Sprukne hæle?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2012

Annana89

Tusind tak for alle de svar

Jeg har bare aldrig døjet med det før på nogle måder! og det kom bare så pludseligt i løbet af igår.

Jeg går ikke ret tit i åbne sko hader noget der sidder løst på mine fødder nemlig.

Jeg har heller aldrig været den bedste til at pleje mine fødder, men der har bare heller ikek været nogen grund sys jeg! Det eneset er at jeg et par gange om mdr. har givet fodbad og "raspet" dem lidt så der ikke kom død hud i sidderne som blev til tør hud.

Men altså mon ikke det så "bare" er på grund af graviditeten. For der er da kmmet en del kg på og det der med at raspe fødderne er ikek så nemt for tiden! Kan stort set ikke nå Men har lige haft dem i fodbad og fået dem rimelig raspet! Og så smurte jeg dem med matas mavecreme for det var det eneste jeg havde der var ude nparabener osv..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Polkaprik skriver:

Hælrevner kan skyldes flere ting. Overvægt, tør hud, løse sko uden hælkappe og hvis man træder meget ned på hælen ved gang.

Jeg døjer selv med det og det bedste jeg kan gøre er at tage fodbad et par gange om ugen hvor jeg rasper mine hæle for at fjerne noget af det hårde hud og så er det ellers med at huske at smøre fødderne med en god fodcreme hver dag. Gør jeg ikke det bliver mine hælrevner også så slemme at de begynder at bløde. Det er sindsygt ondt at gå med til sidst. Orker du ikke fodbadende så bare husk at smøre smøre smøre.

Hvad for en creme bruger du?

Anmeld

23. maj 2012

Annana89

mariamiss6 skriver:

Oftest skyldes hård hud i kanten af hælene, at man går i åbne sko. Altså sko der ikke har en hælkap. 

Så hvis du går i klipklappere/jesus sandaler/træsko og den slags, kan du prøve at holde op med det....

ud over det, så er der ikke andet for end at bade fusserne jævnligt, og sørge for at file hård hud af...

Det er den hårde hud der revner, så hvis du kommer af med den hårde hud, som oftest skyldes skoene uden hælkap, kommer du også af med det problem at dine hæle revner....

Jae tror bare det må være min forøget vægt, for jeg går ikke i den slags sko! Hder løst fodtøj. så hellere bare fusser

Må bare prøve og være lidt gode ved dem de næste par dage. det er bare svært når ens fysik gør at man næsten ikke ka nå

Anmeld

23. maj 2012

Annana89

babymus77 skriver:

Jeg bøvler også med det nu her... Bruger matas bade salt til fødder og fodcreme:-) Det hjælper lidt;-)

Men kan du nå uden besvær? For jeg mister alt luften hvis jeg prøver at nå derned! Må virkelig være i kageform Men nu er min mave også ret stor efterhånden! det er næsten lidt skræmmende, tit tænker jegg på om jeg nogensinde får min gamle fysik tilbage.Det er svært at tro på det kan være anderledes "bare" ved at ploppe 3-4kg bebs ud!

Anmeld

23. maj 2012

Annana89

Taniakb skriver:

Jeg har faktisk aldrig bøvlet med det, før jeg blev gravid med Isabella.. Det gjorde så ondt til sidst.. Så ved ik om det er et tilfælde eller om det har noget med graviditeten at gøre..

Jeg har nemlig helelr aldrig haft probemer overhovedt før nu! Det er ret fustrende for ja det gør nemlig så ondt at man faktisk har svært ved at bevæge sig på grund af det svier så meget

Anmeld

23. maj 2012

Annana89

Polkaprik skriver:

Hælrevner kan skyldes flere ting. Overvægt, tør hud, løse sko uden hælkappe og hvis man træder meget ned på hælen ved gang.

Jeg døjer selv med det og det bedste jeg kan gøre er at tage fodbad et par gange om ugen hvor jeg rasper mine hæle for at fjerne noget af det hårde hud og så er det ellers med at huske at smøre fødderne med en god fodcreme hver dag. Gør jeg ikke det bliver mine hælrevner også så slemme at de begynder at bløde. Det er sindsygt ondt at gå med til sidst. Orker du ikke fodbadende så bare husk at smøre smøre smøre.

Jeg sys bare det er hårdt at nu ned til fusserne og raspe smære osv. når man har en kæmpe babyvom Men jeg fik det gjort sårn rimelig idag og så må jeg smøre dem inden sengetid og så flere gange de næste døgn!

IHhhh hvor er ens mand når man har bru for ham

Anmeld

23. maj 2012

Annana89

nathja skriver:

jeg havde heller ikke problemer før jeg blev gravid og nu her efter 3 fødsel døjer jeg stadig med det, fodbad, fil og diverse hjemme-gør-det-selv udstyr hjælper ikke når de først er sprukne.

jeg går til fodterapeut, hun fjerner al den hårde hud og retter til. synes det er noget af det bedste for med alt det der hjemme halløj tager det lang tid og man får ikke rigtig noget af selvom man tror det og i værste fald kan man godt komme til at tage alt for meget af også gør det da først rigtig ondt.

Det lyder heller ikek helt dårligt at få ordnet fusser! Men er det ikek dyrt?

Jeg håber virkelig at problemet forsvinder når bebse er ude! Så må jeg bare passe på vægten så det ikke er den der er skyld i det!

Anmeld

23. maj 2012

Annana89

AalborgPigen skriver:

Jeg bruger sådan noget Cosborg hælcreme.. Og så filer jeg dem

hele tiden ..Mine hæle er ekstremt ødelagte efter 5 års stående job, hvor jeg ikke har smurt dem..

men ellers høvler jeg dem engang i mellem også..

Men mit råd er at tage et fodbad, file/høvle dem og derefter smøre dem ind. Fordi hvis du bare smører oven på huden så forsvinder den tørre/sprukne hud jo ikke ..

Er det så egnet til gravide?

Ja det var også det jeg tænkte skulle til, men specielt at fiile/raspe dem er blevet lidt sværere med kæmpe babymave Og manden er tit væk en hel uge ad gangen så han er ikke til meget hjælp! Må kæmpe lidt videre med filen selv!

Anmeld

23. maj 2012

Annana89

Dot D skriver:

Jeg døjer hvert år omkring sommer, for jeg går i bare tæer året rundt, men om sommeren tører de simpelthen ud.

Jeg har prøvet ALLE de ovenstående løsninger indtil, jeg blev anbefalet at bruge fåretalg, det lyder ulækkert, men det virker over al forventning...

Det købes på apoteket, og opbevares på køl. Det er en stift(ligner en limstift) du smører det godt ind i revnen og gerne lidt udenom, det fungere rigtigt godt her

Hmm lyder mindre lækkert Men hvis det kvikker processen lidt op så er det klart værd at prøve!!!!

Anmeld

23. maj 2012

nathja

Annana89 skriver:

Det lyder heller ikek helt dårligt at få ordnet fusser! Men er det ikek dyrt?

Jeg håber virkelig at problemet forsvinder når bebse er ude! Så må jeg bare passe på vægten så det ikke er den der er skyld i det!

manden gav mig det i forkælelse men mener ikke han har givet mere en 300,- jeg ville ringe og forhøre mig i området om hvad de tager, det koster lidt men holder jo så også længe også er det bare rart + de har forstand på fødder og behandling af dem.

du skal nok ikke forvente at det holder op bare fordi baby kommer ud, desværre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.