Jeg fik svangerskabsforgiftning og blev meget syg, så de fortog akut kejsersnit. Jeg kom ind og var meget nervøs for bedøvelsen, for havde hørt det gjorde vildt ondt. Men det var ikke noget særligt, kun lidt kunne jeg mærke da de stak. Ret hurtigt var følelsen helt væk fra maven og ned. Som sagt var jeg meget syg, så lå og kastede op og hev efter vejret. De fortalte alt hvad de fortog sig undervejs, så min kæreste og jeg hele tiden viste hvad der skete. '
De skære mig op og jeg kan mærke at jeg bliver rusket i og at der bliver presset øverst på maven, men ikke noget der overhovdet gjorde ondt. Ud kom vores datter isabell og allerede der kunne jeg få vejret igen. et minut senere kommer Jonathan ud og et minut senere igen kommer sebastian. Det var en hel befrielse at få alle 3 ud og jeg havde det meget bedre, men er stadig meget mærket af svangerskabsforgiftningen.
Min kæreste kommer med ud og ser børnene blive tjekket, mens jeg bliver syet og kommer ind på opvågning. Hele opperationen tog ca. 1 time.
Der ligger jeg med kateter og morfin og er ellers bare helt rundt på gulvet. Jeg kan selv styre morfinen, hvilket var rigtig rart. Lidt over et halvt døgn efter jeg har født, skal jeg ud af sengen og begynde at bevæge mig. Det var ret ømt, men det gik okay så længe jeg tog det stille og roligt. Jeg kommer op på neonatal og holder mine børn for første gang efter ca. 12 timer.
Hele oplevelsen ser jeg tilbage på med glæde og ville ikke være bange for at skulle gennemgå det igen.
I dag har jeg også fået stort set hele følelsen tilbage omkring aret. Men masserede det også meget da det helede op, som lægerne havde rådet mig til.
Spørg endelig hvis du har nogle spørgsmål.
Anmeld