Fødslen - valg omkring smertelindring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2012

pemiro

M&R skriver:

Hej:-) fedt emne:-)

Jeg tager det som det kommer. men vil for alt i verden ikke have den epi... jeg tør simpelthen ikke... men sku jeg nu ligge i veer i 40 timer sp ku det jo være at den times ro det kan gi ville være skønt:-):-) og så vil jeg vælge bistik fra... har en del veninder der har fået demsom siger at de næstem gør mere ondt end en ve:-):-) så håber på at varme, kar og akupunktur kan hjælpe mig det igennem... men igen har jo aldrig prøvet det... så frygter det værste og håber på det bedste:-):-)

Ih kan ikke lide at der er flere der siger negativt om de bistik.. Synes lige de virkede så gode heeh...

Men ja den epidural er jeg altså også lidt skræmt af.. Men man må jo ta det som det kommer.. Aner ikke hvordan smerter eller fødslen bliver. Og som du siger hvis man har ligger i 40 timer kan det godt være man er ligeglad og bare tar den epidural - hvilket nok også i sådan et tilfælde er smartest så man kan få bebs sikkert ud...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2012

Team Putte

pemiro skriver:

Så er jeg lige klar med endnu et indlæg

Har i tænkt over smertelindring under fødslen? Hvad har i planer om at vælge? Har i planer om at føde uden noget? Eller hvordan ser det ud hos jer...

Jeg selv tar det som det kommer.. Jeg vil helst, hvis jeg vel og mærke kan holde det hele ud, prøve at klare det uden de vilde smertelindringer.
Og hvis jeg skal ha noget vil jeg gerne starte med ilt, lattergas og steriltvandspapler...
Jeg er blevet lidt skræmt af den der man får i ryggen.. Er så bange for at de skal stikke forkert ind i ens rygmarv, så den vil jeg klart ta som sidste udvej...

Men nu må vi se hvordan det føles at føde, og om jeg overhovedet kan holde fem minutter ud

Jeg tager det oz som det kommer Jeg har ik prøvet at føde før så ved ik hvordan smerterne føles og hvordan jeg kommer til at reagere på dem

Jeg har lavet en plan med min jm om hvordan vi skrider frem og det er klart massage, ilt, lattergas, varmepude og badekar der bliver brugt først

Jeg har oz hørt de bistik der gør naller  Og epidural vil jeg helst helt undgå! En ting er at de kan stikke forkert, har oz læst mange herinde har problemer efterfølgende med kraftig hovedpine Tænker det da er verdens dårligste kombination med nyfødt og migræne der bare tapper alt ens tålmodighed

Anmeld

24. maj 2012

eliasogmor

pemiro skriver:

Så er jeg lige klar med endnu et indlæg

Har i tænkt over smertelindring under fødslen? Hvad har i planer om at vælge? Har i planer om at føde uden noget? Eller hvordan ser det ud hos jer...

Jeg selv tar det som det kommer.. Jeg vil helst, hvis jeg vel og mærke kan holde det hele ud, prøve at klare det uden de vilde smertelindringer.
Og hvis jeg skal ha noget vil jeg gerne starte med ilt, lattergas og steriltvandspapler...
Jeg er blevet lidt skræmt af den der man får i ryggen.. Er så bange for at de skal stikke forkert ind i ens rygmarv, så den vil jeg klart ta som sidste udvej...

Men nu må vi se hvordan det føles at føde, og om jeg overhovedet kan holde fem minutter ud

jeg har planer om ikke at skulle have andet end ilt..... men det er på baggrund af Elias fødsel.... der fik jeg ikke noget....og jeg havde rimligt meget styr på smerterne når de kom... så vil da prøve uden noget.....

Anmeld

24. maj 2012

M&R

pemiro skriver:

Ih kan ikke lide at der er flere der siger negativt om de bistik.. Synes lige de virkede så gode heeh...

