Kan man mærke man åbner sig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2012

MortilCilas

pemiro skriver:

Sidder og stener med en engelsk eksamen, og så flyver tankerne lidt rundt
Jeg kom så til at tænke på, om man kan mærke når man begynder at åbne sig? Eller hvordan?

Tænker bare om man rent faktisk kunne gå og være fx 4 cm åben uden at vide det?

Havde en veninde der var 3-4 cm åben, men ingen veer overhovedet!

Havde en anden veninde som var 2 cm åben, og der gik 6 dage før hun fik sin søn i armene.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2012

pemiro

MortilCilas skriver:

Havde en veninde der var 3-4 cm åben, men ingen veer overhovedet!

Havde en anden veninde som var 2 cm åben, og der gik 6 dage før hun fik sin søn i armene.

Så fandt de bare ud af det til en undersøgelse eller hvordan?
Min læge sagde at man ville blive undersøgt gynækologisk mange gange i graviditeten.. Jeg er blevet det en gang og det var ved første lægebesøg hehe..

Anmeld

25. maj 2012

MelikkazMoar

pemiro skriver:

Sidder og stener med en engelsk eksamen, og så flyver tankerne lidt rundt
Jeg kom så til at tænke på, om man kan mærke når man begynder at åbne sig? Eller hvordan?

Tænker bare om man rent faktisk kunne gå og være fx 4 cm åben uden at vide det?

Jeg ku ikke mæske at jeg åbnede mig..  først efter de første 4, da veerne tog til.. hvis ikke det var fordi jordemoderen sagde det havde jeg sq ik troet det ..

Anmeld

25. maj 2012

anynom

Jeg var 7 cm åben da jeg kom til tjek på fødegangen, det havde jeg ikke mærket noget til
Vi tog kun til tjek pga en mavefornemmelse om, at nu var det nu.

Anmeld

25. maj 2012

pemiro

Fenja09 skriver:

Ja, det var da lidt underligt, for det var faktisk kæresten der blev ved med at sige at jeg skulle ringe til FG inden han tog på job. Havde tænkt at jeg ikke gad fordi det sikkert ikke var noget alligevel.

Idag og da fødslen var ovre var jeg glad for at det gik hurtigt og ikke skulle "lide" i flere timer. Fødte på 2 timer. Håber at skal jeg føde igen at det går ligeså hurtigt - dog er det nok meget rart at kunne følge lidt med når det er første gang og det er lidt svært når alt går så stærkt.

Jeg var oppe og gå og gøre mig i stand 2 timer efter. Man skal jo ligge i ca 2 timer med barnet på maven/bryst.

Ja jeg kunne godt forestille mig det er lidt for vildt med en lynfødsel og at man nok i øjeblikket gerne vil ha en fødsel hvor man lige når at få sig selv med ind i det.. Vildt at ha født på så kort tid første gang.. Det er sku imponerende..

Anmeld

25. maj 2012

pemiro

MelikkazMoar skriver:

Jeg ku ikke mæske at jeg åbnede mig..  først efter de første 4, da veerne tog til.. hvis ikke det var fordi jordemoderen sagde det havde jeg sq ik troet det ..

Så det kan rent faktisk lade sig gøre man går og åbner sig lidt..
Jeg døjer med jag der går helt ned i skeden og en
Del mens smerter, håber det er tegn på der snart, inden for de næste to uger, sker noget

Anmeld

25. maj 2012

pemiro

JulieWH skriver:

Jeg var 7 cm åben da jeg kom til tjek på fødegangen, det havde jeg ikke mærket noget til
Vi tog kun til tjek pga en mavefornemmelse om, at nu var det nu.

Del mens smerter, håber det er tegn på der snart, inden for de næste to uger, sker noget

Anmeld

25. maj 2012

anynom

pemiro skriver:

Anmeld

25. maj 2012

MelikkazMoar

pemiro skriver:

dejligt ,, ja det kan godt lade sig gøre..

jeg mærkede heller ikke mine veer før vandet var gået..

Anmeld

25. maj 2012

Fenja09

pemiro skriver:

Ja jeg kunne godt forestille mig det er lidt for vildt med en lynfødsel og at man nok i øjeblikket gerne vil ha en fødsel hvor man lige når at få sig selv med ind i det.. Vildt at ha født på så kort tid første gang.. Det er sku imponerende..

Tror det ligger i mine gener, min mor fødte nemlig også mig på 2 timer og min lillesøster på 1 1/2 time, så forventer korte fødsler  Normalen ligger på omkring de 12 timer som førstegangs fødende. Håber du får en god fødsel, uanset tiden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.