Fødslen - valg omkring smertelindring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.724 visninger
35 svar
0 synes godt om
23. maj 2012

pemiro

Så er jeg lige klar med endnu et indlæg

Har i tænkt over smertelindring under fødslen? Hvad har i planer om at vælge? Har i planer om at føde uden noget? Eller hvordan ser det ud hos jer...

Jeg selv tar det som det kommer.. Jeg vil helst, hvis jeg vel og mærke kan holde det hele ud, prøve at klare det uden de vilde smertelindringer.
Og hvis jeg skal ha noget vil jeg gerne starte med ilt, lattergas og steriltvandspapler...
Jeg er blevet lidt skræmt af den der man får i ryggen.. Er så bange for at de skal stikke forkert ind i ens rygmarv, så den vil jeg klart ta som sidste udvej...

Men nu må vi se hvordan det føles at føde, og om jeg overhovedet kan holde fem minutter ud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2012

JonTri

Ved min den 1. endte jeg i en laaaaang fødsel (forløbet tog 40 timer) og det endte i aks... Fik forinden en epidural og nøøøøj det var godt!

2. gang gik det mere tjept og jeg nåede ik smertestillende. Ville personligt fravælge bistik... Så heller podendus eller blokade.

Jeg tager det som det kommer igen...

Anmeld

23. maj 2012

pemiro

JonTri skriver:

Ved min den 1. endte jeg i en laaaaang fødsel (forløbet tog 40 timer) og det endte i aks... Fik forinden en epidural og nøøøøj det var godt!

2. gang gik det mere tjept og jeg nåede ik smertestillende. Ville personligt fravælge bistik... Så heller podendus eller blokade.

Jeg tager det som det kommer igen...

Hvorfor vil du fravælge de der bistik?
Jeg tænkte bare de var smarte fordi de ikke er medicinske, så hverken jeg eller bebs er på nogen måde påvirket af dem...

Anmeld

23. maj 2012

Mine3hjertebørn

Her tager jeg det også bare som det kommer. 

Nu er det også 3 gang, og de andre gange har jeg klaret mig kun med vejrtrækningen og ilt, da begge fødsler gik så hurtige at jeg slet ikke nåede det. 

Men smerterne var slet heller ikke så slemme som jeg havde forestillet mig. 

Så nu må vi se denne gang, jeg satser på ingen ting, men hvis det bliver nødvendig, så lytter jeg til jordemoderen. Men nok badekar eller varmepude. ;-)

Anmeld

23. maj 2012

pemiro

Mine3hjertebørn skriver:

Her tager jeg det også bare som det kommer. 

Nu er det også 3 gang, og de andre gange har jeg klaret mig kun med vejrtrækningen og ilt, da begge fødsler gik så hurtige at jeg slet ikke nåede det. 

Men smerterne var slet heller ikke så slemme som jeg havde forestillet mig. 

Så nu må vi se denne gang, jeg satser på ingen ting, men hvis det bliver nødvendig, så lytter jeg til jordemoderen. Men nok badekar eller varmepude. ;-)

Jeg tænker som sagt også at ta det som det kommer.. Og vil helt klart lytte til jm, da hun har erfaringen og ved hvad der måske lige præcis vil hjælpe min type fødsel..
Er dog forberedt på en uforglemmelig smerte

Anmeld

23. maj 2012

LilleLene

pemiro skriver:

Har i tænkt over smertelindring under fødslen? Hvad har i planer om at vælge? Har i planer om at føde uden noget? Eller hvordan ser det ud hos jer...

Jeg selv tar det som det kommer.. Jeg vil helst, hvis jeg vel og mærke kan holde det hele ud, prøve at klare det uden de vilde smertelindringer.
Og hvis jeg skal ha noget vil jeg gerne starte med ilt, lattergas og steriltvandspapler...
Jeg er blevet lidt skræmt af den der man får i ryggen.. Er så bange for at de skal stikke forkert ind i ens rygmarv, så den vil jeg klart ta som sidste udvej...

Men nu må vi se hvordan det føles at føde, og om jeg overhovedet kan holde fem minutter ud

Jeg vil prøve at klare mig med det varme vand og massage

Anmeld

24. maj 2012

female

pemiro skriver:

Jeg tager det lidt som det kommer. 

Umiddelbart ville mit første valg have været lattergas, da det er den eneste af smertelindringsformerne, som jeg har prøvet før. Men da de ikke tilbyder den på vores sygehus, så er det jo udelukket. 

Bistikkene har jeg hørt skulle være meget ubehagelige, så dem tror jeg ikke, at jeg skal have. 

Kan jeg klare mig med varme og akupuktur vil det være fint, men ellers tror jeg, at jeg tager blokaden. 

Anmeld

24. maj 2012

lio

Lige smertestillende har jeg ikke gjort mig for mange tanker om, når det kommer til fødsel, jeg har jo ikke født før så jeg har ingen ide om hvad jeg kunne ønske men jeg er åben over for alt og taget det som det kommer. Dog synes jeg ikke om epi men det kan jo blive en nødvendighed så vil ikke på forhånd påstå at jeg kan klare uden.

Anmeld

24. maj 2012

christina1991

jeg håber på at kunne klare det uden der skal brugs nogle nåle, så ville gerne nøjes med varme, bad og evt. lattergas, men jeg kan heller ikke ude lukke at der bliver et behov for nogen form "medisinsk" smertelindring.

Anmeld

24. maj 2012

M&R

pemiro skriver:

Hej:-) fedt emne:-)

Jeg tager det som det kommer. men vil for alt i verden ikke have den epi... jeg tør simpelthen ikke... men sku jeg nu ligge i veer i 40 timer sp ku det jo være at den times ro det kan gi ville være skønt:-):-) og så vil jeg vælge bistik fra... har en del veninder der har fået demsom siger at de næstem gør mere ondt end en ve:-):-) så håber på at varme, kar og akupunktur kan hjælpe mig det igennem... men igen har jo aldrig prøvet det... så frygter det værste og håber på det bedste:-):-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.