Sprukne hæle?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.304 visninger
34 svar
0 synes godt om
23. maj 2012

Annana89

Jeg har fået enormt sprukne hæle i løbet af igår og den ene er så slem at det gør ondt at gå:0(

Jeg har aldrig haft problemer med det før og jeg tænker om det er på grund af graviditeten?Ekstra vægt, hormoner eller andet?

Er der nogle der har oplevet der samme eller bare nogle der har gode råd til hvordan jeg hurtigt kan få dem på højkant igen? Har ikke tid til bare og sidde med fødderne oppe og vente:0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2012

mariamiss6

Annana89 skriver:

Jeg har fået enormt sprukne hæle i løbet af igår og den ene er så slem at det gør ondt at gå:0(

Jeg har aldrig haft problemer med det før og jeg tænker om det er på grund af graviditeten?Ekstra vægt, hormoner eller andet?

Er der nogle der har oplevet der samme eller bare nogle der har gode råd til hvordan jeg hurtigt kan få dem på højkant igen? Har ikke tid til bare og sidde med fødderne oppe og vente:0)

Oftest skyldes hård hud i kanten af hælene, at man går i åbne sko. Altså sko der ikke har en hælkap. 

Så hvis du går i klipklappere/jesus sandaler/træsko og den slags, kan du prøve at holde op med det....

ud over det, så er der ikke andet for end at bade fusserne jævnligt, og sørge for at file hård hud af...

Det er den hårde hud der revner, så hvis du kommer af med den hårde hud, som oftest skyldes skoene uden hælkap, kommer du også af med det problem at dine hæle revner....

Anmeld

23. maj 2012

babymus77

Jeg bøvler også med det nu her... Bruger matas bade salt til fødder og fodcreme:-) Det hjælper lidt;-)

Anmeld

23. maj 2012

Taniakb

Annana89 skriver:

Jeg har faktisk aldrig bøvlet med det, før jeg blev gravid med Isabella.. Det gjorde så ondt til sidst.. Så ved ik om det er et tilfælde eller om det har noget med graviditeten at gøre..

Anmeld

23. maj 2012

fairlady

mariamiss6 skriver:

Oftest skyldes hård hud i kanten af hælene, at man går i åbne sko. Altså sko der ikke har en hælkap. 

Så hvis du går i klipklappere/jesus sandaler/træsko og den slags, kan du prøve at holde op med det....

ud over det, så er der ikke andet for end at bade fusserne jævnligt, og sørge for at file hård hud af...

Det er den hårde hud der revner, så hvis du kommer af med den hårde hud, som oftest skyldes skoene uden hælkap, kommer du også af med det problem at dine hæle revner....

Og så smør et tyk lag vaseline på inden du sover. evt med en gammel sok udover -men det kan selvfølgelig godt gå hen at blive varmt om fusserne i disse dage.

Anmeld

23. maj 2012

Polkaprik

Hælrevner kan skyldes flere ting. Overvægt, tør hud, løse sko uden hælkappe og hvis man træder meget ned på hælen ved gang.

Jeg døjer selv med det og det bedste jeg kan gøre er at tage fodbad et par gange om ugen hvor jeg rasper mine hæle for at fjerne noget af det hårde hud og så er det ellers med at huske at smøre fødderne med en god fodcreme hver dag. Gør jeg ikke det bliver mine hælrevner også så slemme at de begynder at bløde. Det er sindsygt ondt at gå med til sidst. Orker du ikke fodbadende så bare husk at smøre smøre smøre.

Anmeld

23. maj 2012

nathja

Annana89 skriver:

jeg havde heller ikke problemer før jeg blev gravid og nu her efter 3 fødsel døjer jeg stadig med det, fodbad, fil og diverse hjemme-gør-det-selv udstyr hjælper ikke når de først er sprukne.

jeg går til fodterapeut, hun fjerner al den hårde hud og retter til. synes det er noget af det bedste for med alt det der hjemme halløj tager det lang tid og man får ikke rigtig noget af selvom man tror det og i værste fald kan man godt komme til at tage alt for meget af også gør det da først rigtig ondt.

Anmeld

23. maj 2012

Muffin_girl

Annana89 skriver:

Jeg bruger sådan noget Cosborg hælcreme.. Og så filer jeg dem

hele tiden ..Mine hæle er ekstremt ødelagte efter 5 års stående job, hvor jeg ikke har smurt dem..

men ellers høvler jeg dem engang i mellem også..

Men mit råd er at tage et fodbad, file/høvle dem og derefter smøre dem ind. Fordi hvis du bare smører oven på huden så forsvinder den tørre/sprukne hud jo ikke ..

Anmeld

23. maj 2012

Dot D

Jeg døjer hvert år omkring sommer, for jeg går i bare tæer året rundt, men om sommeren tører de simpelthen ud.

Jeg har prøvet ALLE de ovenstående løsninger indtil, jeg blev anbefalet at bruge fåretalg, det lyder ulækkert, men det virker over al forventning...

Det købes på apoteket, og opbevares på køl. Det er en stift(ligner en limstift) du smører det godt ind i revnen og gerne lidt udenom, det fungere rigtigt godt her

Anmeld

23. maj 2012

nathja

det der ævl med at det er fordi man går i sko uden hælkap er da fis i en hornlygte i mine ører, jeg har gået i almindelige sko, høje hæle, kondisko, ridestøvler, gummistøvler og sutsko. jeg lider da af hård/sprunken hud alligevel, er da først nu her jeg er kommet over i åbne sko og er da kun fordi jeg eller smelter..

desuden har de fodterapeuter jeg har været til sagt at det er der mange der får i forbindelse med graviditet på grund af ekstra vægt og hormoner, lige som ens negle og hår lider under det.   

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.