Økonomi....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2009

ekzunz

Jeg har heller ikke styr på hvor mange penge jeg bruger - men det er vist for mange
Jeg har længe overvejet at hæve et beløb hver mandag til mad, men har aldrig fået gjort det, så nu har vi lavet en madkonto. Der bliver overført 8000 kr. pr. md, og de skal så kun dække maden. Så bliver der ført 25.500 over på budgettet - og resten er så til alt det andet......Jeg håber det kommer til at give mig et bedre overblik, så vi også kan begynde at få plusser på kontoen igen.

Og jeg tror også at det er en rigtig god ide at lade dankortet blive hjemme engang imellem, og så bare hæve det beløb som man påtænker at bruge....jeg bliver ihvertfald ofte fristet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2009

Sweet1978

Jeg har visa dankort, men sørger altid for at få kvitteringen med hjem. Så har jeg et exel ark hvor jeg bogfører mig selv, så i slutningen af måneden må jeg bare kun bruge det der er til rest på f.eks. madkontoen.
Vi har sat 3000kr. af til mad, og dagligdagsvarer (bleer, sæbe mm.) hver måned 2 voksne og et barn og et weekendbarn. Det har vi faktisk kunnet holde i et år nu...
Et godt råd, jeg laver en madplan for en måned af gangen så kan jeg hver søndag sætte mig ned med ugens opskrifter og lave indkøbsliste til mandagens indkøb. Så jeg kun handler den ene gang i ugen og mindsker risikoen for impulskøb. Søndag aften efter indkøbslisten er lavet, sætter jeg mig ydermere og kigger ugens reklamer igennem for om noget af det vi skal have er på tilbud. Eller om der er andre gode tilbud som kan obevares i skab eller fryser til senere brug, nogen ting ved man jo bare man får brug for....

Anmeld

21. april 2009

Honningblomst

Sweet1978 skriver:

Jeg har visa dankort, men sørger altid for at få kvitteringen med hjem. Så har jeg et exel ark hvor jeg bogfører mig selv, så i slutningen af måneden må jeg bare kun bruge det der er til rest på f.eks. madkontoen.
Vi har sat 3000kr. af til mad, og dagligdagsvarer (bleer, sæbe mm.) hver måned 2 voksne og et barn og et weekendbarn. Det har vi faktisk kunnet holde i et år nu...
Et godt råd, jeg laver en madplan for en måned af gangen så kan jeg hver søndag sætte mig ned med ugens opskrifter og lave indkøbsliste til mandagens indkøb. Så jeg kun handler den ene gang i ugen og mindsker risikoen for impulskøb. Søndag aften efter indkøbslisten er lavet, sætter jeg mig ydermere og kigger ugens reklamer igennem for om noget af det vi skal have er på tilbud. Eller om der er andre gode tilbud som kan obevares i skab eller fryser til senere brug, nogen ting ved man jo bare man får brug for....

Ugeplan kan være smart og det lavede jeg også da vi var en familie ¨på fem...men efter at vi er en familie på fire, nogen gange to og andre gange bare mig, så ville det være en større udgift med en madplan. Tit er drengene lige hos momor eller far...så jeg synes det er lidt umuligt, men tilgengæld får vi uden noget problem bar rugbrød, hvis ikke vi gider andet...jeg hader nemlig at lave mad...
Men tak for rådene og hvor er I sparsommelige...er det med frugt og grønt og i det antal man anbefaler??
Knus Eva

Anmeld

21. april 2009

Sweet1978

Nej vi får såmend god varieret kost inkl. oksesteg, dyreryg og andre gode sager. Vi handler bare meget i Lidl og kun det der ikke fås der i SuperBest eller Føtex.

Anmeld

21. april 2009

Sweet1978

Hov den kunne vist misforståes... Jo det er inkl. frugt og grønt - alt til husholdningen, benzin, tøj og andre store poster kommer for sig selv.

Anmeld

21. april 2009

Honningblomst

Sweet1978 skriver:

Nej vi får såmend god varieret kost inkl. oksesteg, dyreryg og andre gode sager. Vi handler bare meget i Lidl og kun det der ikke fås der i SuperBest eller Føtex.

Nu er god mad for mig ikke steg og i det hele taget ikke kød-smiler- og jeg handler kun i netto og som rgel spiser vi ikke kød, kun lidt fisk...men forskellige frugter og grøntsager det koster altså, synes jeg....jeg vil tror at vi spier for 300kr fugt og grønt om ugen....

Anmeld

21. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Eva skriver:

Nu er god mad for mig ikke steg og i det hele taget ikke kød-smiler- og jeg handler kun i netto og som rgel spiser vi ikke kød, kun lidt fisk...men forskellige frugter og grøntsager det koster altså, synes jeg....jeg vil tror at vi spier for 300kr fugt og grønt om ugen....

Har jeg forstået det rigtigt at I næsten kun spiser frugt og grønt og jeres budget er 300kr om ugen??? Ellers spiser I andet ved siden af?

Anmeld

21. april 2009

Honningblomst

Rosa skriver:

Har jeg forstået det rigtigt at I næsten kun spiser frugt og grønt og jeres budget er 300kr om ugen??? Ellers spiser I andet ved siden af?

Det er jo et svar til en anden som kan leve for 3000kr og så svarer jeg at alene frugt og grønt hos os når op på 300kr om ugen og så kommer der jo alt det andet ogs..

Anmeld

21. april 2009

Tina2

Jeg har faktisk lige bestilt Visa elektron, tror dog bare jeg kommer til at bruge det som hævekort....

Er RET dårlig til at holde øje med hvor meget jeg bruger på dankortet, så derfor klipper jeg det snart i stykker:-)

Vi har altid bare købt mad osv, hvad vi nu sku ha, så da vi havde bestilt tid i banken for at få lavet lidt flere konti, så var det faktisk svært hvad vi lige sku sætte fra til mad... AAAAANER ikke hvad vi bruger på mad pr måned.... Men nu har vi sat 5000 kr af pr måned til mad og så må vi se om det holder:-)

Jeg har stort set aldrig penge i hånden, er ret god til at sige "på beløbet" så jeg glæder mig faktisk til at sku styre det med pengene i hånden nu her, for ind imellem når jeg er på shopping kan jeg godt tænke "Ej, jeg har vist nok nu" fremfor "Ej, jeg har ikke råd til mere".....

Knus Tina (som også gerne vil ha en konto med masser af penge på om et år) :-)

Anmeld

21. april 2009

1977

Profilbillede for 1977
Vi har et husholdingsbudget på 4000/mdr. Og så bliver der sat penge ind på budgetten. Men vi har ikke fælles økonomi, så hvad der står tilbage på vores respektive konti d. 2. i måneden, ja det er hvad vi har hver især. Manden har visa, men bruger det faktisk aldrig. Han går i banken hver fredag og hæver det han mener der skal bruges om ugen

Jeg har visa elektron, for jeg stoler ikke på mig selv med alm. visa Men jeg har nu ikke de store muligheder for at bruge penge - endnu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.