Masig skriver:
Jeg fik at vide af lægen at man altid skulle reagere på smerter som var stærkere eller anderledes end man plejer at have.. Hellere en gang for meget end en gang for lidt... 
Når det er sagt, vil jeg også mene det bare lyder som ligamentsmerter, eller smerter som kommer når det hele sådan bliver ommøbleret derinde... Jeg havde også rigtig mange mens-agtige smerter i starten, så stoppede de igen i nogle måneder, og nu er de så kommet igen... Tænker det nok er fordi jeg er så langt at det virkelig tager fart nu, ligesom der skete så meget i starten også...
Brysterne, ja det kommer og går, nogle dage kan man intet mærke og så lige pludselig kan man dårligt røre ved dem pga ømhed og spændinger... De vokser sådan lidt i ryk åbenbart...
Så som alle de andre og din læge siger, tror jeg du kan tage det ganske roligt.. Du vil sikkert opleve mange "sjove" smerter og fornemmelser gennem din graviditet, som du ikke helt synes du kan forklare, men er sikker på det hele nok skal gå fint...
Ok! Godt, så føler jeg mig ikke helt så dum, fordi jeg reagerede så kraftigt! Lægen tog mig nu også ganske seriøst, så det var rart nok.
Jeg er sikker på, I alle har ret i at det naturligvis bare er ligamentsmerterne, som har taget gevaldigt til i kraft. Jeg har hele tiden haft en murren, men dette her gør godt nok nas. Og måske er det så også en eyeopener for mig, fordi det hele pludselig bliver meget virkeligt; jeg ER gravid, min krop reagerer meget håndgribeligt på det nu! Skræmmende, men fedt!
Jeg kan godt lide din betegnelse "sjove smerter". Hehe
Jep, jeg har som sådan heller ikke noget imod at det gør lidt ondt, så længe jeg ikke skal være bange for at smerterne er farlige for mig eller fosteret, men jeg ved, det er gode og nødvendige smerter. Så jeg slapper mere af nu. 
Tak for dit opmuntrende svar!