kontanthjælp og sammenlevende ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2012

Nadja+Baby+2012

Hyacinth skriver:

Så længe I kun er samlevende og ikke er gift, er der ingen problemer og så får du forsørgersats på tidspunkt(kan ikke huske hvornår i forhold til graviditetsuge eller alder på dig - prøv at søge på kontanthjælp på Google)

Du får 13.700 som forsørger på Kh. Og så længe I ikke er gift, er din kæreste ikke forsørgerpligtig for dig. Håber det var til hjælp

Nu er jeg skrup forvirret efter at have læst den her debat.

Jeg er fyret pr. 01.08.2012 og skal på barsel d. 24.08.202 - har termin d. 20.09.2012.

Jeg er medlem af a-kasse derfor har KH ikke været på tale.

Nu skriver i at man på kontanthjælp vil få over 13000 kr. som forsørger?! Er i sikre på det, da man max får 12000 kr. fra a-kasse (når man ikke er på barsel).

Jeg har fået oplyst fra kommunen at mine barselspenge vil være det samme som a-kasse.

Kan det virkelig passe, at dem der indbetaler til a-kasse skal ha mindre end dem der i princippet kører på frihjul?!

NB! Nu skal den ikke tages personligt - men jeg tænker bare at hvis det er korrekt, så hænger det altså ikke sammen længere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2012

Mom2

Princesspigen skriver:

okay tak skal du have..  i det jeg flytter op til ham regner jeg ikke med at søge om bolig sikring og regner ikke med den flytter med i en ny kommune, så ingen problemer der

Okay, ved faktisk ikke om ens boligsikring flytter med en...

Anmeld

29. maj 2012

Mom2

Nadja+Baby+2012 skriver:

Jeg er fyret pr. 01.08.2012 og skal på barsel d. 24.08.202 - har termin d. 20.09.2012.

Nu skriver i at man på kontanthjælp vil få over 13000 kr. som forsørger?! Er i sikre på det, da man max får 12000 kr. fra a-kasse (når man ikke er på barsel).

Jeg har fået oplyst fra kommunen at mine barselspenge vil være det samme som a-kasse.

Kan det virkelig passe, at dem der indbetaler til a-kasse skal ha mindre end dem der i princippet kører på frihjul?!

NB! Nu skal den ikke tages personligt - men jeg tænker bare at hvis det er korrekt, så hænger det altså ikke sammen længere.

Når jeg har født kommer jeg til at få 13.000 før skat som ung kontanthjælpsmodtager (altså under 25)

Anmeld

29. maj 2012

Princesspigen

Christina9870 skriver:

Okay, ved faktisk ikke om ens boligsikring flytter med en...

det tror jeg ikke ummidlbart for man skal jo have papier på bolig og alt muligt med op på kommunen når man søger boligsikring..

så i det jeg flytter til ny kommune og større hus tror jeg ikke det flytter med selv..

Anmeld

29. maj 2012

Rockertand

Nadja+Baby+2012 skriver:

Er i sikre på det, da man max får 12000 kr. fra a-kasse (når man ikke er på barsel).

Jeg kan få lige over 17000 kr i dagpenge, hvis det nogensinde bliver aktuelt. Er det så, fordi du ikke er på fuldtid eller der er andre forhold, der gør sig gældende?

Anmeld

29. maj 2012

Mom2

Princesspigen skriver:

det tror jeg ikke ummidlbart for man skal jo have papier på bolig og alt muligt med op på kommunen når man søger boligsikring..

så i det jeg flytter til ny kommune og større hus tror jeg ikke det flytter med selv..

Nej selvfølgelig rigtig nok.. Nå men det andet angående kontanthjælp havde jeg da styr på

Anmeld

29. maj 2012

Mille82

Nadja+Baby+2012 skriver:

Jeg er på barselsdagpenge, har mellemlang videregående uddannelse og er fastansat, og har været det i flere år (+4 år)....mine barselsdagpenge er under KH satsen kan jeg se. Ok jeg har haft 26 uger med fuld løn, men mine barselsdagpenge er på ca 12.000 FØR skat....3000 et eller andet om ugen helt præcis 

Anmeld

29. maj 2012

Princesspigen

Christina9870 skriver:

Nej selvfølgelig rigtig nok.. Nå men det andet angående kontanthjælp havde jeg da styr på

yep og det skal du have tak for

Anmeld

29. maj 2012

Mom2

Princesspigen skriver:

yep og det skal du have tak for

Så lidt, man kan SÅ nemt blive snydt hvis man ikke passer på.. Tro mig taler af erfaring

Anmeld

29. maj 2012

channie-g

Princesspigen skriver:

jeg er på kontanthjælp og ung udeboende (er undr 25)

jeg er gravid efter 12 uge

dette gør at jeg pt før skat får 10.500 (et eller andet) og har godt 7600 udbetalt..

men hvad så når kæresten og jeg flytter sammen ?

han har fast arbejde.. hvor meget mister jeg og hvad så når baby kommer hvad får jeg så der ?

tænker der sikkert er nogle her inde der er på kontanthjælp og måske kan svare mig.. ?

min kæreste og jeg har boet sammen i 6 år og jeg er pt på barsel på kontanthjælp, det har intet og sige at jeg bor sammen med mit barns far så længe vi ikke er gift... jeg er selv under 25 og jeg får (ca) 13700 før skat, har omkring 10.100 udb.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.