Åh nej, jeg er bange...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2012

Princesspigen

Anonym skriver:

Jeg har læst alt for mange indlæg om dette her, så jeg er ræd og håber, det ikke bliver min tur.

Jeg er ca. 10 uger henne.

Hele natten har jeg haft ondt i underlivet, ala menstruationssmerter.

Der er intet blod endnu, men jeg føler konstant at det er på vej.

Jeg føler også, at mine bryster er mindre ømme end de plejer at være, og er mega ræd for, det hele er ved at gå i sig selv...

Det gør ikke så ondt nu, hvor jeg er stået op og sidder ned. Kan det evt. være bækkenet, eller er det alt for tidligt....? Og hvordan føles det, når man har ondt i bækkenet?

Jeg ved jo godt, hvad jeres svar vil være: Tag den med ro, det behøver ikke betyde noget, osv., men det må ikke ske for mig også!

Skal jeg ringe til lægen? Jeg tænker selv, det vil være formålsløst når jeg ikke er længere henne, eftersom de vist ikke rigtig gør noget for at stoppe en SA i første trimester?

for mig. 

det der tyder mere på de almindelige smerter i forbindelse med graviditet sys jeg...

er selvfølgelig kun første gangs gravid i på hvad andre fortæller så er det helt normalt et du fortæller der

tag den med ro og slap af

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2012

Annette A

Årh forstår dig godt. Er selv 10 uger henne nu og hver dag tænker jeg om jeg skal slappe af og håbe alt er i fineste orden eller ej. Alle nye fornemmelser skræmmer og har det kun godt når kvalmen er ulidelig, for så må det da være et godt tegn bilder jeg mig ind. Men der er jo stadig ingen garantier. Og som en anden så rigtigt skriver så bliver bekymringerne ved indtil termin. Har selv to børn i forvejen og det har været det samme hver gang. Det eneste man kan forholde sig til er at det jo i langt de fleste tilfælde går godt. Men det er så meget nemmere at sige end det er at overbevise sig selv om.

Krydser for at alt er i fineste orden

Anmeld

24. maj 2012

Anonym trådstarter

Mrs. skriver:

Dine bryster forandrer sig hele tiden og nogle gange kan du mærke det, andre gange kan du ikke, du kan især næsten hele tiden i starten af graviditeten, men så kan det være at det er i perioder du kun mærker det derefter.. sådan har jeg det nu.

og menstruations lignende smerter er din livmoder der vokser og skubber til alt det andet som der bliver mindre plads til...

Hvis indlæg herinde gør dig nervøs ville jeg holde mig væk fra disse og istedet nyde at jeg er gravid og slappe af. hvis det sker så sker det, man bestemmer ikke over naturen, og hvis det sker er det fordi at der er noget galt, så enden lade kroppen om det eller også skal man igennem udskrabning hvis den ikke selv udstøder (altså hvis der skulle være noget galt)

synes du skal tage det helt roligt og tage en dag ad gangen, det har jeg gjort, jeg er mistet 4 gange før men nu er jeg i uge 14.

Ja, det er rigtigt at det er farligt at læse om den slags...

Ligesom hypokondere, som bliver syge i takt med at de lærer om nye sygdomme.

Jeg har bare læst en masse om graviditet, også om aborter, da jeg gerne vil vide, hvad jeg skal holde øje med, samt ikke være naiv, men være klar over, der er en risiko... Men ja, ingen grund til at gøre sig selv unødigt bange.

4 gange.... Puha! Det er helt fantastisk at du er kommet ind i 2. trimester, stort tillykke!!  Så har du vel næsten lige været til nakkefoldsscanning, det må have været helt fantastisk.

Anmeld

24. maj 2012

LouiseRH

rikkeregnbue skriver:

Kæmpe kram.

Tror sagtens du kan tage det roligt. Det skal nok gå

She said it!

For mig lyder det som den slags smerter jeg havde i starten af min graviditet - altså ligamentsmerter

Anmeld

24. maj 2012

Anonym trådstarter

Kellie skriver:

Årh forstår dig godt. Er selv 10 uger henne nu og hver dag tænker jeg om jeg skal slappe af og håbe alt er i fineste orden eller ej. Alle nye fornemmelser skræmmer og har det kun godt når kvalmen er ulidelig, for så må det da være et godt tegn bilder jeg mig ind. Men der er jo stadig ingen garantier. Og som en anden så rigtigt skriver så bliver bekymringerne ved indtil termin. Har selv to børn i forvejen og det har været det samme hver gang. Det eneste man kan forholde sig til er at det jo i langt de fleste tilfælde går godt. Men det er så meget nemmere at sige end det er at overbevise sig selv om.

Krydser for at alt er i fineste orden

Ja, det er nemlig lige dét. Jeg har slet ikke haft nogen gener udover ømme bryster, så når det nu for første gang gør rigtigt ondt, så bliver jeg bange...

