Til jer der har faaet kejsersnit...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2012

Gravid2012

michelledam skriver:

Jeg fik et planlagtkejsersnit.
Jeg kom ind og de lagde blokaden og så gik de igang. Man er ved fuld bevidsthed. Du kan bare ikke mærke noget fra under brystet og ned. Du kan godt mærke at de rummenster men det er også det eneste. Det gik rigtig stærkt ved mig. Jeg blev lagt ned og gjort ren på maven og blev gjort steril og så skar de og vupti isabella var ude. Og tror der gik ti min fra hun kom ud til jeg var lappet sammen igen. Hvorefter jeg blev flyttet over i en seng og ned på overvågningsstuen. Kan ikke huske hvor lang tid jeg var dernede. Men det er man jo indtil man synes at man ikke rigtig har nogen smerter eller til de er "stabile" og så kommer du ned på din stue. Og så kommer sygplejesken ind og kigger et par gange og når du så har fået følelse i benene igen skal du lige op og gå lidt. Du får smertestillende på sygehuset. Og jeg kom hjem torsdag morgen hvor jeg fik ks mandag morgen.

tak fordi du gad dele det med mig... maa jeg lige spoerger om et enkel spoergsmaal mere, er der noget med at man ikke maa goere bestemte ting efter kejsersnit som fx loefte. ? og hvor mange dage er det saa?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2012

Clisolka

Gravid2012 skriver:

Hvordan foeles det ..?

og faar man saa meget bedoevelse at man er helt vaek, eller er man vaagen under kejsersnittet..?

Hvor langt tid tager det, eller varierer det ?

fortael gerne alt...

Jeg fik et AKS kl. 9 om morgenen - omkring kl. 11.30-12.00 var jeg på opvågningen. Jeg havde fået en epiduralblokade under min fødsel, så den skruede de op for. 

De sørger for at du er fuldt bedøvet fra brystet og ned inden de begynder. Du er vågen under kejssersnittet - jeg var halvt væk pga. alt det bedøvelse der var i min krop. Jeg blev lidt dårlig imens de var  i gang med at sy mig sammen. 

Det tog ca. 5-10 min, så var Isabella ude og hun lå resten af tiden hos sin far. Det tog ca. 1,5-2 timer at sy mig sammen. 

Du kan nok godt mærke at de tager fat - jeg kunne i hvert fald. Det gør ikke ondt, men er bare meget ubehageligt. Lidt ligesom en lille mavepuster 

Vi var på opvågningen 1,5-2 timer efter - der skulle jeg ligge til jeg kunne mærke mine tæer igen. Om aftenen ville de have mig oppe og gå, men det gik ikke så godt. Jeg havde fået lagt et kateter, som først blev taget fra mig mandag morgen. Fra mandag var jeg oppe igen. 

Jeg fik kejsersnittet en lørdag morgen - og torsdag til middag var vi hjemme igen (vi skulle blive 1-2 ekstra dage pga. Isabella havde lidt gulsot). 

Jeg blev pumpet fuld af smertestillende 3-4 gange dagligt de dage jeg var indlagt - da jeg kom hjem trappede jeg ned. Efter en uges tid tog jeg ikke smertestillende mere. De første par dage kan du have mange smerter. 

Anmeld

23. maj 2012

Gravid2012

Babymor2010 skriver:

Jeg fik et AKS kl. 9 om morgenen - omkring kl. 11.30-12.00 var jeg på opvågningen. Jeg havde fået en epiduralblokade under min fødsel, så den skruede de op for. 

De sørger for at du er fuldt bedøvet fra brystet og ned inden de begynder. Du er vågen under kejssersnittet - jeg var halvt væk pga. alt det bedøvelse der var i min krop. Jeg blev lidt dårlig imens de var  i gang med at sy mig sammen. 

Det tog ca. 5-10 min, så var Isabella ude og hun lå resten af tiden hos sin far. Det tog ca. 1,5-2 timer at sy mig sammen. 

Du kan nok godt mærke at de tager fat - jeg kunne i hvert fald. Det gør ikke ondt, men er bare meget ubehageligt. Lidt ligesom en lille mavepuster 

Vi var på opvågningen 1,5-2 timer efter - der skulle jeg ligge til jeg kunne mærke mine tæer igen. Om aftenen ville de have mig oppe og gå, men det gik ikke så godt. Jeg havde fået lagt et kateter, som først blev taget fra mig mandag morgen. Fra mandag var jeg oppe igen. 

Jeg fik kejsersnittet en lørdag morgen - og torsdag til middag var vi hjemme igen (vi skulle blive 1-2 ekstra dage pga. Isabella havde lidt gulsot). 