Men ja den epidural er jeg altså også lidt skræmt af.. Men man må jo ta det som det kommer.. Aner ikke hvordan smerter eller fødslen bliver. Og som du siger hvis man har ligger i 40 timer kan det godt være man er ligeglad og bare tar den epidural - hvilket nok også i sådan et tilfælde er smartest så man kan få bebs sikkert ud...

Er også lidt nitte over de bistik da det jo bare er salvvand... men jeg tør ikke prøve... alle jeg kender er vildt imod dem... så dem springer jeg over:-):-)

Har sagt til min jordmor at epi. skal hun kun foreslå hvis jeg er på vej til at hoppe ud af vinduet:-D har et par veninder der har fået det lagt og på dem har det kun virket lidt under en time så lige nu tænker jeg at det ikke er det værd... men igen efter 40 timers smertehelved så ved man jo aldrig... men er ret stædig:-D

Anmeld

24. maj 2012

pemiro

M&R skriver:

Er også lidt nitte over de bistik da det jo bare er salvvand... men jeg tør ikke prøve... alle jeg kender er vildt imod dem... så dem springer jeg over:-):-)

Har sagt til min jordmor at epi. skal hun kun foreslå hvis jeg er på vej til at hoppe ud af vinduet:-D har et par veninder der har fået det lagt og på dem har det kun virket lidt under en time så lige nu tænker jeg at det ikke er det værd... men igen efter 40 timers smertehelved så ved man jo aldrig... men er ret stædig:-D

Jeg er sej og prøver de bistik, så ska jeg fortælle om de gør ondt
Jeg har også hørt om så mange bivirkninger med den epi, så herhjemme er vi blevet enige om det er sidste udvej

Anmeld

24. maj 2012

pemiro

eliasogmor skriver:

jeg har planer om ikke at skulle have andet end ilt..... men det er på baggrund af Elias fødsel.... der fik jeg ikke noget....og jeg havde rimligt meget styr på smerterne når de kom... så vil da prøve uden noget.....

Dejligt at have haft så god en første fødsel..
Det håber jeg også på at få

Anmeld

24. maj 2012

steph0804

Første gang trak min fødsel meget ud og jeg fik en epidural, jeg mærkede slet ikke at jeg fik den lagt og havde på intet tidspunkt gener af den, så det var en god oplevelse.

Denne gang håber jeg meget at kunne nøjes med varmt vand, akupunktur og massage og da jeg gerne vil føde i vand håber jeg at undgå epiduralen.

Jeg er også af alle blevet frarådet bistik, de er vidst værrer at få lagt end de gavner så dem skal jeg ikke nyde noget af.

Anmeld

24. maj 2012

pemiro

steph0804 skriver:

Første gang trak min fødsel meget ud og jeg fik en epidural, jeg mærkede slet ikke at jeg fik den lagt og havde på intet tidspunkt gener af den, så det var en god oplevelse.

Denne gang håber jeg meget at kunne nøjes med varmt vand, akupunktur og massage og da jeg gerne vil føde i vand håber jeg at undgå epiduralen.

Jeg er også af alle blevet frarådet bistik, de er vidst værrer at få lagt end de gavner så dem skal jeg ikke nyde noget af.

ihhhh nu havde jeg lige håbet på de bistik der.....

må vidst tænke i alternativer haha

Anmeld

24. maj 2012

steph0804

Det er desværre kun negativt jeg har hørt om dem, men det er vel forskelligt hvordan man oplever dem fra person til person... Jeg tror nu ikke jeg tager chancen alligevel

Anmeld

24. maj 2012

pemiro

steph0804 skriver:

Det er desværre kun negativt jeg har hørt om dem, men det er vel forskelligt hvordan man oplever dem fra person til person... Jeg tror nu ikke jeg tager chancen alligevel

dumme jm... hun fortalte mig ellers de var såååå gode...
Men ja det er nok forskelligt... jeg må ta det som det kommer, og så se om jeg vil ta chancen hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.