Til jer der har faaet kejsersnit...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.262 visninger
21 svar
0 synes godt om
23. maj 2012

Gravid2012

Hvordan foeles det ..?

og faar man saa meget bedoevelse at man er helt vaek, eller er man vaagen under kejsersnittet..?

Hvor langt tid tager det, eller varierer det ?

fortael gerne alt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2012

maria_wlt

Jeg kom ind kl 9.30 og blev bedøvet (Du er vågen) Kl 9.51 er min søn født.

Jeg kom derefter op på en opvågningsstue i 4-5 timer uden barn (Nogen kommer op på stuen sammen med barnet) 

Jeg var oppe at stå omkring kl 17. Kom hjem dagen efter

Anmeld

23. maj 2012

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3
Gravid2012 skriver:

Hvordan foeles det ..?

og faar man saa meget bedoevelse at man er helt vaek, eller er man vaagen under kejsersnittet..?

Hvor langt tid tager det, eller varierer det ?

fortael gerne alt...

Jeg fik planlagt kejsersnit i tirsdags . Jeg kom ind kl 16 der gjorde de klar til at lægge drop i begge hænder .. Og så fik jeg først en lokal bedøvelse i ryggen , efterfulgt af en spinal bedøvelse .. Jeg kunne intet mærke fra brystet og ned efter når de har sikret sig du intet kan mærke går de igen og inden for 2 min de er gået igang er baby ude det tog ca en halv time 3 kvarter med mig . Så kom jeg på opvågningen sammen med min datter og faren .. Der var jeg i ca 2 timer jeg fik smertestillende det første døgn men kunne intet mærke så jeg kom hjem igen ca 24 timer efter

Anmeld

23. maj 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Du får lagt en epidural blokade, så du ik ka mærke noget fra ca brystet og ned. Det ka godt gøre lidt ondt, men syntes ik det var så slemt. Så bliver du spændt fast på et oprationsbord, får lagt et kateter og der bliver sat en skærm op foran din mave, så du ik ka se noget!

Så tjekker de at blokaden virker, ved at nive dig hårdt i maveskindet, det ska du jo så ik ku mærke at de gør. 

Så fortæller de dig t nu går de i gang med kejsersnittet. Husker det ik som at det tog meget mere end 5-7 min, så var hun ude. Navlesnoren bliver klippet og e baby sund og rask, ka far få baby. De har et lille rum ved siden af oprationsstuen, hvor baby ellers kommer ud og bliver gjort klar og tjekket. alt det sker mens du bliver syet/ klipset sammen igen.

Der er en del mennesker på stuen, som alle snakker og arbejder, men man ænser dem ik rigtig.

Selve mit aks var en rigtig, rigtig god oplevelse, men dagende efter er bare noget være bøvl pga alle de ting man ik rigtig ka! Vh stine 

Anmeld

23. maj 2012

MarleneOlsen skriver:

Jeg fik planlagt kejsersnit i tirsdags . Jeg kom ind kl 16 der gjorde de klar til at lægge drop i begge hænder .. Og så fik jeg først en lokal bedøvelse i ryggen , efterfulgt af en spinal bedøvelse .. Jeg kunne intet mærke fra brystet og ned efter når de har sikret sig du intet kan mærke går de igen og inden for 2 min de er gået igang er baby ude det tog ca en halv time 3 kvarter med mig . Så kom jeg på opvågningen sammen med min datter og faren .. Der var jeg i ca 2 timer jeg fik smertestillende det første døgn men kunne intet mærke så jeg kom hjem igen ca 24 timer efter

Og ja .. Jeg var vågen hele tiden

Anmeld

23. maj 2012

Gravid2012

maria_wlt skriver:

Jeg kom ind kl 9.30 og blev bedøvet (Du er vågen) Kl 9.51 er min søn født.

Jeg kom derefter op på en opvågningsstue i 4-5 timer uden barn (Nogen kommer op på stuen sammen med barnet) 

Jeg var oppe at stå omkring kl 17. Kom hjem dagen efter

okay og havde du mange smerter bagefter, eller ?

Anmeld

23. maj 2012

Gravid2012

MarleneOlsen skriver:

uhh lyder helt nemt og du havde overhovedet ingen smerter efter ??? pga af de smertestillende du fik..

Anmeld

23. maj 2012

Gravid2012 skriver:

uhh lyder helt nemt og du havde overhovedet ingen smerter efter ??? pga af de smertestillende du fik..

Nej jeg har ingen smerter haft overhovedet i kejsersnittet fik ogs kun pillerne to gange morgen og aften (; men tilgengæld fik jeg mig en blodansamling i højre siden af maven ! Og det gør satme ondt men det er ikk ømt mere eller noget

Anmeld

23. maj 2012

Gravid2012

StineW79 skriver:

Du får lagt en epidural blokade, så du ik ka mærke noget fra ca brystet og ned. Det ka godt gøre lidt ondt, men syntes ik det var så slemt. Så bliver du spændt fast på et oprationsbord, får lagt et kateter og der bliver sat en skærm op foran din mave, så du ik ka se noget!

Så tjekker de at blokaden virker, ved at nive dig hårdt i maveskindet, det ska du jo så ik ku mærke at de gør. 

Så fortæller de dig t nu går de i gang med kejsersnittet. Husker det ik som at det tog meget mere end 5-7 min, så var hun ude. Navlesnoren bliver klippet og e baby sund og rask, ka far få baby. De har et lille rum ved siden af oprationsstuen, hvor baby ellers kommer ud og bliver gjort klar og tjekket. alt det sker mens du bliver syet/ klipset sammen igen.

Der er en del mennesker på stuen, som alle snakker og arbejder, men man ænser dem ik rigtig.

Selve mit aks var en rigtig, rigtig god oplevelse, men dagende efter er bare noget være bøvl pga alle de ting man ik rigtig ka! Vh stine 

tak for dit svar hvad er det for nogle ting man ikke kan efter, som du siger til sidst ? 

Anmeld

23. maj 2012

Mother-love

Jeg fik et planlagtkejsersnit.
Jeg kom ind og de lagde blokaden og så gik de igang. Man er ved fuld bevidsthed. Du kan bare ikke mærke noget fra under brystet og ned. Du kan godt mærke at de rummenster men det er også det eneste. Det gik rigtig stærkt ved mig. Jeg blev lagt ned og gjort ren på maven og blev gjort steril og så skar de og vupti isabella var ude. Og tror der gik ti min fra hun kom ud til jeg var lappet sammen igen. Hvorefter jeg blev flyttet over i en seng og ned på overvågningsstuen. Kan ikke huske hvor lang tid jeg var dernede. Men det er man jo indtil man synes at man ikke rigtig har nogen smerter eller til de er "stabile" og så kommer du ned på din stue. Og så kommer sygplejesken ind og kigger et par gange og når du så har fået følelse i benene igen skal du lige op og gå lidt. Du får smertestillende på sygehuset. Og jeg kom hjem torsdag morgen hvor jeg fik ks mandag morgen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.