Køber i ind til en mdr. ???? Hjælp lige her ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2012

morethanperfect

FruK skriver:

Det gjorde jeg også i en periode, og det virker! Jeg brugte 700 kr om ugen til en voksen og et barn.

Det virkede ikke for os

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2012

trunte89

morethanperfect skriver:

Syns jeg også .. Men vi har meget sjøldent kørelejlighed .. ..

Men er der ikke bus eller ligende? Så bare barnevogn eller klapvogn med. Ddt gør jeg selv, der kan være en hel del i.
Og så køb stort hjem af kød, pasta ovs når der er gode tilbud.

Anmeld

29. maj 2012

OktoberMor

morethanperfect skriver:

Vi skal til at købe ind til en mdr. af gange , fordi vi ganske enkelt ik kan styre vores økonimi ..

Har siddet og skrevet en indkøbsseddel ud fra , hvor meget af ALT vi bruger på en mdr..

ALT , lige fra wc-rens til Oksekød .. Det er godt nok besværligt , og syns der blir ved at komme noget på ..

Hvad gør i ?
Og syns i det lyder som en god idé .. ?
Det var min papmors forslag , fordi vi er for gode til lige at gå over i brugsen og det er for dyrt !! Der ligger vi i hvert 2000 om mdr. !  

Det lyder som en skide god ide syntes jeg, det er ikke helt så godt når man lige tager et smut i tide og utide i den nærliggende butik, så ryger der hurtigt en masse penge væk.. 

Altså vi handler ind til en mdr af gangen, undtagen self mælk, rugbrød og andet der ikke kan holde så længe, men jeg vil anbefale at tage i en Bilka eller Føtex, handle kød, osv ind, bare alt hvad man får brug for i en måned, og gå efter tilbuddende, det kan altså godt betale sig. 

Men et godt råd kan også være at tage hen til den nærliggende slagter, der kan man købe ugepakker/månedspakker med kød til okay billige penge syntes jeg..  Og når der er tilbud på pålæg, rugbrød eller andet, så smid det i fryseren det kan det sagtens..  & vigtigst af alt undgå madspild.. 

Anmeld

29. maj 2012

Nadia&Daniel

morethanperfect skriver:

.. Det er også meget .. 
Min papmor siger , at hun vil skyde på vi kan gøre det for 3000 .. Så er der en del at spare !  

Altså det er 1000.- pr. uge - og det er det vi har lavet budget udfra, så det er faktisk meget fint, dog kan vi da godt gå over, vist vi lever godt en enkel uge.. Banken sagde at vi skulle regne med, at en lille familie på 3 plejer at leve af 1000.- om ugen.. Og er man alene, forventer de at man lever for 500.- om ugen..

Anmeld

29. maj 2012

trunte89

morethanperfect skriver:

Min kæreste køber også mælk og frugt og grønt med hjem en gang om ugen .. Han arbejder i Netto nemlig ..

Okay , tak for svar

I netto ( hvertfald i vores) har de ofte tilbud på kød der er ved at udløbe. Fx hakket oksekød 3-7 % for 33 kr kg eller kyllingfilet til 46 kr kg. Vi er ofte heldige at finde de tilbud. Pålæg er der også jævnligt på.

Anmeld

29. maj 2012

Team Putte

morethanperfect skriver:

Vi skal til at købe ind til en mdr. af gange , fordi vi ganske enkelt ik kan styre vores økonimi ..

Har siddet og skrevet en indkøbsseddel ud fra , hvor meget af ALT vi bruger på en mdr..

ALT , lige fra wc-rens til Oksekød .. Det er godt nok besværligt , og syns der blir ved at komme noget på ..

Hvad gør i ?
Og syns i det lyder som en god idé .. ?
Det var min papmors forslag , fordi vi er for gode til lige at gå over i brugsen og det er for dyrt !! Der ligger vi i hvert 2000 om mdr. !  

