Økonomi....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2009

Honningblomst

Jeg har stadig mit kort, synes bare det kunne være så godt at spare en masse....og leve for så lidt som muligt, så der er mere at gøre godt med. Så nu må jeg se hvad det fortæller mig...
Jeg elsker bare at have styr på det hele og lige præcis vide hvor meget og hvor lidt....og jeg har ikke netbank.
Hvor meget lever I for om måneden??
Knus..og tak for jeres svar...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Vi har begge dankort, ikke mange penge og alligevel styr på det. Vi har haft dankort i omkring 8 år.

Vi har hver vores konto, som der står 3000 kr på til d. 1. Hver uge hæver vi skiftesvis 500 til kost, og så vi har 500 hver i pungen til lommepenge. Dvs. hvis en af os - eller begge - har 200 kr. i overskud fra sidate uge, hæver vi kun 300 kr. Vi bruger på den måde maks. 1500 om ugen.

Vi har dog snakket om at droppe lommepengene og hæve madbudgettet til 1000 om ugen i stedet, vi indimellem bruger vores lommepenge på mad/spise ude osv. og ikke sjov og ballade. På den måde kan vi sparer 2000 ekstra om måneden - men nogle af de penge skal så gå til tøj, makeup, sjov og ballade og andre ting. Ellers sætter vi madbudgettet op til 1000 og lommepengene ned til 250 pr. voksen... nu må vi se.

Ved at gøre, som vi gør, med at hæve et fast beløb ugentligt, har vi barberet forbruget ned med 4500 pr. måned, som nu går direkte til opsparingen. Det er som om, at når man har kontanter i hånden, så tænker man mere over, når der ikke er flere tilbage, end hvis man bare kører den på kortet. Omvendt vil vi aldrig undvære vores kort, som giver os en tryghed i, at skulle tingene ramle sidst på måneden, så kan vi overtrække en smule (er ikke sket i de 8 år vi har haft dem...)

Anmeld

21. april 2009

Honningblomst

cmks2007 skriver:

Vi har begge dankort, ikke mange penge og alligevel styr på det. Vi har haft dankort i omkring 8 år.

Vi har hver vores konto, som der står 3000 kr på til d. 1. Hver uge hæver vi skiftesvis 500 til kost, og så vi har 500 hver i pungen til lommepenge. Dvs. hvis en af os - eller begge - har 200 kr. i overskud fra sidate uge, hæver vi kun 300 kr. Vi bruger på den måde maks. 1500 om ugen.

Vi har dog snakket om at droppe lommepengene og hæve madbudgettet til 1000 om ugen i stedet, vi indimellem bruger vores lommepenge på mad/spise ude osv. og ikke sjov og ballade. På den måde kan vi sparer 2000 ekstra om måneden - men nogle af de penge skal så gå til tøj, makeup, sjov og ballade og andre ting. Ellers sætter vi madbudgettet op til 1000 og lommepengene ned til 250 pr. voksen... nu må vi se.

Ved at gøre, som vi gør, med at hæve et fast beløb ugentligt, har vi barberet forbruget ned med 4500 pr. måned, som nu går direkte til opsparingen. Det er som om, at når man har kontanter i hånden, så tænker man mere over, når der ikke er flere tilbage, end hvis man bare kører den på kortet. Omvendt vil vi aldrig undvære vores kort, som giver os en tryghed i, at skulle tingene ramle sidst på måneden, så kan vi overtrække en smule (er ikke sket i de 8 år vi har haft dem...)

Lige netop de erfaringer jeg har gjort mig og så kan jeg måske spare 4000kr pr måned og ikke hæve dem et par uger inde i måneden...og så skal jeg vidst droppe alle mine caféture...men netop det med kontanter, det virker altså.
Knus Eva..som synes det kunne være fedt at have 50.000k+ på en konto om et år..

Anmeld

21. april 2009

Janep

Eva skriver:

Det er måske det det handler om....at have nok penge til at have et dankort...jeg har med su ikke penge nok til at jeg ikke vil have styr på det hele tiden...smiler

jah det kan godt være

Anmeld

21. april 2009

GryDia

Vi har som dig 1000 om ugen (noget vi selv har valgt) og ikke noget dankort.
De bliver hver mandag sat over på en konto hvor jeg har et visa electron til.
Hver søndag laver jeg madplan for en uge af gangen (det er dog pt sat i stå da manden arbejder hele dagen lang) , hæver 500 om mandagen, handler ind til hele ugen på engang og det slipper jeg som regel 2-300 for. De resterende 2-300 fylder jeg på bilen i form af diesel og det er så det vi må kører for hele ugen, men jeg tanker også tidligt på dagen når diesel er under 7 kr, derved får vi en halv tank og det holder fint.
De sidste 500 der er på kontoen er jo så lommepenge som lige for tiden bliver brugt til babyting, enten bliver de brugt eller også står de der bare til ugen efter og måske bliver brugt der.

