Kælenavn til baby under graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2012

JH12

Vi havde siden uge 15 vidst vores lille pige skulle hedde Alma, så det kaldte vi også maven også faldt det så naturligt da hun kom ud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2012

M (:

Sophie.Hammershøy skriver:

Haha, ja ok, man kan jo ikk være heldig hver gang Prøv med jeres efternavne til sidst hvis det er

Haha, det blev det ikke meget bedre af: Øyvind og Magda.. Og uden mellemnavne blev det: Stephen eller Dorthea.. 

Anmeld

19. maj 2012

Isaac's mor

M (: skriver:

Haha, det blev det ikke meget bedre af: Øyvind og Magda.. Og uden mellemnavne blev det: Stephen eller Dorthea.. 

Ej.... hvor det ondt

Synes nu Dorthea er ret cute!

Anmeld

19. maj 2012

M (:

Ej.... hvor det ondt

Synes nu Dorthea er ret cute!

Ja, synes ikke det er nogle helt fair navne

Dorothea kunne gå an, men min mor hedder Dorte, så det er nok alligevel for tæt på (:

Anmeld

19. maj 2012

FrkZier

her kaldte vi spiren for peanut

Anmeld

19. maj 2012

Fru Aagaard

Her har de begge haft kælenavne i mors mave - og de bliver stadig kaldt det, og deres navn - synes egentlig det meget sødt

Vi har en lækker trunte på 6 år og lille nus/nuller/ trold på 4 mdr snart

Anmeld

19. maj 2012

Thalia

Min ældste søn Tobias hed Ebbe Skywalker da jeg ventede ham, og med tiden blev det til Febbe som er en sammentrækning af Fætter Ebbe. Det kælenavn blev brugt af hele min familie, og det bevarede han helt frem til han døde - og vi bruger det sådan set stadigvæk.

Sebastian hed Snøvsen mens jeg ventede ham, for da vi blev scannet første gang lignede han en snøvs. Navnet bruges ikke længere, men han er stadig meget glad for at vide at vi kaldte ham det - og han har også fået læst bøgerne om Snøvsen så han ved hvem han er opkaldt efter.

Victor hed mest lillen eller babyen mener jeg. I hvert fald kan jeg ikke huske at han hed noget sært. I lang tid omtalte vi ham dog som Spunken og mindede ofte hinanden om at vi virkeligt ikke skulle kalde den det når vi snakkede med min familie fra England

Babyen vi venter nu hed i starten Osterejen, men også den er lige så stille bare kommet til at hedder babyen eller lillen. Samtidig smager vi lidt på de navne Victor indtil videre har foreslået - hvis det er en dreng skal den hedde Bogbus og hvis det er en pige skal den bare hedde Pige.

Sådan generelt har ingen af mine børn nogensinde haft et navn før de blev født. Vi snakker om mange navne men har aldrig valgt noget før vi rent faktisk har lært barnet lidt at kende - og det tager os mindst et par dage og nogle gange et par uger. Tobias hed mange forskellige ting før han fik navn og da Sebastian blev født havde vi stadig 30 navne på listen. Victor kom vi lidt nemmere frem til for det var vores førstevalg næst efter Sebastian

Anmeld

20. maj 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Her blev Ida omtalt som Ida, Anders, lillepigen og prinsessen.

Hendes kære onkel ønskede at hun skulle hedde Anders - og det blev hun kaldt i alt den tid hun var i maven  

Nu hedder hun "baby" ifølge ham, haha

Anmeld

20. maj 2012

Sas1990

Sophie.Hammershøy skriver:

Vi har herhjemme lige fra dag 1 da vi så ham på skærmen til scanningen, hvor han lignede en lille bønne som lå og vinkede til os, kaldt ham bønne..
Og jeg er seriøst "bange" for jeg ikk kan lade vær med at kalde ham det når han endelig kommer til verden også selvom vi har fundet navn og det hele

Ved godt det slet ikk er det samme at se og snakke til maven som at ha ham i armene. MEN STADIG, kan jo godt være den smutter!

Har i prøvet at gi maven et vildt mærkeligt kælenavn og haft svært ved at sige det rigtige navn når h*n så endelig kom ud?

Har ikke et navn til baby i maven men har lavet en mappé med alle papierne i, der står guldklumpen ude på mappen og hedder min mappe også på facebook.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.