Hjælp min kæreste er gravid og vil stadig drikke Hvadgørjeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.973 visninger
32 svar
0 synes godt om
29. maj 2012

Heinrich

Min kæreste på 20år er gravid i 3måned, men vil stadig godt drikke en genstand i ny og næ. Da jeg prøvede at forklare hende blev hun meget afvisene og endte med at tage hjem til hendes forældre. Da de selv drak og røg (lidt) under deres graviditet (3 børn) kan jeg ikke få meget hjælp der. Hvad skal jeg gøre. Jeg vil ikke miste hende over det her, men jeg vil heller ikke have et skadet barn...

Mvh. Christian

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2012

K&S

Heinrich skriver:

Min kæreste på 20år er gravid i 3måned, men vil stadig godt drikke en genstand i ny og næ. Da jeg prøvede at forklare hende blev hun meget afvisene og endte med at tage hjem til hendes forældre. Da de selv drak og røg (lidt) under deres graviditet (3 børn) kan jeg ikke få meget hjælp der. Hvad skal jeg gøre. Jeg vil ikke miste hende over det her, men jeg vil heller ikke have et skadet barn...

Mvh. Christian

Hvad ligger der i "en genstand i ny og næ"? Hvor meget og hvor tit?

Anmeld

29. maj 2012

serinasmor

Heinrich skriver:

Mvh. Christian

bed jordmoderen om at forklare hende hvorfor .. bestil evt en akuttid og tag med 

det ville jeg gøre

Anmeld

29. maj 2012

Kay

serinasmor skriver:

bed jordmoderen om at forklare hende hvorfor .. bestil evt en akuttid og tag med 

det ville jeg gøre

Anmeld

29. maj 2012

Heinrich

Da vi var til vores første scanning sagde hun, hvis alt gik vel ville hun gerne fejre det med mig med et glas rødvin. Jeg blev meget ked af at høre det. Da jeg slet ikke havde regnet med at hun havde lyst til at drikke. Hun ved godt hvad min holdning var til det. Hun sagde så i løbet af aftenen at hun sagtens kunne drikke 1 øl om måneden, uden det ville skadem jeg blev selvfølgelig mere trist eftersom at hun ville drikke mere endnu. det gik 3 dage så fik hun ellers et glas vin hjemme hos hendes bedsteforældre. jeg sagde ikke noget til hende der, da hendes familie var der. da jeg tog det op igen. gik hun, efter en lang diskution

Anmeld

29. maj 2012

Heinrich

Kay skriver:

Vil jo bare ikke få det til at se ud som et angreb. Så tror jeg nemlig hun bakker væk fra mig. Det vil jeg jo ikke have.

Anmeld

29. maj 2012

Kay

Heinrich skriver:

Vil jo bare ikke få det til at se ud som et angreb. Så tror jeg nemlig hun bakker væk fra mig. Det vil jeg jo ikke have.

nej det kan jeg godt forstå... måske du skulle få fat i jordmoderen eller lægen og få nogle pjæser om det så hun kan få noget reælt på skrift om det...

Anmeld

29. maj 2012

EKBJ

Heinrich skriver:

Mvh. Christian

Hvad med at snakke med en sundhedsplejerske eller lign?? De kan som regel komme ud til én.. 

Anmeld

29. maj 2012

onlyme

Heinrich skriver:

Da vi var til vores første scanning sagde hun, hvis alt gik vel ville hun gerne fejre det med mig med et glas rødvin. Jeg blev meget ked af at høre det. Da jeg slet ikke havde regnet med at hun havde lyst til at drikke. Hun ved godt hvad min holdning var til det. Hun sagde så i løbet af aftenen at hun sagtens kunne drikke 1 øl om måneden, uden det ville skadem jeg blev selvfølgelig mere trist eftersom at hun ville drikke mere endnu. det gik 3 dage så fik hun ellers et glas vin hjemme hos hendes bedsteforældre. jeg sagde ikke noget til hende der, da hendes familie var der. da jeg tog det op igen. gik hun, efter en lang diskution

Hvis der er tale om 1 øl om måneden eller et glas vin så er det altså ikke så slemt,.!

Jeg personligt har ikke rørt en eneste genstand de sidste 2 år snart pga graviditet,.!

MEN  held og lykke med det, håber hun lytter på dig,. Og dit ønske

Anmeld

29. maj 2012

Heinrich

Kay skriver:

nej det kan jeg godt forstå... måske du skulle få fat i jordmoderen eller lægen og få nogle pjæser om det så hun kan få noget reælt på skrift om det...

Har prøvet, men da hendes mor selv drak lidt og faren ikke synes det gør så meget, hjælper det ikke. Sagde til hende at min læge har sagt at nye undersøgelser viser at det er bedst slet ikke at drikke. Sagde hun barfe at hendes læge havde sagt at det ikke gjorde noget. da jeg ikke kunne modsige hende (da jeg ikke havde sankket med hendes læge) Vidste jeg ikke rigtigt hvad jeg kunne sige til hende. Det var ca. der hun tog hjem til sine forældre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.