Fødslen - valg omkring smertelindring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2012

JonTri

pemiro skriver:

Hvorfor vil du fravælge de der bistik?
Jeg tænkte bare de var smarte fordi de ikke er medicinske, så hverken jeg eller bebs er på nogen måde påvirket af dem...

Fordi jeg aldrig har hørt noget positivt om dem... De gør bare mere ondt end veer... Og veer er til at holde ud... Det er bistik ik ( i følge veninder). Så hellere droppe smertestillende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2012

pemiro

JonTri skriver:

Fordi jeg aldrig har hørt noget positivt om dem... De gør bare mere ondt end veer... Og veer er til at holde ud... Det er bistik ik ( i følge veninder). Så hellere droppe smertestillende

Hmm ja kan godt se hvis de er værre end verr er det ikke godt hehe..
Må se hvordan veer bliver for mig og så må jeg vælge til eller fra af smertelindring undervejs

Anmeld

28. maj 2012

Jibbe

Jeg tager det som det kommer. Ved første fødsel havde jeg svoret - ingen smertelindring men endte med epidural - og havde ikke kommet igennem uden... Så denne her gang er jeg åben for alt! Allerhelst ville jeg være foruden men man kender ikke sig selv før man står i situationen. Jeg er pissestædig og udholdende - men åbenbart ikke nok til 53 timers fødsel...

Anmeld

28. maj 2012

pemiro

Jibbe skriver:

Jeg tager det som det kommer. Ved første fødsel havde jeg svoret - ingen smertelindring men endte med epidural - og havde ikke kommet igennem uden... Så denne her gang er jeg åben for alt! Allerhelst ville jeg være foruden men man kender ikke sig selv før man står i situationen. Jeg er pissestædig og udholdende - men åbenbart ikke nok til 53 timers fødsel...

Man aner jo heller ikke hvad man går ind til, så jeg tar det også helt klart som det kommer..
Der er jo også kæmpe forskel på om man føder på 6 timer eller om der går 48..... Det har jo også en hel del at sige :€

Anmeld

28. maj 2012

Jibbe

pemiro skriver:

Man aner jo heller ikke hvad man går ind til, så jeg tar det også helt klart som det kommer..
Der er jo også kæmpe forskel på om man føder på 6 timer eller om der går 48..... Det har jo også en hel del at sige :€

Ja bestemt jeg vil da råde førstegangsfødende til at tage det som det kommer. Jeg var måske og er nok stadig lidt skuffet over at jeg var så 'svag' fordi jeg havde sat mig målet at klare det uden smertelindring

Anmeld

28. maj 2012

pemiro

Jibbe skriver:

Ja bestemt jeg vil da råde førstegangsfødende til at tage det som det kommer. Jeg var måske og er nok stadig lidt skuffet over at jeg var så 'svag' fordi jeg havde sat mig målet at klare det uden smertelindring

Ja men efter 53 timer kan jeg dælme godt fostå dig!!!

Jeg er af den opfattelse at man skal passe på ikke at sætte næsen op efter noget, fx ingen smertelindring eller ingen kejsersnit, for hvis så det sker, tror jeg der er mange der vil blive yderst skuffet over dem selv. Og det er der bestemt ingen grund til, alle kvinder er seje, de har alle gjort en kæmpe opgave at producerer et barn..

Jeg selv ville synes det var skide fedt ikke at få noget smertelindring, men hvis det skal til for at få en go oplevelse, så er det sådan det skal være

Anmeld

28. maj 2012

LR85

pemiro skriver:

Så er jeg lige klar med endnu et indlæg

Har i tænkt over smertelindring under fødslen? Hvad har i planer om at vælge? Har i planer om at føde uden noget? Eller hvordan ser det ud hos jer...

Jeg selv tar det som det kommer.. Jeg vil helst, hvis jeg vel og mærke kan holde det hele ud, prøve at klare det uden de vilde smertelindringer.
Og hvis jeg skal ha noget vil jeg gerne starte med ilt, lattergas og steriltvandspapler...
Jeg er blevet lidt skræmt af den der man får i ryggen.. Er så bange for at de skal stikke forkert ind i ens rygmarv, så den vil jeg klart ta som sidste udvej...

Men nu må vi se hvordan det føles at føde, og om jeg overhovedet kan holde fem minutter ud

Jeg skal helt klart have epidural blokade og gerne pudendus blokade. 

Anmeld

28. maj 2012

Jibbe

pemiro skriver:

Ja men efter 53 timer kan jeg dælme godt fostå dig!!!

Jeg er af den opfattelse at man skal passe på ikke at sætte næsen op efter noget, fx ingen smertelindring eller ingen kejsersnit, for hvis så det sker, tror jeg der er mange der vil blive yderst skuffet over dem selv. Og det er der bestemt ingen grund til, alle kvinder er seje, de har alle gjort en kæmpe opgave at producerer et barn..

Jeg selv ville synes det var skide fedt ikke at få noget smertelindring, men hvis det skal til for at få en go oplevelse, så er det sådan det skal være

Jeg kunne ikke være mere enig med dig glæder mig helt til denne gang da jeg kommer til at lytte lidt bedre efter hvad jeg kan overkomme istedet for hvad jeg tror jeg kan overkomme...

Anmeld

28. maj 2012

pemiro

Jibbe skriver:

Jeg kunne ikke være mere enig med dig glæder mig helt til denne gang da jeg kommer til at lytte lidt bedre efter hvad jeg kan overkomme istedet for hvad jeg tror jeg kan overkomme...

Ja og så må man huske at tænke på at jm ved hvad der vil passe til en med den erfaring hun har..
Jeg glæder mig simpelthen til at føde.. Er spændt på den oplevelse det er

Anmeld

28. maj 2012

pemiro

LR85 skriver:

Jeg skal helt klart have epidural blokade og gerne pudendus blokade. 

Har du prøve begge dele før?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.