Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Vi har begge dankort, ikke mange penge og alligevel styr på det. Vi har haft dankort i omkring 8 år.
Vi har hver vores konto, som der står 3000 kr på til d. 1. Hver uge hæver vi skiftesvis 500 til kost, og så vi har 500 hver i pungen til lommepenge. Dvs. hvis en af os - eller begge - har 200 kr. i overskud fra sidate uge, hæver vi kun 300 kr. Vi bruger på den måde maks. 1500 om ugen.
Vi har dog snakket om at droppe lommepengene og hæve madbudgettet til 1000 om ugen i stedet, vi indimellem bruger vores lommepenge på mad/spise ude osv. og ikke sjov og ballade. På den måde kan vi sparer 2000 ekstra om måneden - men nogle af de penge skal så gå til tøj, makeup, sjov og ballade og andre ting. Ellers sætter vi madbudgettet op til 1000 og lommepengene ned til 250 pr. voksen... nu må vi se.
Ved at gøre, som vi gør, med at hæve et fast beløb ugentligt, har vi barberet forbruget ned med 4500 pr. måned, som nu går direkte til opsparingen

. Det er som om, at når man har kontanter i hånden, så tænker man mere over, når der ikke er flere tilbage, end hvis man bare kører den på kortet. Omvendt vil vi aldrig undvære vores kort, som giver os en tryghed i, at skulle tingene ramle sidst på måneden, så kan vi overtrække en smule (er ikke sket i de 8 år vi har haft dem...)
Anmeld