Kælenavn til baby under graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.903 visninger
48 svar
0 synes godt om
18. maj 2012

Isaac's mor

Vi har herhjemme lige fra dag 1 da vi så ham på skærmen til scanningen, hvor han lignede en lille bønne som lå og vinkede til os, kaldt ham bønne..
Og jeg er seriøst "bange" for jeg ikk kan lade vær med at kalde ham det når han endelig kommer til verden også selvom vi har fundet navn og det hele

Ved godt det slet ikk er det samme at se og snakke til maven som at ha ham i armene. MEN STADIG, kan jo godt være den smutter!

Har i prøvet at gi maven et vildt mærkeligt kælenavn og haft svært ved at sige det rigtige navn når h*n så endelig kom ud?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2012

Annette A

Smiler.. Havde selv den tanke i graviditeten, da vi kaldte vores "Rumle". Faktisk hed han det lidt den førstef måned, for skulle lige vænne mig til hans navn og det virkede så stort til sådan en lille fyr og så var Rumle jo meget hyggeligt.

Men det er gået væk helt af sig selv og kalder ham på ingen måde Rumle mere. Så tror bare du skal  lade det komme af sig selv. Du begynder at bruge navnet i takt med du lærer din baby af kende. Når de ligger inde i maven er de jo stadig lidt ukendte udover det bånd man får skabt og den forestilling man har om personligheden og derfor er det nærliggende at bruge et sjovt kaldenavn under graviditeten.

Anmeld

18. maj 2012

Maja_4000

Caroline hed bare "baby" under graviditeten Meget opfindsomt Men jeg havde ikke svært ved ikke at kalde hende det :b

Anmeld

18. maj 2012

Linea

Min dattter kaldte vi Blop, og denne gang hedder babyspiren: Blomme.

Anmeld

18. maj 2012

B&J

vi kaldte den ingen ting, ellers var det bare babyen... fordi vi viste ikke kønnet

Anmeld

18. maj 2012

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Vi kendte ikke kønnet på vores og "den" hed Blomst (fra Bambi)

(vi fik så en pige)

Anmeld

18. maj 2012

Bruus

Vi kendte heller ikke kønnet, men det viste sig hurtigt at vores Baby var temmelig stor, altså over gennemsnitsstørrelsen i forhold til alderen, og ja, derfra blev den altid omtalt "Bassen" 
Blev sat i gang og fødste 38+0 hvor det blev en velskabt pige på 4kg og 54cm 

Anmeld

18. maj 2012

Mother-love

Vores hed den indtil jeg fik en kønsscanning i uge 15 og så hed hun malou for vi var sikre på at det skulle vores lille pige hedde. Men da vi så var til endnu en 3D scanning i uge 28 så var det bare slet ikke en malou derefter var vi lidt usikre så hun blev bare kaldt hun eller den bette eller baby. De sidste par uger efter vi havde kigget 3D scanningen igennem flere gange blev vi enige om isabella og det blev det så.

Anmeld

18. maj 2012

MortilElias2010

Elias kaldte vi spunk fordi han lignede en af disse lakrids/vingummier som han lå der i sin ufødthed  

Da vi kendte kønnet vidste vi han skulle hedde Elias og gik ikke tilbage til Spunk, så nej her har det slet ikke været svært 

Anmeld

18. maj 2012

Kay

det har jeg også været bange for... så defor bliver hun kaldt baby... eller lille-pigen... eller mit yndlings pige navn... da jeg har en ide om at kæresten bare lige skal vende sig til navnet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.