Vil lige dele denne test af autostole med jer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2012

SukkerDronning

Lenats31 skriver:

Det skal du ikke bekymre dig om. Sålænge stolen er monteret rigtigt og op ad enten instrumentbrættet eller forsædet er der virkelig ingen forskel ud over at isofix er lidt nemmere at montere.

Vi har ikke monteret den op ad stolen foran fordi der i manualen at den lige akurat ikke måtte røre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2012

Lenats31

SukkerDronning skriver:

Vi har ikke monteret den op ad stolen foran fordi der i manualen at den lige akurat ikke måtte røre?

de bør røre. den eneste grund til at de skriver den ikke skal røre er for at få folk til at bruge støttebenet. Ingen anden grund. Jeg har det fra Britax i Sverige.

De er iøvrigt igang med at ændre brugermanualerne. De skulle meget gerne ændre det her. Det har længe været i planen

Anmeld

24. maj 2012

Lenats31

Britax laver også Two Way Elite som ikke har et støtteben. Den skal røre og har hele tiden skullet dette - fordi den mangler et støtteben. 

Anmeld

24. maj 2012

SukkerDronning

Lenats31 skriver:

de bør røre. den eneste grund til at de skriver den ikke skal røre er for at få folk til at bruge støttebenet. Ingen anden grund. Jeg har det fra Britax i Sverige.

De er iøvrigt igang med at ændre brugermanualerne. De skulle meget gerne ændre det her. Det har længe været i planen

Vil det sige at støtte benet ikke skal bruges og så skal jeg istædet læne den op af sædet? Er nødt til at være sikker på jeg har forstået det korrekt

Anmeld

24. maj 2012

Lenats31

SukkerDronning skriver:

Vil det sige at støtte benet ikke skal bruges og så skal jeg istædet læne den op af sædet? Er nødt til at være sikker på jeg har forstået det korrekt

Nej du fortsætter med at bruge støttebenet og sætter forsædet helt op til stolen. Jeg har det fra den del af personalet som har været med til at lave og crashteste stolen. 

der er flere fordele ved det:

det giver mere komfort til dem foran

Stolen får bedre støtte og stabilitet

man undgår at stolen slår ind i forsædet i en kollision.

Står stolen i midten kan man med fordel "klemme" (ikke hårdt) den mellem forsæderne

Anmeld

25. maj 2012

Mom2012

Lenats31 skriver:

Hvis der foretages ændringer på stolene kan de godt blive tested igen.

Netop Hiway som er i vælten her: er faktisk en gammel model, som producenten har ændret lidt på. Den har fået et nyt og længere støtteben.

Ja, det jo lige præcis det. Så er det jo ikke helt den samme stol.  

Jeg ville bare sige, at vi fik at vide at de ikke tester stole igen, som har vundet tests. Så har den ligesom fået sin godkendelse en gang

Anmeld

25. maj 2012

L&V

Lenats31 skriver:

kikiggekigg

Det er den samme test

Nu har jeg lige kigget TÆNK og resultatet er altså ikke det samme

Anmeld

25. maj 2012

Lenats31

Månsson skriver:

de har ikke givet pointene på den samme måde (stjerner hos FDM - procenter hos Tænk) men det er nøjagtig de samme 33 autostole. Når jeg ser ind på den finske test side (den er mere udførlig end den danske) så er testreultaterne faktisk de samme.

Anmeld

25. maj 2012

Lenats31

Månsson skriver:

de har ikke givet pointene på den samme måde (stjerner hos FDM - procenter hos Tænk) men det er nøjagtig de samme 33 autostole. Når jeg ser ind på den finske test side (den er mere udførlig end den danske) så er testreultaterne faktisk de samme.

Anmeld

25. maj 2012

L&V

Lenats31 skriver:

O

Oki ku bare se at romer og kiddy vandt der

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.