henvisning til psykiater?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2012

babymus77

Mor og meget mere skriver:

Ja, hvis det er akut, fx i tilfælde af konkrete suicidaltanker, er det den nødvendige udvej. Man bør efter min mening ikke troppe op på psykiatrisk skadestue, hvis der ikke er tale om noget akut behandlingskrævende - der er overbelastning i forvejen. 

Det tænker jeg bestemt heller ikke ts gør:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2012

wamse

babymus77 skriver:

Jeg ville også sige psyk skadestue.... Så kommer du ind!! Rigtig god bedring.. Knuser

Jeg synes ikke at jeg skal på en psykiskatrisk skadestue, for så sårligt har det slet ikke nu

Der er ingen tvivl om, at jeg synes det meste er rigtig surt lige pt, men jeg ved at det er et hul, som jeg er på vej op af igen. Jeg synes bare slet ikke, at jeg burde få de her store huller stadigvæk, og jeg sover aldrig igennem en hel nat, men er vågen et sted mellem 3 og 12 gange hver nat

Anmeld

19. maj 2012

wamse

K&S skriver:

Dengang jeg fik en henvisning til en psykiater, kunne jeg frit vælge

Jeg gik på sundhed.dk under speciallæge/psykiater:

https://www.sundhed.dk/find-behandler/#4:::::::0:0:0:0:0:0:0

men der er meget lang ventetid, men hellere lang ventetid end ingen tid overhovedet

Lige netop, selvom der er lang ventetid, så er man trods alt det skridt tættere på

Anmeld

19. maj 2012

wamse

Ilya skriver:

Og så vil jeg lige råde dig til at skifte læge.

Du er ikke tjent med en læge, der ikke har tænkt sig at tage dig alvorligt, fordi hun ikke "tror" på psykiske sygdomme, som du siger.

Det sidste, man har brug for, når man er psykisk sårbar, er at man ikke bliver taget seriøst, når man rækker en hånd ud efter hjælp.

Det er enormt useriøst at udstede psykofarmaka uden tilhørende terapi (men desværre også enormt udbredt...)

Held og lykke.

Tak skal du have

Nu tager jeg en snak med hende på torsdag, og hvis jeg ikke bliver taget seriøst, så vil jeg have en ny læge.

Anmeld

19. maj 2012

wamse

Mor og meget mere skriver:

Jamen, så synes jeg ikke, der er noget at rafle om. En psykiater eren speciallæge som enhver anden, og kan den praktiserende læge ikke hjælpe eller hjælpe godt nok, så må man insistere på en henvisning. Præcis, som hvis du havde problemer med hørelsen, og din egen læge ikke kunne klare opgaven selv. I så fald ville du også bede om en henvisning til en, der var specialuddannet. 

Bank i bordet. 

Jeg tager en snak med min læge torsdag, og kommer jeg ingen steder med det, så vil jeg have en ny læge

Anmeld

19. maj 2012

babymus77

wamse skriver:

Jeg synes ikke at jeg skal på en psykiskatrisk skadestue, for så sårligt har det slet ikke nu

Der er ingen tvivl om, at jeg synes det meste er rigtig surt lige pt, men jeg ved at det er et hul, som jeg er på vej op af igen. Jeg synes bare slet ikke, at jeg burde få de her store huller stadigvæk, og jeg sover aldrig igennem en hel nat, men er vågen et sted mellem 3 og 12 gange hver nat

Sender dig en knuser og håber du snart får det godt igen;-)

Anmeld

19. maj 2012

wamse

babymus77 skriver:

Sender dig en knuser og håber du snart får det godt igen;-)

Tak skal du have

Anmeld

19. maj 2012

Metteris

wamse skriver:

Min læge "tror" ikke på psykiske sygdomme, hun tror på at vejen frem er at arbejde sig ud af det

Så det eneste hun har gjort er at sende en henvisning til distrekspsykiatrien, som ikke ville tage mig. Så har hun udskrvet div anti-depressiv, men jeg bliver ved med at få det dårligt, og det er mange måneder siden, at jeg har fået en hel nats søvn.

Så jeg vil gerne have den rette hjælp efterhånden, men synes ikke det hjælper, at spørge min læge for intet sker.

Nu læste jeg ikke længere end til dette indlæg, så jeg ved ikke om jeg skriver noget som er irrelevant..
Men....

SKIFT LÆGE! Det lyder altså meget mystisk at din læge er sådan :/

Min kæreste har lige fået en henvisning af lægen til psykiater, med henblik på en udredning. Og det er bare om at finde en liste over psykiaterne (som er dækket af sygesikringen) på nettet og så ringe indtil man finder en man gerne vil til, og som har forholdsvis kort venteliste. 
Jeg håber du finder ud af det! Synes virkelig du skal få en anden læge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.