er mor til en datter på 2,5år og vil utrolig gerne have et barn til inden hun bliver alt for gammel.

Da jeg ikke har nogen i mit liv og ikke bare gider tilfældig sex overvejer jeg kraftigt kunstig befrugtning.

Men hvad gør man?

Skal man kntakte sin læge og få en henvisning? Og hvad kan man forvente han spørger om?

Har desuden fundet følgende på nettet:   
"Der kan i henhold til lovgivningen på offentlige sygehuse kun ydes hjælp med kunstig befrugtning til enlige kvinder, som ikke har børn eller til par, som ikke har fælles børn - med mindre der er tale om oplægning af nedfrosne æg."

Betyder det man selv skal betale? For ville da hellere gemme de penge til at bruge på selve barnet når det er født.

Vil meget gerne i gang med processen snarest muligt da jeg jo ved det kan tage tid.

Så håber der er nogen der kan hjælpe

Hej håber der nogle som kan hjælpe mig, jeg er en tøs som godt kunne tænke mig og blive mor til mit første barn, jeg overvejer at få en kunstig befrugtning men har læst noget om det, men ikke rigtig forstår det,

- hvor skal man henvende sig

-vis man skal snakke med nogle om det, skal jeg kontakte min egen læge eller det nærmeste sygehus

Hvilke klinik skal man vælge  

hilsen hende som har brug for hjælp :-) 

håber i kan hjælpe 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.