Altså jeg laver ik direkte madplan, men jeg har tilgengæld altid basis-varer i køkkenskabet i form af ris, pasta, flåede tomater, kokosmælk osv. Så har jeg en liste over hvad jeg har i fryseren af kød, købt stort ind og pakket i fryseposer af portioner til hvad vi nu kan spise..

Synes det er nemt nok at finde på noget at lave ud fra hvad jeg kan se jeg har i køkkenskabe og fryser

Jeg laver bevidst ik madplan og giver ik mig selv x antal kr. jeg må bruge om ugen... Jeg vil gerne bruge 500 kr ekstra. den ene måned hvis der nu er mange gode tilbud til fryseren, dem sparer man jo så i næste måned men man kan ik være fleksibel på den måde hvis man kun må bruge et bestemt beløb om ugen

Skal i så have et eller andet ekstra, så er det da bare at manden tager det med hjem fra job? Sålænge han ik skal handle en stor tung indkøbspose men måske bare en pakke flutes og en gang revet ost, så går det vel lige?

Anmeld

29. maj 2012

morethanperfect

trunte89 skriver:

Men er der ikke bus eller ligende? Så bare barnevogn eller klapvogn med. Ddt gør jeg selv, der kan være en hel del i.
Og så køb stort hjem af kød, pasta ovs når der er gode tilbud.

Vi har aldrig Oscar med ude at handle , for han kan ikke kaperer det i sit hovede ..
Og vi kan ik rigtig bære poserne .. Har bækkenløsning såå ..  

Anmeld

29. maj 2012

morethanperfect

lillemor92 skriver:

Det lyder som en skide god ide syntes jeg, det er ikke helt så godt når man lige tager et smut i tide og utide i den nærliggende butik, så ryger der hurtigt en masse penge væk.. 

Altså vi handler ind til en mdr af gangen, undtagen self mælk, rugbrød og andet der ikke kan holde så længe, men jeg vil anbefale at tage i en Bilka eller Føtex, handle kød, osv ind, bare alt hvad man får brug for i en måned, og gå efter tilbuddende, det kan altså godt betale sig. 

Men et godt råd kan også være at tage hen til den nærliggende slagter, der kan man købe ugepakker/månedspakker med kød til okay billige penge syntes jeg..  Og når der er tilbud på pålæg, rugbrød eller andet, så smid det i fryseren det kan det sagtens..  & vigtigst af alt undgå madspild.. 

Tusind tak for svar

Ja , ved vores slagter har de lige nu en mdr. pakke til 900  

Anmeld

29. maj 2012

morethanperfect

Team Putte skriver:

Altså jeg laver ik direkte madplan, men jeg har tilgengæld altid basis-varer i køkkenskabet i form af ris, pasta, flåede tomater, kokosmælk osv. Så har jeg en liste over hvad jeg har i fryseren af kød, købt stort ind og pakket i fryseposer af portioner til hvad vi nu kan spise..

Synes det er nemt nok at finde på noget at lave ud fra hvad jeg kan se jeg har i køkkenskabe og fryser

Jeg laver bevidst ik madplan og giver ik mig selv x antal kr. jeg må bruge om ugen... Jeg vil gerne bruge 500 kr ekstra. den ene måned hvis der nu er mange gode tilbud til fryseren, dem sparer man jo så i næste måned men man kan ik være fleksibel på den måde hvis man kun må bruge et bestemt beløb om ugen

Skal i så have et eller andet ekstra, så er det da bare at manden tager det med hjem fra job? Sålænge han ik skal handle en stor tung indkøbspose men måske bare en pakke flutes og en gang revet ost, så går det vel lige?

Ja okay .. 

Ja , det er bare de der dumme store indkøb vi lige gør , alt for tit .. Og det er bare blevet for meget nu  

Anmeld

29. maj 2012

trunte89

morethanperfect skriver:

Vi har aldrig Oscar med ude at handle , for han kan ikke kaperer det i sit hovede ..
Og vi kan ik rigtig bære poserne .. Har bækkenløsning såå ..  

Årh det kan jeg godt se så. I kan ikke handle fx en lørdag når oscar skal sove til middag? Så han kan sove fra det hele.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.