Spørgsmål til kunstig befrugtning som enlig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2012

Mutti2

jv30 skriver:

Hopper lige med på vognen her Har nemlig samme overvejelser.

Men må altså lige sige, at det da er pænt sært, at man ikke kan få børnebidrag fra staten, hvis man vælger at blive gravid med en donor.. Så reelt bliver man straffet for at være ansvarlig - og få det gjort under sikre og trygge rammer - og med donorsæd ved man jo, at der ikke gemmer sig alvorlige sygdomme. Men modsat bliver man "belønnet" for at gå i byen, finde sig en tilfældig mand - og IKKE spørge om hans navn mm, og derefter blive gravid.. For så kan faderskabet jo ikke fastslås - og derfor får man de ca 1200 kr om måneden af staten

Er det bare mig - eller giver det SLET ingen mening??

Du har så ganske ret. Det giver ingen mening overhovedet. Det betyder jo at man kan "tjene" på at gå ud og udnytte et fjols der er villig nok til at hoppe med i kanen første aften...

Det er heldigvis ikke pengene der tæller :-)

En anden ting, nu skriver du jo at man er sikker på at undgå sygdomme ved insemination på klinik. Det er faktisk ikke altid 100 % sikkert.... Snakkede med en her den anden dag, som havde kontakt til ca. 10 andre børn af samme donor som hun havde, da flere af børnene havde fået en sjældent arvelig sygdom fra donoren. Derved var der blevet taget kontakt til alle donor familierne og de havde fået et netværk ud af det. Det sker heldigvis ikke så tit.

knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2012

Mutti2

enligmorkbh skriver:

Har bestilt tid til samtale både hos egen læge samt en klinik i morgen. 

På klinikken sagde de jeg skulle bede om en henvisning og så skulle de nok ordne det. Det eneste er jo så bare at jeg kun kan få en anonym donor hos dem og har ikke helt besluttet mig for hvad jeg vil.

Dog har de en rigtig god graviditets procent hos den klinik og vil jo gerne være gravid hurtig

Ihhh så spændende :-) Du må endeligt lade os vide hvordan det går.

Det er fordi det er offentligt at du skal have en henvisning.

Ja, den med at vælge hvilken slags donor, er voldsomt svær. Havde egentligt besluttet mig for en åben donor. Men er nu kommet i tvivl igen :-(

Anmeld

10. juni 2012

mor2100kbh

Har været hos lægen og fået en henvisning og senere samme dag til samtale på klinikken.

Der fortalte de dog ikke noget om priser men bare at deres donorer var anonyme. Men det kommer de nok nærmere ind på ved næste skanning hvor de skal finde min ægløsningsdato.

Jeg fik en seddel til at få lavet og blodprøver og det er så meningen jeg skal insimineres allerede i min næste cyklus (om en måneds tid da jeg ikke kunne nå det i denne grundet blodprøverne).

Så så nemt er det at komme i gang med at få børn 

Har siden spurgt lidt ind til valg af donor og jeg kan godt købe min egen sæd og derbed få en anonym donor med udviddet profil (og så kan man jo ofte se et billede ), men da det er læger der gør det skal det være en anonym.

Skal også være helt sikker på hvad de forskellige ting koster for selvom det ikke skal være det afgørende vil jeg hellere bruge pengene på barnet når det kommer.

Anmeld

10. juni 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
enligmorkbh skriver:

Er mor til en datter på 2,5år og vil utrolig gerne have et barn til inden hun bliver alt for gammel.

Da jeg ikke har nogen i mit liv og ikke bare gider tilfældig sex overvejer jeg kraftigt kunstig befrugtning.

Men hvad gør man?

Skal man kntakte sin læge og få en henvisning? Og hvad kan man forvente han spørger om?

Har desuden fundet følgende på nettet:   
"Der kan i henhold til lovgivningen på offentlige sygehuse kun ydes hjælp med kunstig befrugtning til enlige kvinder, som ikke har børn eller til par, som ikke har fælles børn - med mindre der er tale om oplægning af nedfrosne æg."

Betyder det man selv skal betale? For ville da hellere gemme de penge til at bruge på selve barnet når det er født.

Vil meget gerne i gang med processen snarest muligt da jeg jo ved det kan tage tid.

Så håber der er nogen der kan hjælpe

Ja du skal selv betale, hvilket jeg synes er rimeligt, for et barn er ikke en rettighed.

Anmeld

10. juni 2012

Tigerlili

I fredags blev det enstemmigt i Folketinget vedtaget, at folk der bruger donorer til at blive gravide nu selv skal have lov til at vælge hvorvidt de vil bruge åbne eller lukkede donorer. Så mon ikke det ændres på alle offentlige klinikker indenfor ganske kort tid? 

Anmeld

12. juni 2012

mor2100kbh

Tigerlili skriver:

I fredags blev det enstemmigt i Folketinget vedtaget, at folk der bruger donorer til at blive gravide nu selv skal have lov til at vælge hvorvidt de vil bruge åbne eller lukkede donorer. Så mon ikke det ændres på alle offentlige klinikker indenfor ganske kort tid? 

Det skulle vist træde i kraft til November i følge en nyhedsmail fra den klinik jeg skal insemineres.

Anmeld

12. juni 2012

mor2100kbh

Tigerlili skriver:

Det skulle vist træde i kraft til November i følge en nyhedsmail fra den klinik jeg skal insemineres.

Anmeld

17. juni 2012

sus73

enligmorkbh skriver:

Læser man lovteksten, står der at loven træder i kraft den 1. oktober 2012.

Anmeld

17. juni 2012

fairlady

jv30 skriver:

Men må altså lige sige, at det da er pænt sært, at man ikke kan få børnebidrag fra staten, hvis man vælger at blive gravid med en donor.. Så reelt bliver man straffet for at være ansvarlig - og få det gjort under sikre og trygge rammer - og med donorsæd ved man jo, at der ikke gemmer sig alvorlige sygdomme. Men modsat bliver man "belønnet" for at gå i byen, finde sig en tilfældig mand - og IKKE spørge om hans navn mm, og derefter blive gravid.. For så kan faderskabet jo ikke fastslås - og derfor får man de ca 1200 kr om måneden af staten

Kan ikke lade være med lige at komme med en kommentar til det du har skrevet, for mener da bestemt ikke at det er statens ansvar at opdrage kvinder til ikke at have beskyttet sex, ude i byen!?

Anmeld

17. juni 2012

cam71

jv30 skriver:

du har fuldstændig ret det giver ingen mening det opfordre nogle til at gå ud og som jeg siger det snyde en mand. hvlike jeg under ingen omstændigheder ville gøre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.