Hjælp min kæreste er gravid og vil stadig drikke Hvadgørjeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2012

Princesspigen

Heinrich skriver:

Min kæreste på 20år er gravid i 3måned, men vil stadig godt drikke en genstand i ny og næ. Da jeg prøvede at forklare hende blev hun meget afvisene og endte med at tage hjem til hendes forældre. Da de selv drak og røg (lidt) under deres graviditet (3 børn) kan jeg ikke få meget hjælp der. Hvad skal jeg gøre. Jeg vil ikke miste hende over det her, men jeg vil heller ikke have et skadet barn...

Mvh. Christian

selvfølgelig er det absolut ikke godt hun vælger at drikke..

men der er nogle der gennem deres graviditet drikker en genstand i ny og næ og uden det skader barnet..

men det er ikke en chance jeg selv tager..

men så længe det er meget meget små mængder så ved man jo ikke om det disideres skader..

hvordan du skal takle det ved jeg desværre ikke... men et  til dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2012

Heinrich

onlyme skriver:

Hvis der er tale om 1 øl om måneden eller et glas vin så er det altså ikke så slemt,.!

Jeg personligt har ikke rørt en eneste genstand de sidste 2 år snart pga graviditet,.!

MEN  held og lykke med det, håber hun lytter på dig,. Og dit ønske

Det var det hun slev foreslog, men alderede efter 3 dage havde hun drukket næste genstand...

Anmeld

29. maj 2012

Kløver

Heinrich skriver:

BALBBAlAltmmeDa vi var til vores første scanning sagde hun, hvis alt gik vel ville hun gerne fejre det med mig med et glas rødvin. Jeg blev meget ked af at høre det. Da jeg slet ikke havde regnet med at hun havde lyst til at drikke. Hun ved godt hvad min holdning var til det. Hun sagde så i løbet af aftenen at hun sagtens kunne drikke 1 øl om måneden, uden det ville skadem jeg blev selvfølgelig mere trist eftersom at hun ville drikke mere endnu. det gik 3 dage så fik hun ellers et glas vin hjemme hos hendes bedsteforældre. jeg sagde ikke noget til hende der, da hendes familie var der. da jeg tog det op igen. gik hun, efter en lang diskution

Alt med måde. Drak intet selv, men gjorde heller ikke selvom jeg ikke var gravid. Hvis man sjældent drikker et glas vin og over lang tid, sker der ikke noget, nogle mener direkte det er sundt.
Med mindre det er flere genstande og ofte tror jeg ikke du behøver bekymre dig.
Det er meget med delte meninger og nogle jordmødre er meget strikse hvor man nærmest intet rigtig kan gøre mens andre siger at der intet sker ved feks at nyde et godt glas vin til maden. Snak og bliv enige om kompromis og husk måden det bliver gjort på også er vigtig

Anmeld

29. maj 2012

Heinrich

Princesspigen skriver:

selvfølgelig er det absolut ikke godt hun vælger at drikke..

men der er nogle der gennem deres graviditet drikker en genstand i ny og næ og uden det skader barnet..

men det er ikke en chance jeg selv tager..

men så længe det er meget meget små mængder så ved man jo ikke om det disideres skader..

hvordan du skal takle det ved jeg desværre ikke... men et  til dig

Der vil altid være større ricisi hvis hun drikker. vil bare gerne have at barnet bliver født perfekt. eller ihvertfald har størst mulighed for det.

Tak skal du have havde brug for et kram.

Anmeld

29. maj 2012

Princesspigen

Heinrich skriver:

Der vil altid være større ricisi hvis hun drikker. vil bare gerne have at barnet bliver født perfekt. eller ihvertfald har størst mulighed for det.

Tak skal du have havde brug for et kram.

forstår din bekymring, jeg selv drikker heller ikke grundet min graviditet..

men tror desværre ikke der er meget du kan gøre.. det er hendes valg..

Anmeld

29. maj 2012

mpr

Har selv en veninde som syntes det er i orden at drikke en gang imellem... Hvilket jeg har prøvet at snakke med hende om men hun bakker også bare ud. Man kan ikke tvinge hende til ikke at drikke hvis det er det hun har lyst til. Man må bare håbe at en snak med læge/jordmor eller et eller andet vil få hende til at få øjnene lidt op

Anmeld

29. maj 2012

Fenja09

Jeg tror ikke der sker noget, hvis hun ikke drikker mere end et glas vin om måneden, men selvfølgelig frarådes alkohol helt når man er gravid eller planlægger det.

Har du vist hende de "kolde facts", så hun kan se sort på hvidt, hvad alkohol kan gøre ved fosteret?

Når i skal JM synes jeg at du skal stille spørgsmålet om alkohol, men uden at beskylde eller bebrejde din kæreste. Få det til at lyde som om, at du bare er interesseret i at vide noget om det. Din kæreste vil højest sandsynlig spørge til det bagefter og så må du forklare, at du reelt er bange for at hun kan skade jeres barn, ved bare en enkelt genstand engang imellem.

/Fenja

Anmeld

29. maj 2012

onlyme

Heinrich skriver:

Det var det hun slev foreslog, men alderede efter 3 dage havde hun drukket næste genstand...

Så er det rigtig meget for meget,.

Uansvarligt i mine øjne,.!

Anmeld

30. maj 2012

Kay

Heinrich skriver:

Har prøvet, men da hendes mor selv drak lidt og faren ikke synes det gør så meget, hjælper det ikke. Sagde til hende at min læge har sagt at nye undersøgelser viser at det er bedst slet ikke at drikke. Sagde hun barfe at hendes læge havde sagt at det ikke gjorde noget. da jeg ikke kunne modsige hende (da jeg ikke havde sankket med hendes læge) Vidste jeg ikke rigtigt hvad jeg kunne sige til hende. Det var ca. der hun tog hjem til sine forældre.

der er altså også kømpe uenighed om hvor meget og hvor lidt skader...

mine svigerforældre mener jeg er hysterisk fordi jeg ikke drikker overhoved, og undgår flest muligt lægemidler....

kan godt forstå du er bekymret... men... det er dælemer svært... for jeg kender mange der har drukket en genstand om måneden og der er intet sket... eller er der?? for det er jo ikke til at se...

min mor røg som så mange andre den gang under sin graviditet... og der er jo intet galt med mig.... eller? jeg har tit haft mellemørebetændelse og astmatisk bronkitis som barn... og det tyder ny forskning på, at børn til mødre der har røget gennem graviditeten har stører riciko for at få...

så spørgsmålet er hvad er det at tage skade? og hvor meget skade kan man tillade sig selv at ricikere på barnets vegne??

Anmeld

30. maj 2012

MorDk

Du får en krammer herfra! Kan godt forstå du bliver ked af det og bekymret! Jeg personligt holder mig fra ALT alkohol selvom jeg har sååå meget lyst til vin osv her i varmen... MEN det vil jeg ikke byde mit barn!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.