kontanthjælp og sammenlevende ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2012

Princesspigen

trunte89 skriver:

Ja, har aldrig hørt andet.
Det eneste der er anderledes er, at du self ikke får div tilskud, og måske ikke friplads ( alt efter din kærestes indtægt ), og boligsikring påvirker det self også. Men ikke selve din kontanthjælp.

okay takker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2012

trunte89

Princesspigen skriver:

okay takker

Det var så lidt

Anmeld

29. maj 2012

Solstrålebørn

Rolig... 

Du mister intet af din kontanthjælp fordi i flytter sammen.... 

Du får det som andre får når du bliver forsørger... Når du har født, så ring for en sikkerheds skyld til kontanthjælps kontoret og sige det, så du kommer på forsørger satsen med det samme... 

Anmeld

29. maj 2012

Princesspigen

Solstrålebørn skriver:

Rolig... 

Du mister intet af din kontanthjælp fordi i flytter sammen.... 

Du får det som andre får når du bliver forsørger... Når du har født, så ring for en sikkerheds skyld til kontanthjælps kontoret og sige det, så du kommer på forsørger satsen med det samme... 

okay, mange tak skal du have  

Anmeld

29. maj 2012

Silas&Mille

Princesspigen skriver:

jeg er på kontanthjælp og ung udeboende (er undr 25)

jeg er gravid efter 12 uge

dette gør at jeg pt før skat får 10.500 (et eller andet) og har godt 7600 udbetalt..

men hvad så når kæresten og jeg flytter sammen ?

han har fast arbejde.. hvor meget mister jeg og hvad så når baby kommer hvad får jeg så der ?

tænker der sikkert er nogle her inde der er på kontanthjælp og måske kan svare mig.. ?

Der bør ikke ske noget med din kontanthjælp.

Godt nok er jeg over 25, men jeg er også på kontanthjælp. Jeg bor sammen med min kæreste og faren til mine to børn. Kæresten har et ok betalt job, men jeg får stadig fuld kontanthjælp (højeste sats).

Anmeld

29. maj 2012

Princesspigen

Silas&Mille skriver:

Der bør ikke ske noget med din kontanthjælp.

Godt nok er jeg over 25, men jeg er også på kontanthjælp. Jeg bor sammen med min kæreste og faren til mine to børn. Kæresten har et ok betalt job, men jeg får stadig fuld kontanthjælp (højeste sats).

okay tak

Anmeld

29. maj 2012

Hyacinth

Princesspigen skriver:

jeg har bare fået af vide at jeg mister en del selv om vi ikke er gift.. men fordi han er far til mit kommende barn..  

problemet er når jeg googler det kommer der tit paragraffer og regler osv frem og en masse ord jeg ikke forstår eller kan læse..

Altså jeg er 26 år og bor med min kæreste(harvi gjort i 2 år) og jeg får forsørgertakst - er midlertidigt på KH. Jeg bor i Kbh og ingen problemer, så er sikker

Anmeld

29. maj 2012

Mom2

Princesspigen skriver:

jeg er på kontanthjælp og ung udeboende (er undr 25)

jeg er gravid efter 12 uge

dette gør at jeg pt før skat får 10.500 (et eller andet) og har godt 7600 udbetalt..

men hvad så når kæresten og jeg flytter sammen ?

han har fast arbejde.. hvor meget mister jeg og hvad så når baby kommer hvad får jeg så der ?

tænker der sikkert er nogle her inde der er på kontanthjælp og måske kan svare mig.. ?

Jeg har lige været til samtale med min sagsbehandler på jobcenteret og jeg spurgte lidt til min kontanthjælp og om jeg ville stige når jeg havde født. Hendes svar var følgende:

-Jeg vil stige ca. 3000 kroner når jeg har født, da jeg så kommer på fuld forsøger takst.

- Jeg skal ikke selv indberette at jeg har født, da det sker automatisk. Hun ville dog anbefale at jeg lige ringede og tjekkede at de havde fået information, når jeg kom hjem fra hospitalet.

Jeg er 23 år så altså også ung på KH, så de regler/råd må jo også gælde dig

Og som nogen andre har nævnt, så kan de ikke røre din KH så længe I ikke er gift. I har nemlig først forsørger pligt for hinanden, den dag I har papirer på hinanden
I skal dog lige sørge for at få snakket med dem, hvis du får boligsikring, så du ikke lige pludselig skal tilbage betale en masse penge.
Men er du i tvivl om noget, så ring til dit lokale ydelses kontor i stedet for at google, det er meget lettere og de kan svare dig på alle din spørgsmål til økonomi

Anmeld

29. maj 2012

Princesspigen

Hyacinth skriver:

Altså jeg er 26 år og bor med min kæreste(harvi gjort i 2 år) og jeg får forsørgertakst - er midlertidigt på KH. Jeg bor i Kbh og ingen problemer, så er sikker

okay tak

Anmeld

29. maj 2012

Princesspigen

Christina9870 skriver:

Jeg har lige været til samtale med min sagsbehandler på jobcenteret og jeg spurgte lidt til min kontanthjælp og om jeg ville stige når jeg havde født. Hendes svar var følgende:

-Jeg vil stige ca. 3000 kroner når jeg har født, da jeg så kommer på fuld forsøger takst.

- Jeg skal ikke selv indberette at jeg har født, da det sker automatisk. Hun ville dog anbefale at jeg lige ringede og tjekkede at de havde fået information, når jeg kom hjem fra hospitalet.

Jeg er 23 år så altså også ung på KH, så de regler/råd må jo også gælde dig

Og som nogen andre har nævnt, så kan de ikke røre din KH så længe I ikke er gift. I har nemlig først forsørger pligt for hinanden, den dag I har papirer på hinanden
I skal dog lige sørge for at få snakket med dem, hvis du får boligsikring, så du ikke lige pludselig skal tilbage betale en masse penge.
Men er du i tvivl om noget, så ring til dit lokale ydelses kontor i stedet for at google, det er meget lettere og de kan svare dig på alle din spørgsmål til økonomi

okay tak skal du have..  i det jeg flytter op til ham regner jeg ikke med at søge om bolig sikring og regner ikke med den flytter med i en ny kommune, så ingen problemer der

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.