kontanthjælp og sammenlevende ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.515 visninger
41 svar
0 synes godt om
29. maj 2012

Princesspigen

jeg er på kontanthjælp og ung udeboende (er undr 25)

jeg er gravid efter 12 uge

dette gør at jeg pt før skat får 10.500 (et eller andet) og har godt 7600 udbetalt..

men hvad så når kæresten og jeg flytter sammen ?

han har fast arbejde.. hvor meget mister jeg og hvad så når baby kommer hvad får jeg så der ?

tænker der sikkert er nogle her inde der er på kontanthjælp og måske kan svare mig.. ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2012

Hyacinth

Princesspigen skriver:

jeg er på kontanthjælp og ung udeboende (er undr 25)

jeg er gravid efter 12 uge

dette gør at jeg pt før skat får 10.500 (et eller andet) og har godt 7600 udbetalt..

men hvad så når kæresten og jeg flytter sammen ?

han har fast arbejde.. hvor meget mister jeg og hvad så når baby kommer hvad får jeg så der ?

tænker der sikkert er nogle her inde der er på kontanthjælp og måske kan svare mig.. ?

Så længe I kun er samlevende og ikke er gift, er der ingen problemer og så får du forsørgersats på tidspunkt(kan ikke huske hvornår i forhold til graviditetsuge eller alder på dig - prøv at søge på kontanthjælp på Google)

Du får 13.700 som forsørger på Kh. Og så længe I ikke er gift, er din kæreste ikke forsørgerpligtig for dig. Håber det var til hjælp

Anmeld

29. maj 2012

Princesspigen

Hyacinth skriver:

Så længe I kun er samlevende og ikke er gift, er der ingen problemer og så får du forsørgersats på tidspunkt(kan ikke huske hvornår i forhold til graviditetsuge eller alder på dig - prøv at søge på kontanthjælp på Google)

Du får 13.700 som forsørger på Kh. Og så længe I ikke er gift, er din kæreste ikke forsørgerpligtig for dig. Håber det var til hjælp

jeg har bare fået af vide at jeg mister en del selv om vi ikke er gift.. men fordi han er far til mit kommende barn..  

problemet er når jeg googler det kommer der tit paragraffer og regler osv frem og en masse ord jeg ikke forstår eller kan læse..

Anmeld

29. maj 2012

trunte89

Princesspigen skriver:

jeg har bare fået af vide at jeg mister en del selv om vi ikke er gift.. men fordi han er far til mit kommende barn..  

problemet er når jeg googler det kommer der tit paragraffer og regler osv frem og en masse ord jeg ikke forstår eller kan læse..

Du mister ikke noget når I 'bare' er sammenboende.

Anmeld

29. maj 2012

-Sigrid-

Princesspigen skriver:

I skal have været sammenboende i laaang tid, jeg er også på KH, og min kæreste og jeg er først lige blevet gift, inden det var der ikke noget at tage højde for, selvom vi har fælles barn

Anmeld

29. maj 2012

Princesspigen

trunte89 skriver:

Du mister ikke noget når I 'bare' er sammenboende.

sikker ?

folk siger 100 forskellige ting  (altså ikke her med dem omkring mig)

Anmeld

29. maj 2012

Princesspigen

-Sigrid- skriver:

I skal have været sammenboende i laaang tid, jeg er også på KH, og min kæreste og jeg er først lige blevet gift, inden det var der ikke noget at tage højde for, selvom vi har fælles barn

så jeg kommer stadig til at have tæt på det samme beløb som nu ?

Anmeld

29. maj 2012

-Sigrid-

Princesspigen skriver:

så jeg kommer stadig til at have tæt på det samme beløb som nu ?

Det vil jeg mene

Anmeld

29. maj 2012

Princesspigen

-Sigrid- skriver:

Det vil jeg mene

okay  tak

Anmeld

29. maj 2012

trunte89

Princesspigen skriver:

sikker ?

folk siger 100 forskellige ting  (altså ikke her med dem omkring mig)

Ja, har aldrig hørt andet.
Det eneste der er anderledes er, at du self ikke får div tilskud, og måske ikke friplads ( alt efter din kærestes indtægt ), og boligsikring påvirker det self også. Men ikke selve din kontanthjælp.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.