Vil lige dele denne test af autostole med jer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2012

Lenats31

Ja, den oppustelige stol er dælme da ren underholdning. Den er ikke at betragte som en sikkerhedsforanstaltning til børn i bilen . men derimod som ren underholdning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2012

Zeus

Og til alle andre, ang Britax Hiway 2, der kun har fået 2 stjerner i testen..

Den ér super nem at montere, barnet ér super nem at fastspænde - det er en ganske alm 3-punkt sele der er i den, benplads er der som sådan også fint af - men det er jo en bagudvendt, og derfor er der sikkert ikke lige så meget som en forudvendt, Cajsa sidder fint og behageligt i den - så det med at barnet skulle sidde dårligt kan jeg heller ikke genkende..

Desuden så er den T-plus Gold godkendt, søg det på google og der vil komme en forklaring.. Den er langt sværere at få, end en alm europæisk godkendelse - som den oppustelige autostol som bekendt fik

At den kun fik 2 stjerner, kan jeg slet ikke få til at passe i mit lille hoved...

Anmeld

24. maj 2012

Lenats31

Månsson skriver:

Er Tænks test så bedre for de har da os lige lavet en?

Det er den samme test

Anmeld

24. maj 2012

L&V

Lenats31 skriver:

Det er den samme test

Men resultatet er da ik det samme?

Anmeld

24. maj 2012

Lenats31

Månsson skriver:

Men resultatet er da ik det samme?

Jo resultatet er det samme.

Anmeld

24. maj 2012

L&V

Lenats31 skriver:

Oki mente bare det var römer der "vandt" der

Anmeld

24. maj 2012

L&V

Lenats31 skriver:

Men hvis du sku anbefale en stol hva sku det så være for en?

Anmeld

24. maj 2012

Lenats31

Det kommer an på bilen og hvor høje I er. Nogle fylder generelt mere end andre og andre fylder generelt kun lidt 

Hiway er faktisk kompakt. Den kan passes ind i de fleste biler. Den nyere udgave af den er Maxway.

har man isofix i bilen og vil være dødsikker på at stolen ikke napper for meget plads i dybden UDEN at prøve den i bilen inden køb, så er der Fair G 0/1 aka Bimbofix og Wavo. Den har også scoret højt, hvis man gårop i testresultater. 

Klippan Triofix er også et bud på en kompakt stol. Den kan monteres med isofix og i bilens sikkerhedssele både 2 og 3-punktsselen.

Der er en del flere, men der er det mest sikkert at se dem først.

Anmeld

24. maj 2012

SukkerDronning

Månsson skriver:

Men hvis du sku anbefale en stol hva sku det så være for en?

JEG vil gerne anbefale dig Britax hiway 2 og for guds skyld (eller dit barns) vælg en bagudvendt. Det kan betale sig at købe den over nettet i sverige eller tyskland.

Jeg havde undersøgt og undersøgt autostole markedet til, at jeg var ved at brække mig Hvad jeg fandt frem til var Hiway 2 den bedste på markedet, men den er af en eller anden grund meget svær at opstøve. Hvis du er interreseret, vil jeg gerne finde ud af hvor ejg selv har købt min.

Mit indtryk er, at vi i DK ikke har helt tjek på det med autostole. Hvor imod at de i sverige har bedre fat i den lange ende. Der er det også llovpligtigt, at de små pus sidder i bagudvendt til at de er 4 år.

I min søgen fand jeg også ud af, at det skulle være mere sikkert med isofix. Den mulighed har vi ikke i vores gamli bil, desværre. En anden ting er at det heller ikke er så sikkert, med autostole der spænder over flere trin.

Anmeld

24. maj 2012

Lenats31

SukkerDronning skriver:

JEG vil gerne anbefale dig Britax hiway 2 og for guds skyld (eller dit barns) vælg en bagudvendt. Det kan betale sig at købe den over nettet i sverige eller tyskland.

Jeg havde undersøgt og undersøgt autostole markedet til, at jeg var ved at brække mig Hvad jeg fandt frem til var Hiway 2 den bedste på markedet, men den er af en eller anden grund meget svær at opstøve. Hvis du er interreseret, vil jeg gerne finde ud af hvor ejg selv har købt min.

Mit indtryk er, at vi i DK ikke har helt tjek på det med autostole. Hvor imod at de i sverige har bedre fat i den lange ende. Der er det også llovpligtigt, at de små pus sidder i bagudvendt til at de er 4 år.

I min søgen fand jeg også ud af, at det skulle være mere sikkert med isofix. Den mulighed har vi ikke i vores gamli bil, desværre. En anden ting er at det heller ikke er så sikkert, med autostole der spænder over flere trin.

Det skal du ikke bekymre dig om. Sålænge stolen er monteret rigtigt og op ad enten instrumentbrættet eller forsædet er der virkelig ingen forskel ud over at isofix er lidt nemmere at montere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.