Tak for dine søde ord.

Puha, jeg bliver vist en værre hønemor.

Anmeld

24. maj 2012

Anonym trådstarter

Mange, mange tak for jeres søde og fine svar! 
Det er rart at blive taget seriøst, når man føler sig utryg.

Jeg har netop været ved lægen!

Hun tjekkede min urin, som umiddelbart så fin ud. Hun ville sende noget til opblomstring, for at se, om der skulle gemme sig nogle bakterier.

Så fik jeg en gynækologisk undersøgelse, hvor alt også så fint ud.

Intet blod og hun kunne mærke den.  (Der fik jeg tårer i øjnene) Det hele så fint ud.

Hun mener også, det må være ligamentsmerter, men jeg skulle naturligvis reagere hvis det blev værre....

Puha... Jeg har stadig ondt, men nu slapper jeg altså mere af.

Et par uger til nakkefoldsscanningen - alt for lang tid!

Anmeld

24. maj 2012

FruK

Hvor dejligt at det så fint ud.  Jeg forstår så godt din bekymring!! Det er vist helt naturligt.

Anmeld

24. maj 2012

Camillos

Mrs. skriver:

Dine bryster forandrer sig hele tiden og nogle gange kan du mærke det, andre gange kan du ikke, du kan især næsten hele tiden i starten af graviditeten, men så kan det være at det er i perioder du kun mærker det derefter.. sådan har jeg det nu.

og menstruations lignende smerter er din livmoder der vokser og skubber til alt det andet som der bliver mindre plads til...

Hvis indlæg herinde gør dig nervøs ville jeg holde mig væk fra disse og istedet nyde at jeg er gravid og slappe af. hvis det sker så sker det, man bestemmer ikke over naturen, og hvis det sker er det fordi at der er noget galt, så enden lade kroppen om det eller også skal man igennem udskrabning hvis den ikke selv udstøder (altså hvis der skulle være noget galt)

synes du skal tage det helt roligt og tage en dag ad gangen, det har jeg gjort, jeg er mistet 4 gange før men nu er jeg i uge 14.

Anmeld

24. maj 2012

Annette A

Anonym skriver:

Ja, det er nemlig lige dét. Jeg har slet ikke haft nogen gener udover ømme bryster, så når det nu for første gang gør rigtigt ondt, så bliver jeg bange...

Tak for dine søde ord.

Puha, jeg bliver vist en værre hønemor.

Smiler.. Det er jo kun et godt tegn at du allerede nu er så bekymret for det lille liv i maven. Nok en del af processen mod moderskabet. Når det er første gang du er gravid og du ikke oplever de vilde symptomer kan det jo sagtens være fordi din krop håndterer det godt. Kender en der er mor til 4 og hun har altid haft det godt i sine graviditeter og ingen kvalme, så sådan har nogen det jo.

Ved du hvornår du skal til scanning? Man får jo først lidt ro på når man har set den lille trives første gang. Gør det stadig ondt eller har du fået det bedre?

Anmeld

24. maj 2012

Masig

Anonym skriver:

Mange, mange tak for jeres søde og fine svar! 
Det er rart at blive taget seriøst, når man føler sig utryg.

Jeg har netop været ved lægen!

Hun tjekkede min urin, som umiddelbart så fin ud. Hun ville sende noget til opblomstring, for at se, om der skulle gemme sig nogle bakterier.

Så fik jeg en gynækologisk undersøgelse, hvor alt også så fint ud.

Intet blod og hun kunne mærke den.  (Der fik jeg tårer i øjnene) Det hele så fint ud.

Hun mener også, det må være ligamentsmerter, men jeg skulle naturligvis reagere hvis det blev værre....

Puha... Jeg har stadig ondt, men nu slapper jeg altså mere af.

Et par uger til nakkefoldsscanningen - alt for lang tid!

Jeg fik at vide af lægen at man altid skulle reagere på smerter som var stærkere eller anderledes end man plejer at have.. Hellere en gang for meget end en gang for lidt...

Når det er sagt, vil jeg også mene det bare lyder som ligamentsmerter, eller smerter som kommer når det hele sådan bliver ommøbleret derinde... Jeg havde også rigtig mange mens-agtige smerter i starten, så stoppede de igen i nogle måneder, og nu er de så kommet igen... Tænker det nok er fordi jeg er så langt at det virkelig tager fart nu, ligesom der skete så meget i starten også...

Brysterne, ja det kommer og går, nogle dage kan man intet mærke og så lige pludselig kan man dårligt røre ved dem pga ømhed og spændinger... De vokser sådan lidt i ryk åbenbart...

Så som alle de andre og din læge siger, tror jeg du kan tage det ganske roligt.. Du vil sikkert opleve mange "sjove" smerter og fornemmelser gennem din graviditet, som du ikke helt synes du kan forklare, men er sikker på det hele nok skal gå fint...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.