Princesspigen skriver:
jeg er på kontanthjælp og ung udeboende (er undr 25)
jeg er gravid efter 12 uge
dette gør at jeg pt før skat får 10.500 (et eller andet) og har godt 7600 udbetalt..
men hvad så når kæresten og jeg flytter sammen ?
han har fast arbejde.. hvor meget mister jeg og hvad så når baby kommer hvad får jeg så der ?
tænker der sikkert er nogle her inde der er på kontanthjælp og måske kan svare mig.. ? 
Jeg har lige været til samtale med min sagsbehandler på jobcenteret og jeg spurgte lidt til min kontanthjælp og om jeg ville stige når jeg havde født. Hendes svar var følgende:
-Jeg vil stige ca. 3000 kroner når jeg har født, da jeg så kommer på fuld forsøger takst.
- Jeg skal ikke selv indberette at jeg har født, da det sker automatisk. Hun ville dog anbefale at jeg lige ringede og tjekkede at de havde fået information, når jeg kom hjem fra hospitalet.
Jeg er 23 år så altså også ung på KH, så de regler/råd må jo også gælde dig 
Og som nogen andre har nævnt, så kan de ikke røre din KH så længe I ikke er gift. I har nemlig først forsørger pligt for hinanden, den dag I har papirer på hinanden
I skal dog lige sørge for at få snakket med dem, hvis du får boligsikring, så du ikke lige pludselig skal tilbage betale en masse penge.
Men er du i tvivl om noget, så ring til dit lokale ydelses kontor i stedet for at google, det er meget lettere og de kan svare dig på alle din spørgsmål til økonomi
Anmeld