Anmeld

21. april 2009

Diana...

Her har vi ikke dankort mere vi har begge haft men da jeg blev gravid kunne vi altså ikke lige styre det der var jo så mange ting jeg gerne ville have så vi blev enige om at klippe kortet og få et alm kort, og nu der styr på det igen. Vi brugte mellem 4-6000 om måneden men de her måneder køre den på den MEGET lave side da vi er på kommunen begge 2 pt og sider med 2 huslejer så der bliver sparet rigtig meget. Vi hæver bare kontanter hver gang vi skal bruge dem, men den måde du gør det på Eva det er klar noget jeg lige skal nævne for manden for det synes jeg er lidt smart.

Knus Diana som lige har købt nyt køkken og bad til vores hus

Anmeld

21. april 2009

Honningblomst

GryDia skriver:

Vi har som dig 1000 om ugen (noget vi selv har valgt) og ikke noget dankort.
De bliver hver mandag sat over på en konto hvor jeg har et visa electron til.
Hver søndag laver jeg madplan for en uge af gangen (det er dog pt sat i stå da manden arbejder hele dagen lang) , hæver 500 om mandagen, handler ind til hele ugen på engang og det slipper jeg som regel 2-300 for. De resterende 2-300 fylder jeg på bilen i form af diesel og det er så det vi må kører for hele ugen, men jeg tanker også tidligt på dagen når diesel er under 7 kr, derved får vi en halv tank og det holder fint.
De sidste 500 der er på kontoen er jo så lommepenge som lige for tiden bliver brugt til babyting, enten bliver de brugt eller også står de der bare til ugen efter og måske bliver brugt der.

Hvor mange er I....jeg ille aldrig kunne købe god varieret mad for så lidt til mig og drengene...alene frugt kommer jo op på 200kr...
Knus Eva..

Anmeld

21. april 2009

Honningblomst

Diana... skriver:

Her har vi ikke dankort mere vi har begge haft men da jeg blev gravid kunne vi altså ikke lige styre det der var jo så mange ting jeg gerne ville have så vi blev enige om at klippe kortet og få et alm kort, og nu der styr på det igen. Vi brugte mellem 4-6000 om måneden men de her måneder køre den på den MEGET lave side da vi er på kommunen begge 2 pt og sider med 2 huslejer så der bliver sparet rigtig meget. Vi hæver bare kontanter hver gang vi skal bruge dem, men den måde du gør det på Eva det er klar noget jeg lige skal nævne for manden for det synes jeg er lidt smart.

Knus Diana som lige har købt nyt køkken og bad til vores hus

Ja, det er dyrt at få børn...eller vi gør det jo nok selv lidt dyrere end det er-smiler.
Skønt at i har fået styr på køkken og bad...gode store skridt på vejen..
Knus til dig og bettemanden..

Anmeld

21. april 2009

GryDia

Eva skriver:

Hvor mange er I....jeg ille aldrig kunne købe god varieret mad for så lidt til mig og drengene...alene frugt kommer jo op på 200kr...
Knus Eva..

Vi er 2 voksne og 1 barn.
Vi spiser så heller aldrig steg og vildt dyre ting, og handler faktisk kun i rema1000. Jeg gør sådan hvis det er muligt at maden eller i hvert fald kødet rækker til 2 dage, ved f.eks at lave minifrikadeller og skære kødet i små stykker så det ser ud af mere. Vi har max 2 slags frugt for ellers bliver det ikke spist, jeg gider ikke købe grøntsager da det ikke bliver spist jo mindre vi har gæster. Vi er ikke de store frugt/grønt spisere, så det gider vi slet ikke bruge penge på, vi har dog så vores datter kan få et æble, en pære eller gulerod eller lign
Men der bliver nok også lavet om på det her om ½ år når vores datter skal i børnehave.

Anmeld

21. april 2009

Diana...

Eva skriver:

Knus Eva..

Heller ikke her det jo helt vild og vi er kun Mig og Claus.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.