Kan man mærke man åbner sig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2012

lio

pemiro skriver:

Jeg synes bare at have hørt at nogle åbner sig uden at vide det... Eller at nogle har nogle niv ned gennem skeden, som så faktisk viser sig at det er fordi livmoderhalsen er ved at trække sig tilbage...
Men måske det så ikke helt passer..

Kender en som i alle sine graviditeter har åbnet sig 3-4 cm allerede ved uge 16. uden at mærke det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2012

Clisolka

pemiro skriver:

Sidder og stener med en engelsk eksamen, og så flyver tankerne lidt rundt
Jeg kom så til at tænke på, om man kan mærke når man begynder at åbne sig? Eller hvordan?

Tænker bare om man rent faktisk kunne gå og være fx 4 cm åben uden at vide det?

Da jeg blev sat i gang 4 dage før termin var jeg 3-4 cm åben - jeg havde intet mærket! 

Anmeld

23. maj 2012

pemiro

Sille86 skriver:

Jeg var to cm åben i går da de undersøgte mig uden at vide det...

Hvorforblev du dog undersøgt?

Anmeld

23. maj 2012

pemiro

Laijona Äiti skriver:

Kender en som i alle sine graviditeter har åbnet sig 3-4 cm allerede ved uge 16. uden at mærke det.

Hmm nu er jeg da helt nysgerrig om jeg mon har åbnet mig hahaha

Anmeld

23. maj 2012

pemiro

Babymor2010 skriver:

Da jeg blev sat i gang 4 dage før termin var jeg 3-4 cm åben - jeg havde intet mærket! 

Hmm det virker som om det så er okay normalt at man ikke mærker man åbner sig...

Anmeld

23. maj 2012

frk andreasen

pemiro skriver:

Hmm.. Hvor længe fik der så før det blev opdaget?
Jeg har idag og igår haft nogle jag ned i skeden, men ved ikke om det kan være tegn på man er begynd at åbne sig?
Jeg glemte selvfølgelig at spørge jm om det idag (typisk) glemmer altid sådan noget når det ikke lige sker mens man er hos jm...

altså de to første dage føltes de som veer men de var bare ikke kraftige nok så de gik i selv igen.. de der jag du mærker er nok bebs der bore sig længere ned af det kan gøre avs.. jeg fandt ud af at jeg allerede var åben. fordi jeg tog til lægen fordi jeg havde mistanke om mit vand var begyndt at sive om natten. det var det så. så blev sendt på fg pga den dag havde jeg lige fået konstanteret herpes dernede( temmelig uheldig når mit vand lige skulle begynde at sive der..de tjekkede mig der og hun sagde at jeg var åben. og nu sat de mig igang fordi han skulle ud nu så han kunne få medicin ..... jeg plejede at skrive de ting ned når jeg kom i tanke om noget så jeg kunne sige det til næste møde...

Anmeld

23. maj 2012

Sille86

pemiro skriver:

Hvorforblev du dog undersøgt?

Fordi vi alle inkl jordemoderen og den studerende troede vandet sev, efter to negative sticks på fostervandsprøver, undersøgte de mig begge, først den studerende og da min jordemoder undersøgte mig var jeg to cm åben, og helt blød og klar, hun sagde hun kunne kilde ham på hovedet. Hun spurgte om vi ikke skulle forsøge med en hindeløsning, det gjore vanvittigt ondt, har i dag har murren og stikken og jag i skeden og slimproppen gik i formiddags så nu må vi bare se hvornår der sker noget...

Anmeld

23. maj 2012

Ma-lu

pemiro skriver:

Hmm.. Hvor længe fik der så før det blev opdaget?
Jeg har idag og igår haft nogle jag ned i skeden, men ved ikke om det kan være tegn på man er begynd at åbne sig?
Jeg glemte selvfølgelig at spørge jm om det idag (typisk) glemmer altid sådan noget når det ikke lige sker mens man er hos jm...

Var selv til JM Idag, og der jager også dernede, men hun siger det fordi han er kommet ned og stå fasspås kan det mærkes, og især hvis han bevæger hovedet lidt

Anmeld

23. maj 2012

pemiro

Sille86 skriver:

Fordi vi alle inkl jordemoderen og den studerende troede vandet sev, efter to negative sticks på fostervandsprøver, undersøgte de mig begge, først den studerende og da min jordemoder undersøgte mig var jeg to cm åben, og helt blød og klar, hun sagde hun kunne kilde ham på hovedet. Hun spurgte om vi ikke skulle forsøge med en hindeløsning, det gjore vanvittigt ondt, har i dag har murren og stikken og jag i skeden og slimproppen gik i formiddags så nu må vi bare se hvornår der sker noget...

ej hvor spændende... så er det jo lige om lidt
Uhhh held og lykke....
Glæder mig så meget til jeg får tegn på fødsel

Anmeld

23. maj 2012

JonTri

Man kan sagtens åbne sig uden veer... Mht at der så er adgang til bebs... Det er der ikke, da det først er "slemt" når vandet går. Ved for lang vandafgang gives derfor antibiotika.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.