Svangerskabsforgiftning :S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.451 visninger
39 svar
0 synes godt om
29. maj 2012

Team Putte

Så har vi lige været afsted til jm og fødselsforberedelse i dag, med lidt blandede følelser

Lillefisen har det fint, stærk hjertelyd og hun ligger som hun skal med hovedet nedad Jeg er i dag 36+6 og hun er skønnet til 3100 gram.. Dog uden sikkerhed overhoved fordi min mave var så spændt at jm dårligt kunne mærke noget Hun måtte endda scanne mig for at kunne være sikker på hovedet var nedad...

Mit blodtryk var så tilgengældt højere end jm synes var godt, og efter at være blevet tortureret med deres blodtryk-apperat af 7 omgange blev jeg sendt videre til en blodprøve for at udelukke svangerskabsforgiftning Jm ville ringe her i eftermiddag hvis der var noget bekymrende ved blodprøven, og det har hun heldigvis ik gjort, endnu! Så trods forskrækkelsen så håber vi stadig det bedste!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2012

LilleLene

Team Putte skriver:

Så har vi lige været afsted til jm og fødselsforberedelse i dag, med lidt blandede følelser

Lillefisen har det fint, stærk hjertelyd og hun ligger som hun skal med hovedet nedad Jeg er i dag 36+6 og hun er skønnet til 3100 gram.. Dog uden sikkerhed overhoved fordi min mave var så spændt at jm dårligt kunne mærke noget Hun måtte endda scanne mig for at kunne være sikker på hovedet var nedad...

Mit blodtryk var så tilgengældt højere end jm synes var godt, og efter at være blevet tortureret med deres blodtryk-apperat af 7 omgange blev jeg sendt videre til en blodprøve for at udelukke svangerskabsforgiftning Jm ville ringe her i eftermiddag hvis der var noget bekymrende ved blodprøven, og det har hun heldigvis ik gjort, endnu! Så trods forskrækkelsen så håber vi stadig det bedste!

puuuha det var da dejligt at der ikke var noget

Anmeld

29. maj 2012

Team Putte

LilleLene skriver:

puuuha det var da dejligt at der ikke var noget

Jah men lidt en forskrækkelse ik.. Det har jo klart ik hjulpet på mit blodtryk da hun begyndte at se bekymret ud og sagde det var for højt

Men så altid noget de har tjekket det så jeg kan sove roligt i nat

Anmeld

29. maj 2012

LilleLene

Team Putte skriver:

Jah men lidt en forskrækkelse ik.. Det har jo klart ik hjulpet på mit blodtryk da hun begyndte at se bekymret ud og sagde det var for højt

Men så altid noget de har tjekket det så jeg kan sove roligt i nat

ja det er heldigt at man bliver holdt øje med

Anmeld

29. maj 2012

Mor, Skilt,Bonusmor

Team Putte skriver:

Ja et højt blodtryk hjælper ikke ligefrem på at få et lavere resultat - fordi man næsten ved "hvad klokken er slået"..

Jeg startede med en vægtøgning på 6-7kg på 14dage, derefter lå mit blodtryk på 180/130 - endnu mere panik.. Jég har hele min barsel gået til ugentlige kontrol hos lægen og jordemorder, men aldrig fået taget en blodprøve og det undre mig da, hvis det kan udelukkes derigennem..Typisk der er sådan en forskel, på læge og  jordemoderbehandling - det er til tider noget frusterende..

Heldigvis har jeg holdt det begyndende svangerskabsforgiftning i skak - og ja nu bliver han jo taget om 8dage..

Hvis der er noget, og de sætter dig igang, vil det så være MEGET før tid, eller vil det være OK, også mentalt for dig??

Anmeld

30. maj 2012

lio

godt hun ikk har ringet og alt var ok.

Anmeld

30. maj 2012

LotusCPH

Puuha sikke en forskrækkelse  - godt der ikke er noget. Men endnu mere godt der bliver holdt øje. 

Hun har det bare godt derinde og driller

Anmeld

30. maj 2012

Team Putte

LilleLene skriver:

ja det er heldigt at man bliver holdt øje med

Jah

Hvordan gik din eksamen i går?

Anmeld

30. maj 2012

Team Putte

DET Poulsen skriver:

Ja et højt blodtryk hjælper ikke ligefrem på at få et lavere resultat - fordi man næsten ved "hvad klokken er slået"..

Jeg startede med en vægtøgning på 6-7kg på 14dage, derefter lå mit blodtryk på 180/130 - endnu mere panik.. Jég har hele min barsel gået til ugentlige kontrol hos lægen og jordemorder, men aldrig fået taget en blodprøve og det undre mig da, hvis det kan udelukkes derigennem..Typisk der er sådan en forskel, på læge og  jordemoderbehandling - det er til tider noget frusterende..

Heldigvis har jeg holdt det begyndende svangerskabsforgiftning i skak - og ja nu bliver han jo taget om 8dage..

Hvis der er noget, og de sætter dig igang, vil det så være MEGET før tid, eller vil det være OK, også mentalt for dig??

Min jm vaklede lidt imellem om hun skulle sende mig forbi sygehuset og få kørt en kurve/strimmel på lillefisen eller om hun skulle sende mig forbi sygehuset til en blodprøve.. Hun valgte så at scanne mig og så sende mig til blodprøve da hun kunne se lillefisen heldigvis havde det godt

Synes det er meget mærkeligt at der ik er blevet gjort yderligere ved dit.. Ser ik en blodprøve som noget STORT at få lavet

Ja hvis der er noget så skal hun selvfølgelig ud! Jeg har intet hørt fra jm så blodprøven har været uden bekymring, heldigvis Jeg har 3 uger til termin så det ville ik være MEGET før tid, og det hjælper da lidt på tankerne at hun formenelig ik skal have hjælp til at trække vejret og sådan Mentalt skal jeg da nok lige vænne mig til at NU er det NU men det tror jeg oz jeg skal om 3 uger når veerne pludselig melder sig.. Vi er klar med det hele herhjemme så ingen stress, man bliver bare stadig en anelse bekymret over alt det der pludselig sker

Anmeld

30. maj 2012

LilleLene

Team Putte skriver:

Jah

Hvordan gik din eksamen i går?

Jeg trak selvfølgelig noget jeg ikke havde læst på (hurra for mit held)

Men det gik super godt, og jeg fik 4

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.