Køber i ind til en mdr. ???? Hjælp lige her ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2012

Nadia&Daniel

morethanperfect skriver:

Vi skal til at købe ind til en mdr. af gange , fordi vi ganske enkelt ik kan styre vores økonimi ..

Har siddet og skrevet en indkøbsseddel ud fra , hvor meget af ALT vi bruger på en mdr..

ALT , lige fra wc-rens til Oksekød .. Det er godt nok besværligt , og syns der blir ved at komme noget på ..

Hvad gør i ?
Og syns i det lyder som en god idé .. ?
Det var min papmors forslag , fordi vi er for gode til lige at gå over i brugsen og det er for dyrt !! Der ligger vi i hvert 2000 om mdr. !  

Vi har overvejet det - vi bruger imellem 4000-5000.- om mdr. på alt fra bleer til oskekød.. Så kigger lige med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2012

morethanperfect

Carl-Emil's mor skriver:

hvis I ved I har svært ved det hvorfor starter I så ikke med at handle ind for 14 dage??

har I en bilka i nærheden? der er det genialt at købe kød nemlig jeg køber kød ind 1 gang pr mdr giver 199 for 3,4 kg ren kylling filet uden tilsat lage

Det jeg syns er svært at vide , er hvor meget mad man spiser .. 
Hellere købe for mange bleer ind en mdr. så ved man jo til næste mdr. hvor meget man har købt for meget

Vi har desværre ikke en Bilka i nærheden .. Der er 50 km. Desværre
Men vi vil handle ind i Rema , lidl osv..  

Anmeld

29. maj 2012

9510

Her handler jeg ind til en måned af gangen..

Kød, pålæg, brød, smør, bleer, vådservietter, you name it,

Handler primært i Lidl og fakta. Bruger mellem 1500 og aller højest 2500 til 2 voksne og 2 børn..

Så køber jeg frugt og grønt og mælk 1 gang om ugen ud over...

Før i tiden brugte vi også ALT for mange penge på husholdningen, men nu kan vi gøre det meget blligere ved at stoppe fryseren med alt hvad der kan fryses

Anmeld

29. maj 2012

morethanperfect

th skriver:

jeg lave madplan for en uge og handler det ind i netto. bruger ca 500 kr. det er til 2 voksen og 1 barn på 1 år.

og så i løbet af ugen handler jeg frugt og mælk ind til ca 50 kr.

så vi bruger max 3000 kr om måned til husholdning.

Min kæreste køber også mælk og frugt og grønt med hjem en gang om ugen .. Han arbejder i Netto nemlig ..

Okay , tak for svar

Anmeld

29. maj 2012

morethanperfect

livhemdrup skriver:

mit bedste råd er.

Lav en kuvert til hver uge.

Skriv ugenavn på.

Eksempel 1700 kr i hver uge kuvert så ved du at du har det til den pågældende uge. Og IKKE mere.

Det gør det meget nemmere.

Sæt dig så ned lørdag når dine reklarmer kommer og lav en ugeplan udfra hvad der er på tilbud i netto rema1000 og fakta eksempelvis.

Her kan vi leve 2 voksne 3 børn og 2 weekend børn på 1700 kr om ugen og der er tit penge i overskud.

Det er nemt overskueligt og man bruger ikke lige penge på det man ik har råd til. Sidst i måneden ser i hvad der er tilbage og så ka i jo enten sætte dem ind på opsparing til noget stort eller gå ud og spise

Det fungere godt her.

En måned er meget lang tid at kalkulerer med. Sæt nu i blir syge og render på wc MEGET mere end i plejer eller hvis i har blebarn. Så nej gør det til en uge af gangen det tror jeg er mere til at overskue.

Held og lykke med det. Er sikker på at det nok skal gøre så i sparer i den lange ende.

Det har vi prøvet , og det fungerede bare slet ikke hos os ..
Vi har næsten prøvet alt , føler det er sidste løsning ..

Ja , men hellere købe for meget toiletpapir og bleer ..
Og hvis det endelig sker vi ville løbe tør , så måtte man jo tage ud og købe en pakke mere  

Anmeld

29. maj 2012

Nattøs

Jeg prøvet i to

Måneder at handle stort ind til den første og det har vi  besluttet at stoppe med. Da vi simpelthen er trætte af at min pung er Tom også mÅ kæresten spænde til de sidste to uger og det er træls. Foretrækker at have penge. 

Anmeld

29. maj 2012

morethanperfect

trunte89 skriver:

Vi skal også ha planlagt vores indkøb mere. Men tror, at jeg vil satse på at købe ind til en uge eller 2 af gangen. Synes selv, at det virker lidt uoverskueligt at handle til en måned af gangen.

Syns jeg også .. Men vi har meget sjøldent kørelejlighed .. ..

Anmeld

29. maj 2012

morethanperfect

Nadia&Daniel skriver:

Vi har overvejet det - vi bruger imellem 4000-5000.- om mdr. på alt fra bleer til oskekød.. Så kigger lige med

.. Det er også meget .. 
Min papmor siger , at hun vil skyde på vi kan gøre det for 3000 .. Så er der en del at spare !  

Anmeld

29. maj 2012

morethanperfect

Nattøs skriver:

Jeg prøvet i to

Måneder at handle stort ind til den første og det har vi  besluttet at stoppe med. Da vi simpelthen er trætte af at min pung er Tom også mÅ kæresten spænde til de sidste to uger og det er træls. Foretrækker at have penge. 

Forstår jeg godt .. Meen her har vi fællesøkonomi ..

Anmeld

29. maj 2012

FruK

livhemdrup skriver:

mit bedste råd er.

Lav en kuvert til hver uge.

Skriv ugenavn på.

Eksempel 1700 kr i hver uge kuvert så ved du at du har det til den pågældende uge. Og IKKE mere.

Det gør det meget nemmere.

Sæt dig så ned lørdag når dine reklarmer kommer og lav en ugeplan udfra hvad der er på tilbud i netto rema1000 og fakta eksempelvis.

Her kan vi leve 2 voksne 3 børn og 2 weekend børn på 1700 kr om ugen og der er tit penge i overskud.

Det gjorde jeg også i en periode, og det virker! Jeg brugte 700 kr om ugen til en voksen og et barn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.