kontanthjælp og sammenlevende ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2012

Nadja+Baby+2012

Rockertand skriver:

Jeg kan få lige over 17000 kr i dagpenge, hvis det nogensinde bliver aktuelt. Er det så, fordi du ikke er på fuldtid eller der er andre forhold, der gør sig gældende?

Jeg tænkte på udbetalt.. og læste de 13000 som udbetalt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2012

Nadja+Baby+2012

Mille82 skriver:

Jeg er på barselsdagpenge, har mellemlang videregående uddannelse og er fastansat, og har været det i flere år (+4 år)....mine barselsdagpenge er under KH satsen kan jeg se. Ok jeg har haft 26 uger med fuld løn, men mine barselsdagpenge er på ca 12.000 FØR skat....3000 et eller andet om ugen helt præcis 

Yes.. Misforstod.. Læste det som efter skat.

Anmeld

29. maj 2012

Princesspigen

Christina9870 skriver:

Så lidt, man kan SÅ nemt blive snydt hvis man ikke passer på.. Tro mig taler af erfaring

puha, det går ik

Anmeld

29. maj 2012

Princesspigen

channie-g skriver:

min kæreste og jeg har boet sammen i 6 år og jeg er pt på barsel på kontanthjælp, det har intet og sige at jeg bor sammen med mit barns far så længe vi ikke er gift... jeg er selv under 25 og jeg får (ca) 13700 før skat, har omkring 10.100 udb.  

okay.. jeg får nu 10500 ca før skat som ung udeboende gravid så stiger så lidt selv om vi flytter sammen når den lille kommer ser det ud til hvis jeg har forstået det rigtigt ?

Anmeld

29. maj 2012

channie-g

Princesspigen skriver:

okay.. jeg får nu 10500 ca før skat som ung udeboende gravid så stiger så lidt selv om vi flytter sammen når den lille kommer ser det ud til hvis jeg har forstået det rigtigt ?

ja den dag du føder bliver det indberettet til kommunen og så får du 13.600 (ca) før skat altså lige omkring 10.000 udb.. også selv om i flytter sammen, og uanset hvad din fyr tjener...

Anmeld

29. maj 2012

Nattøs

Princesspigen skriver:

Da du allerede får forhøjet så får di ikke flere penge. Faktisk utroligt du allerede får den. For jeg stiger først når barnet er født og fik afvide at da jeg allerede får lidt flere penge end normal kontanthjælpsmodtagere så får jeg først det beløb du omtaler når det er født. Og nej på det punkt mister du intet ved at bo sammen med faren. 

Anmeld

29. maj 2012

Nattøs

Princesspigen skriver:

Hov jeg læste det som om du fik det udbetalt. Så ja du stiger :-)

Anmeld

29. maj 2012

Princesspigen

channie-g skriver:

ja den dag du føder bliver det indberettet til kommunen og så får du 13.600 (ca) før skat altså lige omkring 10.000 udb.. også selv om i flytter sammen, og uanset hvad din fyr tjener...

det er rart at vide  takker

Anmeld

29. maj 2012

Princesspigen

Nattøs skriver:

Da du allerede får forhøjet så får di ikke flere penge. Faktisk utroligt du allerede får den. For jeg stiger først når barnet er født og fik afvide at da jeg allerede får lidt flere penge end normal kontanthjælpsmodtagere så får jeg først det beløb du omtaler når det er født. Og nej på det punkt mister du intet ved at bo sammen med faren. 

i greve kommune, efter 12 graviditets uge stiger kontanthjælpen da man skal købe baby udstyr og sådan...

Anmeld

29. maj 2012

Princesspigen

Nattøs skriver:

Hov jeg læste det som om du fik det udbetalt. Så ja du stiger :-)

får pt 7600 udbetalt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.