Jeg blev pumpet fuld af smertestillende 3-4 gange dagligt de dage jeg var indlagt - da jeg kom hjem trappede jeg ned. Efter en uges tid tog jeg ikke smertestillende mere. De første par dage kan du have mange smerter. 

tak for dit svar er der egentlig noget man ikke maa lave efter kejsersnit, har hoert noget med man ikke maa loefte osv? er det sandt ? (det kommer fra min mor, saa man ved aldrig lige om det er sandt.. hihi)

for saa maa det da vaere svaert at tag sig af sit barn hvis man ik maa loefte

Anmeld

23. maj 2012

Clisolka

Gravid2012 skriver:

tak for dit svar er der egentlig noget man ikke maa lave efter kejsersnit, har hoert noget med man ikke maa loefte osv? er det sandt ? (det kommer fra min mor, saa man ved aldrig lige om det er sandt.. hihi)

for saa maa det da vaere svaert at tag sig af sit barn hvis man ik maa loefte

De første par uger kan det sagtens være svært at lave noget. Jeg var ikke i stand til det. Det er dårligt "tilladt" at støvsuge de første 8 uger  Men lyt efter din krop - den skal nok sige fra, når den trænger til en pause. De første 2-3 uger kunne jeg dårligt løfte Isabella. Jeg havde hende liggende i sengen hos mig om natten og ammede, fordi jeg ikke selv kunne komme op af sengen  De siger at man ikke må løfte noget der er tungere end barnet 

Anmeld

23. maj 2012

Christina.78

afhænger jo af kejsersnittes art..rød gul grønplanlagt og akut osv..

Anmeld

23. maj 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Gravid2012 skriver:

tak for dit svar hvad er det for nogle ting man ikke kan efter, som du siger til sidst ? 

Jeg fik aks lørdag aften kl 23.15 og jeg blev bare mega syg af morfinen, kastede op hele natten og lå på intensiv opvågning til søndag kl 12, fordi jeg var så dårlig. Så først thea engang omkring kl 13 søndag. 

Fordi jeg ik ku tåle morfinen fik jeg ketogan i stedet og det tålte jeg heller ik ret godt, så var ret forvirret og ka kun huske de næste 3 dage i glimt. Men jeg ka huske alt det vigtige!! 

Du må bære baby + feks lift eller autostol. Men der ka være mange ting der er lidt besværlige de næste mange uger efter! 

Vil bare lige igen sige at på trods af de ting beskrevet ovenover, så var mit kejsersnit en helt fantastisk oplevelse!! Vh stine

Anmeld

23. maj 2012

Rebecca55

Jeg fik svangerskabsforgiftning og blev meget syg, så de fortog akut kejsersnit. Jeg kom ind og var meget nervøs for bedøvelsen, for havde hørt det gjorde vildt ondt. Men det var ikke noget særligt, kun lidt kunne jeg mærke da de stak. Ret hurtigt var følelsen helt væk fra maven og ned. Som sagt var jeg meget syg, så lå og kastede op og hev efter vejret. De fortalte alt hvad de fortog sig undervejs, så min kæreste og jeg hele tiden viste hvad der skete. '

De skære mig op og jeg kan mærke at jeg bliver rusket i og at der bliver presset øverst på maven, men ikke noget der overhovdet gjorde ondt. Ud kom vores datter isabell og allerede der kunne jeg få vejret igen. et minut senere kommer Jonathan ud og et minut senere igen kommer sebastian.  Det var en hel befrielse at få alle 3 ud og jeg havde det meget bedre, men er stadig meget mærket af svangerskabsforgiftningen.

Min kæreste kommer med ud og ser børnene blive tjekket, mens jeg bliver syet og kommer ind på opvågning. Hele opperationen tog ca. 1 time.

Der ligger jeg med kateter og morfin og er ellers bare helt rundt på gulvet. Jeg kan selv styre morfinen, hvilket var rigtig rart. Lidt over et halvt døgn efter jeg har født, skal jeg ud af sengen og begynde at bevæge mig. Det var ret ømt, men det gik okay så længe jeg tog det stille og roligt. Jeg kommer op på neonatal og holder mine børn for første gang efter ca. 12 timer.

Hele oplevelsen ser jeg tilbage på med glæde og ville ikke være bange for at skulle gennemgå det igen.

I dag har jeg også fået stort set hele følelsen tilbage omkring aret. Men masserede det også meget da det helede op, som lægerne havde rådet mig til.

Spørg endelig hvis du har nogle spørgsmål.

Anmeld

23. maj 2012

Nadia&Daniel

Gravid2012 skriver:

Hvordan foeles det ..?

og faar man saa meget bedoevelse at man er helt vaek, eller er man vaagen under kejsersnittet..?

fortael gerne alt...

Min FB - jeg fik planlagt kejsersnit

https://www.baby.dk/debat/71575pi1/foedselsberetninger/min-fb--planlagt-kejsersnit--.aspx

Anmeld

23. maj 2012

Zelinasmor

Gravid2012 skriver:

Hvordan foeles det ..?

fortael gerne alt...

Nu fik jeg akut kejsersnit. Men jeg fik lagt bedøvelse i ryggen og var vågen hele tiden. Kunne intet mærke men fornemmelse hvad de gjorde. At de rev i mit maveskind. Men det gjorde ikke ondt. JEG havde dog ondt er par dage efter og fik morfin i 48 timer. 

Anmeld

24. maj 2012

Mother-love

Gravid2012 skriver:

tak fordi du gad dele det med mig... maa jeg lige spoerger om et enkel spoergsmaal mere, er der noget med at man ikke maa goere bestemte ting efter kejsersnit som fx loefte. ? og hvor mange dage er det saa?

Det var da så lidt.
Ja dumå ikke løfte tungere end dit barn i 4 uger mener jeg det er. Dvs at hvis du skal have baby med i liften. Så skal du bære liften ud og så baby. Men jeg vil sige at du skal mærke dig frem. Det gjorde jeg. For du mærker det iarret om du kan løfte tingene. Så snart det gør en smugle ondt så stop med at løfte. Du må først træne/ løbe osv. Efter 8 uger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.