Kan man mærke man åbner sig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2012

samantha1986

pemiro skriver:

Sådan føler jeg også når de niv og jag kommer.. Somme tider samme. Med menssmerter på mavestykket over skambenet.. Så var bare lidt nysgerrig...
Men man finder vel nok ud af når man skal føde haha

Det kunne være mig der havde skrevet det men ja mon ikke vi opdager det når det hele går i gang

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2012

pemiro

samantha1986 skriver:

Det kunne være mig der havde skrevet det men ja mon ikke vi opdager det når det hele går i gang

Det håber jeg da haha.. Eller vil jeg da godt nok glo lidt

Anmeld

24. maj 2012

eliasogmor

pemiro skriver:

Sidder og stener med en engelsk eksamen, og så flyver tankerne lidt rundt
Jeg kom så til at tænke på, om man kan mærke når man begynder at åbne sig? Eller hvordan?

Tænker bare om man rent faktisk kunne gå og være fx 4 cm åben uden at vide det?

jeg kunne ikke mærke noget, tror det er individuelt....

Anmeld

24. maj 2012

pemiro

eliasogmor skriver:

jeg kunne ikke mærke noget, tror det er individuelt....

man finder nok ud af det før eller siden så hehe

Anmeld

24. maj 2012

Fenja09

Jeg kom på FG kl 7 om morgen og da de undersøgte mig var jeg 2 cm åben - havde slet ikke mærket det. Efter meget kort tid havde jeg åbnet mig 4 cm og ja man har jo veer, men synes ikke man som sådan kan mærke at man åbner sig. Jeg gik fra 4 cm til 10 cm på 20 min.

/Fenja

Anmeld

24. maj 2012

pemiro

Fenja09 skriver:

Jeg kom på FG kl 7 om morgen og da de undersøgte mig var jeg 2 cm åben - havde slet ikke mærket det. Efter meget kort tid havde jeg åbnet mig 4 cm og ja man har jo veer, men synes ikke man som sådan kan mærke at man åbner sig. Jeg gik fra 4 cm til 10 cm på 20 min.

/Fenja

hvordan føles de modningsveer?
Der er flere der skriver de ikke har bemærket de har åbnet sig.. tænker om menssmerter kan være sådan noget fx?

Anmeld

24. maj 2012

Fenja09

pemiro skriver:

hvordan føles de modningsveer?
Der er flere der skriver de ikke har bemærket de har åbnet sig.. tænker om menssmerter kan være sådan noget fx?

Altså nu fødte jeg ekstremt hurtigt og anede slet ikke at jeg skulle føde da ambulancen kom og hentede mig. Jeg havde sådan nogle mærkelige trækninger i maven, de føltes ikke som plukkeveer, men ringede alligevel til FG og de troede min moderkage var gået løs, derfor babubabuh. Der var dog ingenting galt - fødslen var bare gået i gang.

Mit vand gik i ambulancen og efter 15 min begyndte veerne og ja de føles som menses-smerter ville ønske at nogen havde fortalt mig det inden, for havde absolut ingen ide om hvordan det føltes og alle havde sagt - det kan ikke beskrives, men det synes jeg godt de kan. Presseveerne kan nok ikke beskrives.

Derefter fik jeg koblingsveer og så gik det hurtigt. Troede jeg skulle have en epi, men nåede det ikke inden jeg var 10 cm åben. Koblingsveerne er de værste.

Men nej, jeg mærkede ikke fysisk at jeg åbnede mig - vidste at smerterne betød at det hele arbejdede dernede.

Anmeld

24. maj 2012

pemiro

Fenja09 skriver:

Altså nu fødte jeg ekstremt hurtigt og anede slet ikke at jeg skulle føde da ambulancen kom og hentede mig. Jeg havde sådan nogle mærkelige trækninger i maven, de føltes ikke som plukkeveer, men ringede alligevel til FG og de troede min moderkage var gået løs, derfor babubabuh. Der var dog ingenting galt - fødslen var bare gået i gang.

Mit vand gik i ambulancen og efter 15 min begyndte veerne og ja de føles som menses-smerter ville ønske at nogen havde fortalt mig det inden, for havde absolut ingen ide om hvordan det føltes og alle havde sagt - det kan ikke beskrives, men det synes jeg godt de kan. Presseveerne kan nok ikke beskrives.

Derefter fik jeg koblingsveer og så gik det hurtigt. Troede jeg skulle have en epi, men nåede det ikke inden jeg var 10 cm åben. Koblingsveerne er de værste.

Men nej, jeg mærkede ikke fysisk at jeg åbnede mig - vidste at smerterne betød at det hele arbejdede dernede.

hold da op.. sikke en oplevelse....
imponerende man kan være i fødsel uden at vide det, det er simpelthen det jeg frygter mest... og så at det bare ligepludselig er NU, uden man har anet det...

Anmeld

24. maj 2012

frk andreasen

pemiro skriver:

ja det kan da godt være det "bare" er det..
tænkte bare ikke det kunne være det, for han har stået fast og dybt de sidste to uger, mindst... så troede faktisk ikke det kunne være det..
men det er da nok bare fordi han er ved at grave tunellen fri

ja det tror jeg osse

Anmeld

24. maj 2012

Fenja09

pemiro skriver:

hold da op.. sikke en oplevelse....
imponerende man kan være i fødsel uden at vide det, det er simpelthen det jeg frygter mest... og så at det bare ligepludselig er NU, uden man har anet det...

Ja, det var da lidt underligt, for det var faktisk kæresten der blev ved med at sige at jeg skulle ringe til FG inden han tog på job. Havde tænkt at jeg ikke gad fordi det sikkert ikke var noget alligevel.

Idag og da fødslen var ovre var jeg glad for at det gik hurtigt og ikke skulle "lide" i flere timer. Fødte på 2 timer. Håber at skal jeg føde igen at det går ligeså hurtigt - dog er det nok meget rart at kunne følge lidt med når det er første gang og det er lidt svært når alt går så stærkt.

Jeg var oppe og gå og gøre mig i stand 2 timer efter. Man skal jo ligge i ca 2 timer med barnet på maven/bryst.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.