henvisning til psykiater?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2012

Faith

Månsson skriver:

Det er os min oplevelse, har en veninde der måtte vente i næsten 1år

Det er dælme ikke optimalt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2012

L&V

Faith skriver:

Det er dælme ikke optimalt

Nej det er det bare ik, også var han bare et kæmpe svin så hun sku ha en anden og det tog da kun 4 måneder for dem at finde det

Anmeld

18. maj 2012

Faith

Månsson skriver:

Nej det er det bare ik, også var han bare et kæmpe svin så hun sku ha en anden og det tog da kun 4 måneder for dem at finde det

Ja det er dælme vigtigt at man kan sammen med vedkommende, for man kan ikke bare lige få en ny ligesom man kan med psykologer.

Anmeld

18. maj 2012

L&V

Faith skriver:

Ja det er dælme vigtigt at man kan sammen med vedkommende, for man kan ikke bare lige få en ny ligesom man kan med psykologer.

Nej ligepræcis men man kan bare heller ik lave fremskridt hvis der er dårlig kemi.. Håber de får flere penge så det ka optimeres

Anmeld

18. maj 2012

tarkoflen

Jeg tror altså jeg ville skifte læge, hvis ikke min læge troede på psykisk sygdom! Hvordan kan man lige sige det, og så tage den nemme løsning og så udskrive dig antidepressiver? Det virker da tåbeligt!

Jeg håber du får noget hjælp i stedet for sådan en inkompetent læge!

Anmeld

18. maj 2012

SKR

Jeg blev selv først henvist til distriktspsykiatrien, som heller ikke ville tage mig. Blev derefter henvist til en alm. Psykiater. Ved lægen fik jeg to jeg kunne vælge imellem. Psykiateren jeg blev henvist til valgte at tage mig ind efter en måneds ventetid, normalt er der 9 måneders ventetid hos ham. Men han vuderede at jeg skulle til hurtigere.

det fungerede så ikke ved ham, men fordi jeg blev udredt ved ham og fik min diagnose, ville distriktpsykiatrien gerne have mig, og der er jeg tilknyttet idag.

Jeg gik til min læge og pressede på for at få igennem at jeg skulle flyttes. Men din læge skal lave en henvisning til alm psykiater og du har mulighed for have medindflydelse på hvilken en du vil have. Og ellers kan du altid selv kontakte en psykiater.

Jeg håber du får den hjælp du behøver.

Anmeld

18. maj 2012

wamse

Jeg kan se at i har lidt forskellige erfaringer med, hvordan det foregår, dog kan jeg også se, at jeg altså har krav på at kunne blive henvist, sådan som jeg læser jeres svar

Jeg er træt af, at min læge prøver lidt på må og få med anti-depressiver, men jeg får det stort set ikke bedre. Hun har på intet tidspunkt spurgt ind til min forhistorie, hvilket man da som minimum burde. Hun ville max sygemelde mig i 14 dage i vinters, på trods af at jeg havde svære selvmordstanker, og jeg arbejde med handicappede, et arbejde, hvor jeg jo skal kunne være i ro, for at kunne støtte dem bedst muligt. Jeg fortalte lægen om, hvor svært jeg havde det med at få min datter afsted i børnehave, når det hele var sort i mit hovede. Hendes svar var, at jeg måtte bare tage mig sammen

Men som det er nu, så kræver jeg en henvisning på torsdag, for det her dur ikke.

Anmeld

18. maj 2012

aarhusmor

tarkoflen skriver:

Jeg tror altså jeg ville skifte læge, hvis ikke min læge troede på psykisk sygdom! Hvordan kan man lige sige det, og så tage den nemme løsning og så udskrive dig antidepressiver? Det virker da tåbeligt!

Jeg håber du får noget hjælp i stedet for sådan en inkompetent læge!

Enig. Jeg synes også det er bekymrende at du bare får udskrevet anti-depressiver, velvidende at de kan skade hjernen.

Men en psykiatiker gør nok det samme. Jeg tænkere mere en psykolog kunne hjælpe

Anmeld

18. maj 2012

wamse

aarhusmor skriver:

Enig. Jeg synes også det er bekymrende at du bare får udskrevet anti-depressiver, velvidende at de kan skade hjernen.

Men en psykiatiker gør nok det samme. Jeg tænkere mere en psykolog kunne hjælpe

Jeg har gået til forskellige psykologer og terapeuter, men får det ikke bedre.
Jeg ved at nogle mennesker formår at bruge alle deres negative oplevelser i livet til noget konstruktivt, men det er ikke en evne jeg har. Jeg ryger gang på gang i et hul, og er sikker på, at det skyldes sådan, som mit liv har været, og de ting jeg har oplevet

Så som det er nu, så vil jeg bare gerne kunne være i stand til, at udforme et stabilt liv, det er alt hvad jeg ønsker. Hvis det så betyder, at jeg skal leve med noget medicin resten af mit liv, så er det det jeg gør. Men det medicin jeg får nu, har bare ikke den bedste virkning.

Anmeld

18. maj 2012

Mille82

Hvis lægen ikke hører på dig, så ville jeg en dag du har det dårligt, tage på psyk skadestue, så kommer du til at snakke med en psykiater.

Da jeg arbejdede i psykiatrien var der en del der gjorde sådan når deres egen læge ikke rigtig gjorde noget. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.